Het leukste onderwerp voor de creabea mam's onder ons!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Een handige manier om te leren uit een beker te drinken is het te oefenen in bad of onder de douche.

2. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Een handige manier om teveel willen snoepen af te leren is een verhaal te tekenen.

Teken een prinses/prins.
    En een koning met een beetje arrogant gezichtje :D

Lieve is een meisje,
    En ze woont in een paleis,
    in een land ver vandaan waar nog meer paleisjes staan.
    Lieve wou alleen maar koekjes eten... op een dag sloop ze weer naar de koektrommel en wou alweer een koekje eten!
    Toen kwam de koning! (teken dat op een bord wat je ook kan wissen)
    Hij zei: (vul hier in wat jij verantwoord vind)

Zo heb ik dat met bijna alles gedaan. Het nadeel hieraan is wel dat ze het gaat nadoen! :)
    Ze keek me echt met open mond aan, had plezier in het tekenen. En het voordeel is, ze wil nu alleen af en toe nog een snoepje. (omdat de prinses dit ook niet mag!)

haha, wat een fantasie :)

Dit heb ik ook gedaan met:

Tanden poetsen,
    De komst van haar zusje. (mama heeft een baby in de buik en die moet negen maanden blijven zitten om te groeien)

Op het potje/wc
    Dit door middel van een stickersysteem...
    tien stickers is een beloning!

Water drinken, ze dronk echt het liefst alleen maar sapjes.
    Ik heb haar dit afgewend door dit echt drie keer per dag in te voeren. We gingen naar de winkel en daar heb ik een beker met haar gekocht (om te schilderen) Daarop staat de W van water.
    Ze is gek op de beker, en weet dat de W voor water staat. Mevrouw wil nu heel vaak water drinken....

Zucht..

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De handigste manier om je kleine af te drogen zijn natuurlijk hydrofielluiers, dat wisten we allemaal al.

Maar als ze groter worden? Dan zijn die luiers zo klein!

Wat ik gedaan heb: twee luiers aan elkaar naaien. Dan heb je een supergrote handdoek van hydrofiel. Wij vinden het ideaal!

4. tweemeisjes

Een handige manier om je kind voor meerdere talen te inspireren.

Mijn dochter kijkt ook heel erg graag naar Barney & Friends (UPC kanaal() JIM JAM.
    Deze liedjes leert ze heel vlug, dus heeft mijn man een Engelstalige gevonden.
    Ze zingt het nu in het Engels, helaas is er geen Duitse versie. (dat praat ik wel veel met haar)

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wow, jij bent echt een creabea mama! :D
    Ik ga deze tips zeker proberen te onthouden voor later!

6. tweemeisjes

Een handige manier om je kindje een zetpil te geven!

Toen ze ziek was, echt koorts had heb ik een gezichtje op mijn wijsvinger getekend. (en een ander gezichtje bij mijn man) met een huilerig gezichtje....

Daarmee deed ik dan een rollenspel. En het zetpilletje noemde ik de beterpil.
    Ze moest natuurlijk huilen, en heb gezegd dat het pilletje haar beter ging maken.

NADEEL! (opletten dus)

De volgende dag heeft ze zelf met pen op haar handen getekend... en dat was haar gezichtje.

een handige manier voor creme wat een beetje prikt is...

Ze heeft nu een creme voor haar gezicht (voor twee vervelende vlekjes die niet bijtrekken)
    Als ze die tube ziet, gaat ze rennen...
    Ik heb die tube ingepakt met inpakpapier en hem samen met haar versierd.
    Het is de grote meiden gezichtscreme tube (wat een mond vol)
    Maar nu wil ze wel creme op haar gezicht!

Een handige manier om tijd te winnen.

Mijn dochter moet echt naar school, ik merk aan ALLES dat ze er aan toe is.
    Ze zegt bij het puzzelen op de laptop (Nijntje) dat ze het niet kan. (terwijl ze dat wel kan)
    Voor elke puzzel wat ze alleen maakt heb ik een plakaat gemaakt met hokjes. Tien puzzels af is een beloning. Ze is gek op presaties, en ik doe het echt om haar te stimuleren!
    Dit is goed gelukt, ze is nu goed in puzzels maken en ik heb ook even rust....

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    haha, @ tweemeisjes, ik had niet door dat je, zoals je naam zegt, 2 kindje had en ik keek naar je banner,...huh? 3 maanden en al puzzelen/
    leuk die tips van jou trouwens?ik zal ze onthouden:)

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    wouw 2 meisjes handige tips!

9. tweemeisjes

Een handige tip als je dochter van bijna vier zich niet wil leren aankleden.
    Hier werd ik gek van, ze kon het wel hoor.
    Ze zoekt haar eigen kleding uit en legt het klaar voor de ochtend (met mij)
    Maar... in de ochtend als mevrouw naar de Peuterzaal moet, is het treuzelen.
    Mama had het zweet op het voorhoofd staan.. dus wat heb ik gedaan?

Haar in de pyama naar school laten gaan! hahahaha. (dit maar 1x)
    Zo heb ik nooit meer last gehad van getreuzel.. (het was wel een hello kitty pyama) en het stond nog wel leuk ook.
    Nu is het zo dat als ze naar de Peuterzaal gaat, direct.. ik doe nu de kleren aan anders moet ik weer naar de zaal in mijn pyama... (opgelost!)

Een handige tip met het k*t woord.
    Mijn dochter had op de PSZ of bij ons het woord k*t opgevangen, en het woord GVD! verschrikkelijk. Ze ging om de tafel rennen met die scheldwoorden.
    Dus wat heb ik toen gedaan? Ik ging ook om de tafel rennen met: bloemkool, brocoli, prei! hihi.
    Mijn man zei dan: ,, MAMA! dat mag je niet zeggen hoor''
    Dus wat deed dochter lief? juist, om de tafel rennen en maar roepen, ,,Brocoliiiiiiiiii, prei!''
    (toen was ze net drie)

Een handige tip als je kind niet wil eten...
    Eten gaat soms lastig, dus wat doe ik dan? dan ga ik met haar aan tafel zitten eten.
    maar... ik had er zo de balen van dat ze niet at, en zo ziemelde. Ze zei dan: ,, Er past niets meer in mijn buik''
    Ik heb toen een plaatje van een buikje uitgeknipt, de lege keukenrol versierd met rood papier. en daar boven op een paar zilveren sterren geplakt.
    Toen ze het weer deed, zei ik: ,, Papa heeft een scanner, die kan in jou buikje kijken of er al genoeg inzit!''
    haha, ik zei dan: piep, piep...... en dan: ,, Hier zijn nog genoeg plekjes vrij!''
    Ze at het vervolgens gewoon op..
    Nadeel! Als de scanner stuk is.. tja, dan is het even opnieuw een scanner maken. Zorg dat je er twee hebt. Het is ons wel gelukt!

JA ik weet het , ik spoor voor geen kant! Maar ik ben zo opgevoed.

Een handige tip als er ECHT geen avondeten in wil ,maar wel snoepgoed?

Ga voor jou en je man gewoon opscheppen. Lekker eten aan tafel. En geef je peuter/kleuter een bord met snoep....
    ik zei: ,, Jij wil alleen maar snoep?'' toen begon ze te huilen joh!
    ,, Ik wil ook dieeeee!'' wijzend naar de borden van mijn man en ik.. ze at weer lekker mee..

Proberen kun je het altijd, en lekker gek doen hoort erbij toch?

Een handige tip als ze hard schreeuwen?
    Ik zeg dan altijd: ,, Je moet iets harder schreeuwen!''
    Dan doet mevrouw het tegenovergestelde!

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @tweemeisjes: wat een geweldige tips zeg! Ga ze zeker proberen te onthouden.

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Super, kan ik niet gewoon een tijdje bij je in de leer? Voor als onze hummel groter is?
    Ik lach me ziek man> :)

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    @tweemeisjes: Hahaha echt geweldig die tips! ga ze zeker proberen als het nodig is ;)

13. tweemeisjes

een handige tip voor peuters/kleuters met een spinter.
    Het was een ramp, ik moest haar de splinter uit de vinger halen. Wat een hel.. ze gilde, krijste. totdat ik een verhaal vertelde over een kabouter met een splinter in de handen. Als je de splinter niet uit je vingers haalt, groeit er een boom uit! Ze geloofde me direct.
    Ze zei: ,, mama, als de spinter weg is, komt er dan geen boom?'' nee...
    Toen hij eruit was zei ze: dat deed geen pijn!

Een handige tip voor kinderen die nachtbrekers willen zijn!
    Ook hier heb ik (alweer) een verhaal getekend over een prinsesje wat haar ouders elke nacht wakker hield door smoesjes.
    Ik zei dan: een smoesje is, dat het prinsesje elke avond bij de papa en mama komt zonder dat er wat aan de hand is.
    Ik vertelde haar ook dat het prinsesje daarom ook elke nacht weer netjes moest gaan slapen. Van slapen groei je goed, en van slapen worden papa en mama ook minder chagarijnig! haha. (ze was toen 2.5 jaar)
    Toen ze in de nacht wakker werd zei ik: ,, de prinses heeft ook haar ogen dicht''
    Waarop ze dit niet meer heeft gedaan...

Tja, het is misschien een kinderlijke manier, ze word nu ouder en vind het nog steeds geweldig als ik haar een verhaal voorlees of vertel. Het heeft ons door heel veel situaties heen gehaald.. waar ik van dacht: en nu dan?
    Het kan ook toeval zijn hoor! maar het is gewoon harstikke leuk om zo met je kind om te gaan!

Succes dames!

14. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Wat creatief zeg, ben erg onder de indruk!

Mijn meisje is pas zes weken, maar voor later vind ik jou aanpak zeker een aanrader!

15. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg

Alsof ik mezelf hoor! hahahahaha zo droog ben ik dus ook!

handige tip voor moeders met kinderen die je niet normaal naast je kunt laten lopen in de stad of in een winkel omdat ze er steeds vandoor rennen.

was met 2 oppaskindjes naar de stad gegaan waarvan 1 precies zo was (4 jaar) en had wel 1000 keer gezegt dat hij naast me moest lopen omdat ik hem anders kwijt zou raken. en jahoor weer foetsie dus toen was ik het zat. je hebt toch wel verantwoordelijkheid over die kindjes dus het zou vreselijk zijn als er iets gebeurt.

dus ik naar de mediamarkt in utrecht (daar kende ik zo ongeveer alle mensen die er werken inclusief bewaking omdat ik daar heel lang heb gewerkt in mn jonge jaren (A))

ik gezegt: joh let even op dit jongetje want hij is er zo vandoor, en jahoor! daar ging hij weer! dus k zeg tegen zn zus: kom we gaan rustig bij de ingang zitten en een spelletje doen!

na nog geen 5 minuten kregen we een huilend mannetje terug helemaal overstuur dat hij me kwijt was!

...nooit meer is hij van mn zijde geweken (H)

zn ouders vroegen nog hoe het kwam dat hij ineens zo goed luisterde met boodschappen doen, heb het uitgelegd en ze zeiden: waauuww hadden we veeeel eerder moeten bedenken zoiets

hahahahaha

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

De handigste manier om je baby af te drogen na het badje, als ze altijd krijsen van de kou, is om een badhanddoek in de breedte over het aankleedkussen te leggen, (en voor de baby's met veel haar) daarbovenop een hydrofielluier met 1 punt bovenaan uitstekend. Baby erop na het badje, badhanddoek dichtslaan en het hele pakketje oppakken, :) Punt van de hydrofielluier gebruiken om hoofdje en haartjes af te drogen en baby blijft lekker warm. Verder even, met handdoek eromheen nog, over het hele lijfje/armpjes/beentjes wrijven, dan hoef je op het aankleedkussen enkel nog wat plooien hier en daar extra na te drogen. Eventueel de badhanddoek gedeeltelijk laten liggen over het lijfje als je de luier aan gaat doen.

De handigste manier om je baby de dagelijkse druppeltjes te geven, is op het aankleedkussen, je ene hand naast het hoofdje om het recht te houden, met 1 van je vingers in het mondje. Je andere hand heb je dan vrij om de druppels toe te dienen, :)

Leuk topic dit!

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Een handige manier om te koken in het bijzijn van mijn 3 kinderen is: ze wat van mijn potten en pannen geven en ze net laten doen alsof ze ook koken :D

Wanneer ze wat pannentjes hebben...een plastic lepel en wat blokjes zijn ze heerlijk zoet als mama aan het koken is....vinden ze mijn pannen niet meer zo intressant ;)

Wat ook handig is tijdens boodschappen doen is mijn 2 oudste allebij een boodschappen mandje laten vasthouden en ook wat spulletjes in hun mandje laten doen.
    Daarna met z'n allen spullen op de band neerzetten en ze een klein snoepje laten uitzoeken voor het goede helpen :D
    Hier geen boodschappen drama's meer :D

18. tweemeisjes

Een handige tip om je dochter STIL te laten zitten bij het haren kammen of speldjes indoen..
    Mijn dochter is een draaikont (alle kinderen wel)
    Dus ik ga dan vaak hele moeilijke vragen stellen waar ze bij na moet denken.
    ,, Hoeveel is 900 - 200?''
    ,, Wat zeg je nou mama?''
    ,,Tel maar eens na op je handjes schat''
    ,, 1,2,3.. (tot 20)''
    ,, Maar mama, zover kan ik niet tellen''
    ,, Het antwoord is zevenhonderd schatje'' maar wat zit je haar mooi! (dan geef ik haar een spiegel, en is het ook goed)

Een handige tip voor als je kindje is gevallen en bloed heeft verloren!
    Mijn dochter had een tandje door de lip, mevrouw zat te spoken op de rand van de stoel. Waarop ik me omdraaide en zij viel. Ik schrok me wild. Wat heb ik dus in huis?
    Een rode washand, een washand waar je de kleur van het bloed niet goed kunt zien. Zo raken kinderen niet zo snel in paniek.

Een handige tip voor brood met korstjes.
    Ze eet dit sinds kort pas op, omdat ik heb gezegd:
    ,, Je word nog groter als mama, als je dit opeet''
    Ze eet het nu ook op....

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Up! :D