We gaan volgende week dinsdag met z'n drieën naar Barcelona en vliegen met Vueling. Dit is de eerste buitenlandse trip met een kind erbij. Ik heb vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen - mag je een buggy meenemen in het vliegtuig en kost dit geld? - hoe streng is Vueling met de afmetingen van handbagage? - mag je eten / drinken meenemen in je koffer voor je kind? - hoe kun je vanaf vliegveld Barcelona het beste naar het centrum reizen? Wat is handig en goedkoop? - hebben jullie tips om met de kleine te doen in Barcelona? Alvast bedankt!
Wat betreft eten en drinken; bedoel je in je koffer of in je handbagage? In je koffer kun je stoppen wat je wil, in je handbagage mag je qua eten onbeperkt meenemen, drinken mag je niet meenemen, alleen in verpakkingen van 100 ml (die je dus niet zal vinden ). Ik weet niet hoe oud je dochtertje is; wij mogen altijd wel 1 rietjesbeker water meenemen voor onze oudste maar andere pakjes drinken gaan altijd de vuilnisbak in. Dus na de douane of in het vliegtuig drinken kopen.
Met vueling vlieg je op Barcelona El Prat terminal 1. Vanaf de terminal is er voor 8 euro pp een shuttle bus naar het centrum van Barcelona. Een taxi zal je 20-30 euro kosten dus als je met zijn 3-en bent is dat een betere optie. Hoef je niet moeilijk te doen. - Met een kind in Barcelona.........het strand is altijd leuk. - In het park Guell is ook een speeltuintje maar die moet je wel even zoeken. - En ultiem leuk is natuurlijk Tribidabo, met de punicular omhoog en daar is een soort antiek atrractiepark met een prachtig uitzicht over Barcelona. Er is entreeprijs maar je kan er ook gratis in en losse tickets kopen voor de attracties die je leuk vindt. ( draaimolen is heel leuk)
Pookie, dat ziet er erg leuk uit! Ik zie een entreeprijs van 22 maar dat klopt dan niet? Hoe kom je er gratis in? En welke metrolijn en halte moeten we dan nemen?
Als je maar een paar dagen in Barcelona bent zou ik zelf niet een hele dag in een pretpark of dierentuin gaan zitten. Lekker door de stad slenteren en dan afwisselen, met parkjes, picknick,strand etc. -Magische fontein met muziek en kleuren s´avonds vanaf een uur of 21:00 Plaza Espanya (gratis) -Korte rondvaart met een boot door de haven van Barcelona -Parque Guell is leuk om rond te wandelen met een kindvriendelijke speelparkje voor kleine kindjes. Ik weet niet hoe oud je kind(eren) zijn als het erg heet is kan je ook voor een paar uur een groot overdekt winkelcentrum opzoeken (airco) Tot eind augustus is er nog uitverkoop in Barcelona en hier zijn ook vaak ballenbakken of een soort van kermis of trampolines.