Iemand wel eens met de trein geweest? Hoe beviel dat? Ik heb vliegangst dus man stelde voor om met de trein te gaan. En nog leuke tips om te doen? We gaan 4 dagen ongeveer zonder dochter.
Niet met de trein wel met de boot. En dan vanaf harwich met de trein. (Vroeger had je hier een boot die er maar 3,5 uur over deed, de boot nu is echt een nachtboot)
Leuk om te doen in London: - Harrods - Hampton Court - Tower of London - The London Dungeon Wat me zo te binnen schiet.
Oh ja maar met de boot moet je ook met de auto toch? Harrods en tower zijn we geweest, de anderen zal ik eens bekijken. Nog mensen tips voor leuke eetgelegenheden?
Je kunt ook zonder auto op de boot hoor Heb het zelf ook gedaan, van Hoek van Holland naar Harwich en dan de nachtafvaart. Slapen op de boot en als je wakker wordt ben je in Engeland, vond het ideaal
Ik ben gek op het eten van 'Garfunkel's'. Verder is the london eye ook een aanrader, maar dan wel als het helder weer is.
Ooh weet ik t dacht dat t net als met de trein was, zo ben ik ook een x geweest maar dan moest je toch echt met de auto
garfunkel's dat zocht ik haha zijn we idd vorige keer ook geweest. London eye hebben we ook gehad maar lijkt me nog wel een x leuk
Ik woon op loopafstand van deze boot Gewoon lopend aan boord en in harwich loop je naar de trein. In London doen wij graag de hop on hop of bussen, kom je overal en het is gewoon leuk een rondje door Londen. De metro's vond ik niks... Wij zaten vlak achter een 'opbreking/renovatie' van een station of wat en moesten we elke keer met bussen tussendoor.
Hier met de nachtboot van Hoek van Holland naar Harwich geweest. Zonder auto de boot op en vervolgens in Engeland een uurtje met de trein van Harwich naar het centrum van Londen. En in Londen gebruik gemaakt van een dagkaart voor de metro. De nacht erop weer terug gevaren. Ideaal! 's Avonds een drankje doen op de boot en daarna lekker slapen in je hut. 's Ochtends vroeg ben je al aangekomen in Engeland en stap je zo in de trein. En de terugweg ga je slapend weer richting Nederland.
Sjak Dan heb je pech gehad met de metro. Want wij zijn in één dag met de metro de hele stad door geweest: London Eye & Big Ben, Tower Bridge, Harrods, Oxford-en Bondstreet. Ging als een speer, nergens oponthoud gehad. Ik vond de metro ideaal en een makkie. Het enige nadeel is dat je onderweg in de metro niet veel ziet.
Wij zijn er nu 2 keer geweest en de metro was heerlijk ging als een speer. Het enige was dat we op dag van vertrek vast stonden omdat er iemand voor was gesprongen.
Je bedoelt met de Eurostar? Vanuit Brussel? Dat heb ik een paar keer gedaan voordat ik hier ging wonen. Werkt heel goed. Ook een keer met m'n man ermee naar Parijs gegaan vanuit Londen. De Eurotunnel is die met je eigen auto en dan kom je aan in Folkestone, doen mijn man en ik meestal, want dan kan onze hond mee op familie bezoek naar NL. Bij de Eurostar krijg je een aangewezen zitplaats, heel comfortabel ook. je zet je koffers in het grote vak bij de deuren van de cabines en je handbagage kan boven je hoofd. Je eindigt letterlijk in het centrum van Londen. Vanaf St Pancras kun je zo de metro inhoppen of een taxi nemen als je dat liever doet naar je hotel. Veel plezier alvast! Ik woon nu dichtbij Londen (niet erin) en blijf het een leuke stad vinden! Pas nog met mijn man naar London Zoo gegaan, harstikke leuk dag uit gehad! En mocht je van Vintage kleding houden is Brick Lane een aanradertje! Kunt ook een cream tea boeken bij Kensington Palace, kunt online kijken welke locaties. Met een vriendin heb ik er een keer geluncht in de Orangery heette het geloof ik. Dus zat te doen, te zien etc. Ligt eraan wat je leuk vindt dus.
Dank je Does! We zagen idd dat we vanaf King's cross nog even met de metro moeten naar ons verblijf. We stappen hier in t dorp op met overstappen in amersfoort, rotterdam en brussel. Lijkt me prima te doen. Heb er zin in! Die cream tea klinkt wel leuk haha.
We zijn nu twee keer geweest met de trein naar Londen en het is echt veel beter dan met het vliegtuig. Nu kom je op st Pancras aan en loop je meteen naar je metro. Als je van plan bent aardig wat met de metro te doen (en dat is wel zo makkelijk), dan kun je op het station bij de kaartautomaten een oyster card nemen. Daar kun je dan tegoed op zetten, net als de OV chipkaart hier. Heel handig. Leuk om te doen: Harrods, London Eye (neem fast track, dat scheelt echt veel wachttijd voor relatief weinig extra), River cruise (was echt het hoogtepunt van ons tripje. Je ziet alles en mooi vanaf het water en spotgoedkoop met 12 pond. Citycruises.com, de thames circular cruise), Tower of London, Winkelen rond Covent Garden en Carnaby street British Museum Heel veel plezier!
Vanaf begin punt half 7 einpunt station kings cross 12 uur. Maar het beginpunt is in ons dorp met een overstap in amersfoort
Als je veel wilt zien: Hop on - Hop off bus. Musea zijn in Londen gratis (een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld) Koop een Time out voor de leukste hotspots (waaronder ook bars, restaurants en markten ed) Harrods is leuk (als museum) maar Selfridges beter gesorteerd Leuk maar niet standaard: Old Spitalfields market The furniture cave, chelsea London Zoo St Jermyn street Fordnum & Mason high tea The Ritz hig tea Regent's Canal ook leuk: Convent Garden Naar een show gaan. Vraag bij een goed hotel de concierge vragen waar het goedkoopste te,kopen. Bond street The Tower London Bridge St Paul's cathedral The National Gallery Tate Modern De parken (Hyde park Speaker's corner etc) Gaaf hotel om innte verblijven: Citizen M Met een Oyster card is het heel makkelijk reizen (soort ov chip)
Zo met de nachtafvaart van HvH hebben wij ook een paar keer gedaan. Ideaal en de boottrip zelf voelt al als een heel stuk vakantie. 2 Weken geleden zijn we voor het eerst met kinderen naar Londen geweest. We waren op vakantie in Engeland en zijn 2 dagen in Londen geweest. Wat wij leuk vonden: - de parken (Kensington Gardens, St. James Park etc.) - Portobello Road - de buurt rondom Covent Garden - een boottochtje over de Thames Ik was heel graag naar de Tower gegaan, maar dat paste gewoon niet in ons schema en het was te duur om er maar een uurtje naar toe te gaan, dus die blijft bovenaan mijn lijstje staan. Ik hou van oude kastelen ed. Wat ik tegen vond vallen: Museum of Natural History. Het museum zelf was geweldig, maar het was zo ongelofelijk druk, we stonden 3 kwartier in de rij om naar binnen te mogen en binnen was het ook stampvol. Niks aan zo, maar er is genoeg te zien om je 3 dagen zoet te houden, denk ik. Wij hadden een Day Travelcard, omdat we buiten Londen kampeerden en met de trein de stad in gingen. Die kaart kost 12,50 pp en dan heb je de hele dag in de hele stad en buitenwijken toegang tot al het OV en korting op de boottripjes. Omdat we met kleine kinderen waren, was het vaak vermoeiend om lange einden te lopen. We stapten dus regelmatig gewoon in een bus en dan konden we mooi onderweg aardig wat zien, terwijl we aan het reizen waren. De metro is ook heel handig, maar ik vond het met de kinderen wel een heel gedoe, omdat ze vaak zo diep liggen en je dus eindeloos op roltrappen staat. Metrostation Covent Garden ligt 15 verdiepingen onder de grond!