Woensdag ga ik met Chloe naar de osteopaat voor haar obstipatie! Ze heeft al iets van de huisarts maar is niet voldoende, elke week gaat het weer mis, maar een week elke dag te hebben gepoept houd ze het weer 2 dagen op zodat ze er dan weer een dag over doet om haar homp poep eruit te krijgen, zo zielig! Dus willen we dit eens proberen maar hoe leggen we haar uit wat we daar doen? Ik ben bang dat ze het niet gaat toelaten en heel bang word
Ligt er een beetje aan wat voor kind je dochter is... Maar misschien eens een filmpje kijken op youtube oid? Van een osteopaat, fysio, ...? Uitleggen dat jij (of je man?) er bij blijft en dat ze het mag zeggen als ze iets niet wil? En aan de osteopaat vragen dingen vooraf duidelijk uit te leggen en rustig aan te doen (wat hij/zij toch wel zal doen, als het goed is)? Succes! En hopelijk helpt het!
Het is nogal lastig uit te leggen hoe ze is, als je denkt oh dat gaat wel goed, zoals van de week pasfoto's maken gaat het juist mis en wil ze niet en als je denkt oh je als dat maar goed gaat gaat het juist goed Beetje lastig dus! Ligt ook maar net aan haar bui!
Ik heb haar verteld dat we naar een lieve mevrouw gaan die haar buikje gaat masseren zodat haar poepje er makkelijker uitkomt maar ze begint nu al van nee dat wil ik niet! Ben bang dat het niet gaat werken, ze heeft nogal een karaktertje, nu alweer 2 dagen niet gepoept
Als ik denk hoe onze oudste vooraf op de laatste inenting reageerde (echt huilen, steeds maar weer en steeds zeggen dat ze niet wilde ed) en hoe het uiteindelijk ging (kind gaf geen kik en zat heel geïnteresseerd er naar te kijken), dan is er wel nog hoop. Ik heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat ze niets te willen heeft, dat het moest en dat het dus ging gebeuren of ze het wilde of niet, maar dat ik wel begreep dat ze het niet wilde. Ik heb het niet op een vervelende manier gezegd, maar wel heel duidelijk dat ze geen keuze had. De osteopaat heeft ongetwijfeld ervaring met kinderen die niet willen/die het eng vinden, daar zou ik op vertrouwen.
Is het een mogelijkheid om haar af te leiden met een favo boek? Dus het wat minder zwaar te maken als het is? Ik maak mezelf ook vaak druk om dit soort dingen en als ik dan zelf wat rustiger er naar toe ga dan valt het vaak ook mee. Andere mensen en vooral een osteopoaat die met kids overweg kan hebben vaak meer ervaring met moeilijke karaktertjes. succes
Haar favo knuffels gaan sowieso mee, uitzondering op de regel, moet kunnen hè! We hebben de osteopaat gebombardeerd tot de masagejuffrouw, dat vond ze wel grappig
Nou we zouden straks naar de osteopaat maar ik heb afgebeld! Als een uur aan het huilen dat ze niet wil, we hadden er een leuk verhaal van gemaakt dat we naar de kieteljuffrouw gingen die haar buikje ging kietelen en masseren en 2 dagen was ze helemaal enthousiast maar nu is het mis Als ik ga word het dikke drama dat durf ik te wedden pffffff jammer dat ze met sommige dingen zo moeilijk is
Palmie. Mijn zoon was ook zo maar heb er nooit afspraken voor afgezegd omdat ik het dan gerust met 2 jaar zou mogen verschuiven. Hij was heel moeilijk en begon al te gillen als er alleen gekeken werd naar hem dus nog zonder dat er ook maar iets werd gedaan. Hij werd helemaal hysterisch maar het meeste lukte wel. Inmiddels sinds hij goed kan praten en berijpen is het over met de drama. Ik legduidelijk uit wat er gaat gebeuren en als we dan bij de arts zijn beginnen de tranen in zijn ogen te komen maar slikt het snel weer in en laat alles rustig toe. Dat had ik een tijd geleden nooit durven dromen. Misschien eens oefenen met simpele afspraken als even gaan wegen en meten bij het cb of als je naar de huisarts moet dit ook alvast oefenen door goed uit te leggen. Oh en anders als de drama echt groot is niet meer ver van tevoren aangeven maar tussen neus en lippen door bij het ontbijt zeggen we gaan straks even naar een mevrouw voor je buikje en verder niet oer hebben. Je moet uitzoeken wt gaat werken voor jullie.
Is er wat aan de hand met je dochter dat ze zo doet? want anders zou ik toch niet een kind van nog geen 3,5 de regels laten uitmaken.
Nee hoor er is niks met haar aan de hand, mama is alleen te slap Heb een nieuwe afspraak gemaakt en dan gaat mijn vriend er met haar naartoe of ze nou wil of niet...
Misschien juist niet teveel van te voren vertellen, ze weet totaal niet wat ze er zich bij moet voorstellen. Wat voor uitleg je er ook aan geeft het blijft iets heel nieuws en spannends voor haar. Ook al geef je er een leuke draai aan.
Helemaal waar, denk dat we het allemaal iets te leuk hebben gemaakt dat ze zoiets had van ja ja het zal allemaal wel..... Volgende keer zeggen we helemaal niks meer!
je moet je er even doorheen zetten, sommige dingen zijn niet leuk maar moeten, zoals dit dus. anders blijft je kindje met harde poepjes zitten. mijn zoon had het ook dus ik weet wat voor ellendige pijn je dochter heeft maar bij hem kwam het door gewone melk, ik heb hem toen heel lang soyamelk gegeven en het ging perfect, nu drinkt hij weer gewone melk en heeft nergens meer last van.
Mijn dochter is ook compleet hysterisch voor artsen. Dus nu zeg ik er niks meer over als we ergens naar toe gaan, tot we daadwerkelijk gaan. Je dochter heeft nu al dagen spanning op lopen bouwen, logisch dat ze dan flipt. Wij zeggen het nu als we gaan, S, doe even je jas aan want we gaan zo naar de dokter/tandarts/massagevrouw, dan doet ze haar jas aan en zegt niet zoveel. 9 van de 10 keer gaat het dan ook goed bij de osteo of tandarts.