Mijn zoontje is nu 5 maanden, ik heb altijd bv gegeven op verzoek, maar wel zo dat het goed verdeeld is over de dag. Dus een beetje mijn eigen schema erbij gevolgd. Vanaf 8 weken wilde hij 4 voedingen per 24 uur. 7:00, 12:30, 17:30, 22:30. Inmiddels heb ik de 17:30 voeding vervangen door FV met nutrix en hij krijgt nu een maand lang ook een fruithapje rond 09:30. Nu is het probleem dat hij alleen de 7:00 voeding helemaal goed drinkt en de rest een beetje halfjes doet. Nu zat ik er dus aan te denken om ipv 4 voedingen over te gaan op 3 voedingen. 7:30 BV, 10:00 fruithapje, 13:30 FV (235 ml), 17:00 groentehapje en 19:30 BV. Wat vinden jullie van dit schema? Ik lees namelijk overal dat rond deze tijd de meeste nog zitten op 5 voedingen, laat staan dus 3 voedingen, mijn zoontje groeit goed, hij ligt boven het gemiddelde van de groeicurve en is zeer tevreden.
Als je de KV laat vallen hoef je ook geen minder voedingen te geven. Drie voedingen is voor een 5 maanden productie, in mijn optiek te weinig. Ik denk dat 5 het absolute minimum is qua aantal BV-en per 24 uur.
de KV kan ik idd nog wel als BV gaan geven. Over de minimaal 5 voedingen, dat red ik toch niet op met mijn zoontje, zoals ik al aangaf drinkt hij toen hij 8 weken was al 4 voedingen en was daar altijd zeer tevreden mee, meer krijg ik er bij hem niet in. En nu krijg ik dus ook de 4 voedingen er niet meer in, dus ik ga nu toch proberen om naar 3 BV te gaan, aangevuld met fruithapje en groentehapje.
Mijn zoontje drinkt nu nog minimaal 4 keer bij mij. Dus ik vind het wat weinig. Hij hooft toch niet elke keer grote hoeveelheden naar binnen te werken.
Babet drinkt ook al tijden 4 keer per dag. En ze emmert soms ook maar wat aan aan de borst. Ik denk dat het gewoon een snelle drinker is, en wellicht is jouw zoontje dat ook. Dus dan lijkt het of hij amper drinkt, maar hij krijgt wel voldoende binnen. Drie lijkt mij echt wat weinig. Mag ik vragen waarom je fv bent gaan geven?
Hmm ik denk eigenlijk ook dat je productie heel erg terug gaat lopen als je nu al over zou gaan op 3 voedingen. Milan is ook bijna 5 maanden en krijgt nog 7 à 8 voedingen per dag.
Nikki zit op 4 voedingen op een dag, heeeeel soms s'nachts een 5e voeding. Mag ik vragen waarom hij ook flesvoeding krijgt? En je geeft hem ook al fruit en groente hapjes, was hij heel hongerig dat je daar een maand geleden mee begon? (Ben gewoon nieuwsgierig, niets aanvallends hoor! )