het leven na de miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door little angel, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hallo,
    Kan iemand me vertellen hoe je kan weten of je wel degelijk een eisprong gehad hebt?
    20 februari heb ik een miskraam gehad op 5weken en 2dagen.
    Mijn cyclus daarvoor was 28 - 30 - 29 dus hou ik het op het gemiddelde van 29 dagen. Nu de eerste maand na mijn miskraam is het afwachten hoe alles zal verlopen en de cyclus. Als ik reken op 29 dagen dan ben ik nu 3 dagen overtijd. Vrijdagmorgen heb ik een test gedaan en helaas is hij negatief.
    Nu zijn er mijn nog niet doorgekomen. Normaal heb ik altijd hoofdpijn voor mijn en krijg ik ook gevoelige tepels. Nu niets.
    Het enige wat ik wel gehad heb is tussen mijn ei en innestelling is toen we de liefde bedreven enorme pijn tegen mijn baarmoeder toen hij diep ging.
    Vandaag heb ik zo het gevoel dat ik moet plassen hoewel ik nog maar net gegaan ben en zo in fases hoofdpijn en ongigevoel maar net niet hevig genoeg zoals ik mijn zou krijgen. Mijn borsten voelen vandaag ook zwaarder aan tijdens het stappen (zoals mijn vorige zwangerschap) en wat pijn in de borsten. Heb dit weekend enorm veel geslapen, zo wat verkoudheidachtig, wat snotterig, voel me enorm happy maar ook toen we dit weekend naar een opening gingen werd ik snel jaloers (wat heel zelden gebeurd bij me). Ik weet totaal niet meer wat ik moet denken.
    Wat denken jullie? Wanneer zouden jullie nog eens testen?
    Grtz
    little angel

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Little angel,

Ik heb gelezen dat je cyclus direct ná de miskraam vaak nog geen eisprong heeft. Meestal krijg je dit in je 2e cyclus pas, nadat je weer een x ongesteld bent geweest.
    Ik zelf heb afgelopen donderdag een miskraam gehad en wacht nu tot het bloeden voorbij is. Waarschijnlijk gaan we deze maand gewoon weer klussen, maar ik reken niet op een zwangerschap dus.
    Ook kan je cyclus van slag zijn, en dat die van jou nu wat langer is?

Succes met afwachten!

Groetjes Cynthia

3. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    kan wel hoor.. ik was ook meteen weer zwanger.(al ging het 4 dgn na lichte test mis) en er zijn er wel meer die juist in de eerste ronde na mk weer zwanger raken.. maar goed.. ben geen medisch expert dus de meningen zullen er wel over verdeeld zijn.. maar t kan wel..

Je eisprong kun je in de gaten houden door ovutesten, maar daar is het nu een beetje laat voor.. dat werkt niet meer.. enige wat je kunt doen is afwchten en over een paardagen nog een keer testen...

na een mk kan het wel 10 wkeen duren voordat je weer ongi wordt..maar het hcg is wel weg.. dat is weer positief.. dus als je nu posi test is het ook wel van een nieuwe zwangerschap.. dat is dan wel weer duielijk...

succes..

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ten eerste moet je wbt de berekening van je cyclus altijd uitgaan van de langst durende cyclus van de afgelopen 6 mnd. In jouw geval moet je dus je cyclusduur instellen op 30 dgn ipv 29 dgn, en ben je nu dus 2 ipv 3 dgn overtijd.

Daarbij moet je er rekening mee houden dat na een bevalling en na een miskraam je cyclus zich weer enigzins moet herstellen (hormonaal) en dat het even kan duren voor deze zich weer hersteld heeft.

Je hormoonhuishouding is nu nog dusdanig in de war dat je allerlei verschijnselen kan hebben, die je voorheen nooit had, dus daar kan je geen peil op trekken, en behalve wachten op je eerstvolgende cyclus kun je dus niets doen.

succes meis,
    liefs mamatje

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey,

Ik heb op 5 maart een vmk gehad. Heb toevallig vandaag een echo gehad, en het blijkt dat ik mijn eisprong pas eind deze week ga hebben (waarschijnlijk).

Ik heb wel al 5 dagen pijn/ongemak bij mijn linker eierstok. Dacht dus eerst dat mijn eisprong netjes op dag 14 was, maar het blijkt dat die pijn het weer actief worden van de eierstok is.

Je kunt dus inderdaad nog niets weten nu. Je systeem moet gewoon weer op gang komen. Ik geloof dat de eerste ongi 6-8 weken na de mk is vaak?

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hey

Heb toevallig ook vandaag een gesprek en een echo gehad bij de gyn. Zij zei heel duidelijk (net zoals de verpleegkundige ook al zij) dat je cyclus hoogst waarschijnlijk een week of 2 achter langer duurt na een miskraam omdat alles inderdaad weer opgang moet komen e.d. Ik heb normaal ook een hele regelmatige cyclus van 28 dagen, ik zou mijn ei dan al 10 dagen geleden gehad moeten hebben maar vandaag bij de echo zat het nog in mijn eierstok. Mijn gyn kon oerigens niet zien of het al gesprongen was of op springen stond...

Dus ik zou er eerlijk gezegd nog niet vanuit gaan om evt teleurstellingen te voorkomen....

Deel Deze Pagina