Het leven na vaccinaties

Discussie in 'Corona forum' gestart door julia80, 10 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Gisteren zag ik mijn moeder nadat ze haar eerste vaccinatie net had gehad. Ik vroeg haar of ze al wilde knuffelen bij afscheid maar ze zei liever nog niet. En toen ik vroeg of ze dat wel na twee vaccinaties wilde zei ze dat ze het nog niet wist. Ze kende iemand die een paar jaar ouder maar was dan zij en altijd fit was en die nu na twee vaccinaties toch Corona had opgelopen en nog altijd heel erg vermoeid was. Toen zonk er moed me wel in de schoenen. Ik begrijp mijn moeder wel hoor dat is het niet maar ja gaat dan ooit het normale contact weer terug komen?
    Wat zijn jullie gedachten?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar ben jij al ingeënt dan ? Ik kan het me wel voorstellen hoor... Ik heb inmiddels m'n 2 vaccinaties gehad. Hoewel de 2e pas kortgeleden, dus die werkt nog niet optimaal. Maar ik ben écht nog wel voorzichtig. Er zijn nog zóveel mensen besmettelijk momenteel. Ik zou het risico nu nog niet nemen. Over 2 maanden misschien? Maar ik merk ook wel dat ik dat zelf ook steeds vooruit schuif. Maar ondanks dat heb ik vertrouwen in de zomer periode. Het vaccineren gaat nu snel verder en dan loopt het -denk ik- snel terug.
     
    Huismuisie, Syane, Whoopy en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Mijn ouders zijn bijna volledige gevaccineerd maar ook met hen over gehad. Zij willen wel knuffelen voor hen, maar niet met mij omdat ik zwanger ben en ze niet willen dat ik besmet zou raken per ongeluk omdat ze nog niet weten of ze het toch overdragen. We hebben besloten alles maar per moment te bekijken...
     
    Whoopy en Athina vinden dit leuk.
  4. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Bizar.. bij dit soort reacties zie je dat angst een enorme rol speelt bij mensen. Zo heftig dat ze niet eens hun eigen kinderen durven te knuffelen.
    Tsja, je kunt erniet zoveel mee. Hopen dat het met de tijd anders wordt
     
    Helicryse vindt dit leuk.
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    nou ik heb mijn moeder alweer geknuffeld hoor. t was gister moederdag. ik ben niet ziek zij is niet ziek. een jaar lang niet geknuffeld. nou nu wel even hoor. heel fijn.
    Mijn schoonouders knuffel ik ook, en mijn schoonzusje had het pas ook een keer nodig toen dacht ik er niet eens over na. pas achteraf zeiden we oja, dat mag eigenlijk niet vanwege corona.
    Zoiets menselijks hoort bij mijn leven. Als mijn moeder zou zeggen ik ga je niet meer knuffelen dan zou ik dat echt heel erg vinden. en eigenlijk het hele idee dat je geen fysiek menselijk contact kunt hebben staat me zo tegen. ik hoef echt niet iedereen te kussen enzo. maar even een arm om iemand heen, een klopje op een schouder. iemand troosten of blijdschap vieren. dat wil ik toch echt wel weer terug zoals het was.
     
    Bloempjelief, nelta en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Maar sowieso begint de bescherming pas na een paar weken na vaccinatie toch? Dus ik zou, als je al die tijd al niet geknuffeld hebt, nu ook nog maar even geduld hebben.

    Mijn heel kwetsbare vader heeft volgende week zijn tweede prik. Nu is hij niet een heel knuffelig persoon, maar nu hield ik nog echt krampachtig 1,5 meter afstand, en de kinderen ook. Ik denk wel dat we over een paar weken daar wat relaxter in gaan worden.
     
    jannanas, Syane, Whoopy en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Kindje3

    Kindje3 Actief lid

    19 dec 2020
    155
    105
    43
    Vrouw
    Mijn oom is pas geleden overleden.. ging echt super snel. Niet aan corona hoor.
    Maar het enige waar hij spijt van had, was dat hij iedereen zo weinig zag omdat hij zo bang was voor corona.
    Willen mensen dan zo leven?
    Ik begrijp het niet meer. Het weegt voor mij iig niet meer op tegen de gevaren zeg maar.
     
    Dreamz3, mutskuh, Me26 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ieder z'n eigen keuze natuurlijk. Maar ik vind het wel heel triest. Hier gewoon normaal gedaan bij onze ouders. Ze knuffelen ook gewoon met de kleinkinderen dus waarom ook niet af en toe een knuffel van hun eigen kind.
    Tijd is kostbaar.
     
    mutskuh, Me26, JongetjeM en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    #9 Neuzeke, 10 mei 2021
    Laatst bewerkt: 10 mei 2021
    Als je al die tijd niet knuffelde, zou ik nu ook gewoon nog eventjes wachten.

    Mijn opa word 99 en met hem word niet geknuffeld,net omdat we het risico willen beperken .
    Hij staat er hetzelfde in als ons.
    Maar voor ons is een knuffel ook niet het allerbelangrijkste, we bewijzen wel op andere manieren dat we hem graag zien.
     
    Whoopy en Athina vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zijn volledig beschermd en hebben wel hun oudere kleinkinderen voor het eerst geknuffeld. Ze hebben ze ook al lang niet gezien

    Maar mijn schoonouders houden we strikt afstand van: zij hebben 1 prik gehad en dus niet optimaal beschermd maar ik heb 0! Dus helemaal kwetsbaar. Blijf maar mooi op afstand
     
    Whoopy en Athina vinden dit leuk.
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Dat heeft mijn vader van af het begin altijd al gezegd. Ik ga niet in angst leven en alles ontwijken.
     
    Helicryse, Biny, puzzelstukje en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Snap het ergens wel
    Vaccinatie wil niet zeggen dat je geen corona meer kunt krijgen

    maar ieder zijn keuze mijn vader heeft van af begin gezegd niet in angst te willen leven en alles ontwijken….
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    En om die reden houden wij afstand, wil de tijd niet verkorten... ik ben enorm kwetsbaar en nog wel jong.
     
    Syane, Whoopy, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik heb laatst ouderwets geborreld met 6 collega's, zonder afstand etc. Maar we zijn allemaal al geruime tijd geleden 2x gevaccineerd en niemand was verkouden of had andere klachten.

    Ik zou als maar één van de twee gevaccineerd is ook nog afstand houden en niet knuffelen. Dat doe ik met mijn kwetsbare ouders ook. Niet leuk, maar een begrafenis organiseren is nog minder leuk.
     
    Helicryse, Whoopy en Athina vinden dit leuk.
  15. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Maar ga jij dan straks aan iedereen vragen of ze gevaccineerd zijn of niet?
    En ga je gevaccineerde mensen anders behandelen dan niet gevaccineerde mensen?
     
    Paris91, brownielover, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Van mensen met wie ik knuffel, weet ik of ze gevaccineerd zijn of niet. En zolang de besmettingen nog relatief hoog zijn, knuffel ik niet met mensen die niet gevaccineerd zijn ( waarbij mijn echtgenoot en kinderen de uitzonderingen zijn). En qua feestjes en borrels en zo geldt hetzelfde, als ik niet zeker weet dat 100% gevaccineerd is, zal ik voorzichtig blijven, niet zoenen en knuffelen en een zekere afstand bewaren.
     
    Mamafiets, Whoopy en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Daarom zeg ik, ieder zo zijn eigen keuze. Heb gezien dat het ineens klaar kan zijn het leven. En als je een zeer groot risico loopt om ernstig ziek te worden dan begrijp ik zeker de keuzes om het niet te doen. Maar voor ons geldt dat niet. Enkel mijn vader valt in een risicogroep vanwege zijn hart, maar hij wilde een normale omgang zeker met de kleinkinderen. Nu komen we er niet heel vaak moet ik zeggen en hij is ook gevaccineerd inmiddels.
     
    Kindje3, Loufoque en Anouk2005 vinden dit leuk.
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is ook zéker zo... en dan heb je nog het verschil in behoefte hierin! Mijn moeder houd er helemaal niet van.. zoenen met iedereen al helemáál niet.. en knuffelig is ze ook helemaal niet zo. Met de kleinkinderen is wat anders, maar met andere volwassenen? nee hoor... die ruimte die ze nu heeft bevalt haar daarin best.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Klopt, zo zijn er in meerdere verpleegtehuizen waar zowel bewoners als personeel volledig zijn ingeënt, toch nog corona uitbraken geweest.
    Door de vaccinaties wordt men (als het goed is) minder ziek. Maar verder ben je dus ook nog gewoon besmettelijk en kan je dus nog steeds ziek worden.

    Dus in zowel mijn familie als mijn vriendengroep, wachten we niet op de vaccinaties (die bijna niemand zal nemen), maar leven we gewoon en knuffelen we nog steeds.
    Ik vind het oprecht zielig voor mensen die gaan wachten tot iedereen gevaccineerd is, en je niet meer ziek kan worden na een vaccinatie. Ik vrees namelijk dat deze mensen nog jaren moeten wachten omdat corona de nieuwe influenza is, en dus niet meer zal verdwijnen.
     
    Dreamz3, mutskuh, Me26 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #20 GroeneBomen, 10 mei 2021
    Laatst bewerkt: 10 mei 2021
    Bij ons speelt ook mee wel dat zowel zwager als schoonzus overal komen ivm werk en mijn schoonouders oppas zijn dan voor hun kinderen die ook flink verkouden erheen gaan. Wij zijn met moederdag dan ook niet binnen geweest omdat schoonouders ook verkouden waren (wel negatief getest), knullige verkoudheid is voor mij al achadelijk.Onze kinderen knuffelen ze overigens wel (hun keuze) maar wij als volwassenen houden afstand.

    Ook wij hebben veel familieleden die dood zijn neergevallen, daarom is er weinig begrip voor minn broer die al bijna 1,5 jaar onze ouders niet heeft gezien... zelfs op 3 meter afstand in de tuin wil hij niet. Mijn ouders zijn hard op weg naar de 80 jaar.
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina