Het leven van Tina

Discussie in 'De lounge' gestart door LolaBloem, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind je van 't verhaal ''het leven van Tina''

1. Spannend, wanneer komt het volgend stuk?!

5 stem(men)
    6,1%
  2. Leuk, ik zal regelmatig komen lezen!

13 stem(men)
    15,9%
  3. Ik vind het wat hebben maar zal het nog wel zien.

24 stem(men)
    29,3%
  4. Saai, ik zal niet eens de moeite nemen om het volgend stuk te lezen!

40 stem(men)
    48,8%
  1. Knuffie87

Knuffie87 Lid

27 okt 2016
    57
    20
    8
    Het leest nog steeds niet echt makkelijk, ik moet sommige zinnen te vask terug lezen om te begrijpen hoe ze bedoeld worden. Kan ook aan mij liggen natuurlijk :roflmao: En voor welke leeftijd is dit boek bedoeld? Ik zou denken voor tieners. Wel heel knap dat je een verhaal kunt verzinnen! Vind het ook wel spannend.

2. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik vind het wel leuk dat je hiermee bezig bent. Ik zou idd nog blijven oefenen met je schrijfstijl en gewoon dingen afentoe opnieuw lezen en opnieuw uitschrijven.

Een puntje dat ik je wil meegeven is dat je soms ineens schakelt naar een andere manier/ander perspectief. Zo schrijf je: het is net of je me op m'n hart slaat....... Zal hij voor me kiezen.
    Ik zou dan schrijven:
    Het is net of hij me op m'n hart slaat....... Zal hij voor me kiezen.
    Dus niet eerst de man met je aan duiden en dan met hij.

Veel succes!

Silver lining vindt dit leuk.
  3. fafa

fafa Niet meer actief

Leuk dat je aan het schrijven bent. Ik zou willen dat ik het kon.
    Wat betreft je verhaal: het is wat cliché allemaal, als ik eerlijk ben. "Hij kijkt me diep in mn ogen" "tranen van angst"... In een bouquetreeksromannetje zou het prima passen.
    Het is een beetje ehhh... ik weet niet hoe ik het moet omschrijven... opgeblazen, pathetisch. Het ligt er zo dik bovenop, zeg maar.
    Ik vind het interessanter als je wat meer tussen de regels door moet lezen om erachter te komen wat de personages denken en voelen.
    Ik weet niet of je daar wat mee kan?

4. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Oke, even alleen over de verhaallijn. Na het eerste stuk was ik wel benieuwd wat er zou volgen. Na deel 2 gelezen te hebben valt het me tegen en is de interesse eigenlijk gelijk weg.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#25 DastyQueen, 25 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2017
    Als ik het vergelijk met de boeken die ik normaal lees gaat dit verhaal een beetje snel. Normaal word er meer uitgebreid over details. Bijv. Omschrijvig hotelkamer, ze is zenuwachtig voelt zweet, bijt op lip of knijpt in hand om zenuwen in bedwang te houden. Ik weet niet of ik het goed omschrijf maar dit soort dingen maken een vehaal wat groter. Nu is het zo vluchtig.
    Wat jij nu hebt geschreven zal 2 hooguit drie bladzijde vullen en zou eigenlijk al 2 hoofdstukken kunnen zijn.

owly, Debaky, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dit is ook mijn feedback. Ik ben absoluut geen lezer en zeker geen romans, maar wat mij opviel is dat het allemaal erg snel gaat :D

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

ik weet natuurlijk niet waar je heen wilt met het verhaal maar tot nu toe vind ik het een beetje cliché, sorry. Het pakt me niet. Misschien is het prima voor midden in een verhaal, maar als begin zou ik kiezen voor iets/een gebeurtenis die de aandacht trekt en spanning creëert.

DastyQueen en Syane vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Helemaal mee eens. Veel te snel van het een naar het ander.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Eens. Ik zou dit niet als het begin uitkiezen maar ergens in het midden als je meer hebt vertelt over de hoofdpersonen en hun situatie.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het ook geen begin van een boek. Je zou een klein stukje kunnen pakken over het moment zelf van de test. Hoe ze erin staat bijvoorbeeld. En dan beginnen met je daadwerkelijke verhaal. Als in 6 maanden eerder oid. Beschrijf meer hoe de karakters zijn, hoe de ruimte eruit ziet waar het zich afspeeld, meer uitbreiding.
    Ik neem ook aan dat je voor tieners schrijft? Anders zou je het toch anders moeten aanpakken denk ik. Het onderwerp hoeft niet voor tieners te zijn, maar de wijze waarop je schrijft zul je deze doelgroep wel meer aanspreken is mijn idee.
    Het verhaal pakt me tot nu toe niet, sorry.
    Maar vind het heel goed dat je hem plaatst en zo goed met de kritiek omgaat. En vooral doorgaan met schrijven.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik wil alleen even zeggen dat ik het superdapper vind dat je dit plaatst! Je krijgt gelijk een bak met commentaar over je heen waar je eng van wordt dus als jij dit leuk vind om te doen vooral niet laten ontmoedigen! Succes!

owly, Chocolat en In your eyes vinden dit leuk.
  12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Commentaar? Weet dat ik voor vele spreek als ik zeg dat het geen commentaar is maar goed bedoelde adviezen en tips. Jammer dat je er een negatieve draai aan wilt geven terwijl dit totaal niet nodig is.

Chocolat, CoffeeJunkie en Betsy vinden dit leuk.
  13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik denk niet dat ze er een negatieve draai aangeeft maar haar een hart onder de riem wilt steken. Vooral op een groot forum als dit heeft iedereen altijd een mening - ook ik- daarbij is het best fijn voor ts als ze ook dit soort berichtjes krijgt op haar post. Ik snap wat Mythique bedoelt, maar ben het wel eens met de opbouwende kritiek.

Nu even wat ik persoonlijk van vind. Ik heb ontzettend veel geschreven ( ook al is mijn grammatica ontzettend bagger) maar heb wel de nodige ervaring. Ik mis een beetje dat je mij als lezer meeneemt in het personage en in de ruimte waar alles zich bevind. Ik mis de angst, ( of juist totaal niet) hoe ze beweegt of ze nog andere dingen aanraakt in de winkel, haar spinsels in haar hoofd. Heeft ze bepaalde tiks die haar definiëren als persoon zijnde? Of druppelen de zweetdruppels over haar voorhoofd en glijden die voorzichtig, maar toch prikkend in haar ogen? Hoe ziet haar haar eruit? Heeft ze krullen, of juist stijl haar? Heeft ze blauwe ogen of zijn het toch bruine ogen? Waardoor is Tina, Tina en wat is haar karakter?

Buiten dat, vind ik het bewonderenswaardig dat je dit hier post, ik lees graag verder!

Mythique vindt dit leuk.
  14. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hey daar,

Ik reageer even zo, het is laat en kan niet op iedereen apart reageren (vele reacties lijken ook een beetje op elkaar)

De tips die ik binnen krijg heb ik steeds meer aan! Heel erg bedankt. Ik zal in het vervolg de hele begin stuk aanpassen en hoop dat het dan beter klinkt/leest. Want over het verhaal zelf is niks mis (denk ik?) Alleen de manier hoe het geschreven wordt en de fouten erin maken het ... slecht :)

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee wil bereiken. Ik doe het als uitlaat klep dus denk enkel voor de plezier. Ik leer er ook veel van (zie alle tips!)

Chocolat en jojo85 vinden dit leuk.
  15. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zou zeker blijven schrijven, volgens mij is schrijven echt een vaardigheid die je veel moet oefenen. Trouwens t is niet voor niks dat schrijvers soms jaren met een boek bezig zijn. Het lijkt me wel een leuke hebbie en moet zeggen dat ik door jou topic dacht: Goh zal ik t ook v weer eens proberen? Alleen durf ik het denk ik niet zo te posten.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zo kwam die reactie wel bij mij over van Mythique. Alsof alle goed bedoelde tips en adviezen meteen commentaar was. Nee, TS vraagt om tips en adviezen en die krijgt ze, ze kan niet ( wat ze ook niet doet ) verwachten dat iedereen positief is. Iedereen is gewoon eerlijk en bedoeld het goed.

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat leuk dat je dit doet!
    Niet zeggen dat het slecht is hoor, gewoon veel oefenen ;)

Voor mij persoonlijk leest het meer als een dialoog, dan als een verhaal. Je probeert spanning op te bouwen (leuk!) maar het is eigenlijk nog niet spannend. Je weet namelijk niets van deze mensen. Waarom is het spannend om die test te doen? Was het niet gepland? Zijn ze nog heel jong? Zijn ze pas net samen? Of proberen ze het al jaren?
    Waarom in een hotel? Waarom niet thuis? Omdat de ouders het niet mogen weten? Omdat ze op kamers woont? En hoe reageerde de receptioniste van het hotel? Een kamer voor een uur? Of de hele dag? Was het een chique hotel?

Allemaal vragen die je tussendoor zou kunnen beantwoorden, zodat er meer ruimte tussen de gesprekken ontstaat. Je krijgt meer achtergrondinformatie en leest niet meer van aanhalingsteken naar aanhalingsteken.

Succes!

owly vindt dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    #38 Mythique, 26 jun 2017
    Laatst bewerkt: 26 jun 2017
    Commentaar heeft voor mij geen positieve of negatieve lading. Maar ik kan me voorstellen als er enkel 'opbouwende kritiek' wordt gegeven, waarvan het meeste op hetzelfde neerkomt, dat je ontmoedigd kan worden. TS stelt zich enorm kwetsbaar op door dit te posten. Dan is het toch leuk als er ook een ander soort reactie komt? Jammer dat jij het negatief uitlegt...

19. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik begrijp wat je bedoeld. Het kan inderdaad wel ontmoedigend zijn enkel kritiek te krijgen (dan denk ik; zal wel schrijven en het in een persoonlijk mapje opslaan voor mijzelf) maar gelukkig krijg ik veel moed door de tips (zo zie ik het meer dan kritiek).
    Ik snap Debaky ook, want zonder kritiek/feedback, zal je doorgaan met dezelfde fouten. Nu kan ik mij aanpassen.

Ik ga meteen even De schrijfwijze van het hele verhaal veranderen. Ik ben benieuwd of het zal lukken. Heb nu even tijd

Overigens, bedankt voor de moeite die iedereen neemt om mij te helpen, maar ook voor de complimenten tussen.
    En jah, ik schaam me niet voor mijn fouten. Oefening baart kunst. En gaat het me niet lukken, ook goed! Tig andere dingen die ik wel goed kan :)

Chocolat en Marchella vinden dit leuk.
  20. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als ik je nog een kleine tip mag geven na alle feedback, ik zou je titel aanpassen. Het is nu te globaal en als ik de titel zou zien liggen in een boekwinkel zou ik er niet voor kiezen. Het impliceert dat je een heel levensverhaal vertelt en dat lijkt me te langdradig. Het zegt ook niks, want om wat voor leven gaat het? Is haar leven dan saai, spannend, gewelddadig, eng, liefdevol, liefdeloos?
    Ik zou een spannende titel pakken aan de hand van de grootste gebeurtenis ;)

Deel Deze Pagina