Ik heb een nikon coolpix s9100, schijnt een goede camera te zijn maar toch heb ik vaak onscherpe foto's. Al veel aan het prutsen geweest met de instellingen maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat het beste is: Beeldmodus/megapixels: 3, 5, 8, 12, 12* Witbalans: Auto, handmatig voorinstelling, daglicht, gloeilamp, bewolkt, flitser Lichtmeting: Matrix, centrum gericht ISO waarde: automatisch, Vast bereik automatich, 160, 200, 400, 800, 1600, 3200 AF veldstand: Gezichtsprioriteit, automatisch, handmatig, centrum, onderwerp volgen Autofucusstand: enkelvoudige AF, fulltime AF Vibratiereductie: aan (hybride), aan, uit Ook met de boekjes erbij kom ik er niet uit, wie o wie kan mij helpen/tips geven? En misschien goede tips om mooie close-ups en foto's van bewegende kinderen te maken?
Als je foto's van bewegende kinderen wil maken en niet te veel beweging in de foto wil hebben moet je sluitertijd flink omhoog zetten. Hoe lager je die zet hoe moeilijker het wordt een onbewogen foto te krijgen.
Je kan denk ik het beste een goed beginner's boek kopen waar het e.e.a. over basis fotografie in staat uitgelegd. Dan wordt alles gelijk een stuk duidelijker en vervolgens veel veel oefenen en de verschillende instellingen uitproberen. Dat is de beste tip die ik heb. Veel plezier met je nieuwe camera!
Volgens mij kan ik de sluitertijd hierbij niet instellen? Ik wil graag de basis instellingen goed hebben en dan hopen op zoveel mogelijk goede foto's. Verschilt de sluitertijd misschien bij instellingen als portres, landschap ed?
Beeldmodus/megapixels: 3, 5, 8, 12, 12* Witbalans: Auto, handmatig voorinstelling, daglicht, gloeilamp, bewolkt, flitser Lichtmeting: Matrix, centrum gericht ISO waarde: automatisch, Vast bereik automatich, 160, 200, 400, 800, 1600, 3200 AF veldstand: Gezichtsprioriteit, automatisch, handmatig, centrum, onderwerp volgen Autofucusstand: enkelvoudige AF, fulltime AF Vibratiereductie: aan (hybride), aan, uit Nikon Coolpix S9100 » Wat vinden de gebruikers? als ik iets over de kwaliteit wil weten kijk ik altijd op deze pagina. ju toestel is daar een beetje midden moot. je kunt inderdaad weinig zelf instellen, daarom is het denk ik ook het handigst om alles in ayto te zetten. witbalans iso af. lichtmeting matrix, want dan houd hij rekening met de hele foto en niet alleen het scherp gestelde gedeelte. ik hoop dat je er wat aan hebt
Zal ik hem ruilen met Sony Cybershot DSC-HX9V? Zie bol.com | Sony Cybershot DSC-HX9V - Zwart, Sony | Elektronica
Het is niet de camera die de goede scherpe foto's maakt maar de fotograaf. Dus je kunt camera's kopen (en weer omruilen) tot je een ons weegt maar dat zal echt niet helpen. Je zult toch echt wat moeten gaan lezen over fotografie en heel veel oefenen als je écht mooie plaatjes wilt gaan schieten...
Kinderen zijn sowieso lastig om te fotograferen want die zitten nooit stil. Dan heb je nou eenmaal een hoop onscherpe foto's ertussen zitten ongeacht de camera. Ik weet niet hoe 'snel' jouw camera is maar ik vind dat het bij een compact camera altijd zo lang duurt voordat hij de foto neemt nadat je het knopje in hebt gedrukt. Bij een spiegelreflexcamera heb je dat niet. Ik weet niet of het kan met jouw camera maar misschien kan je de camera instellen dat hij meerdere foto's tegelijk neemt, dan zit er vast wel een gooie tussen.
Ik zou deze camera overigens niet adviseren als je foto's van kinderen wilt maken. Hij staat erom bekend nogal een "slome" bediening te hebben wat niet handig is als je snel een bijzondere foto van je kind wilt maken. Ieder moment kan de HX30 uitkomen, die is misschien alweer een stuk beter op dit punt. De allerbeste camera op dit moment (als je geen extreme zoom nodig hebt) is de Canon S100. Geweldige lens, erg snel, goed geschikt voor portretten e.d. ook. Maar nogmaals, je zal je wel een tijdje in de camera moeten verdiepen om er echt mooie foto's uit te persen. Succes!
Nikki: Zit ook een flink prijskaartje aan de Canon S100!! Voor dat geld zou ik eerder een DSLR voor beginners kopen.
Als je echt alleen de basis koopt, zonder extra lenzen dan kan het wel voor die prijs. CANON EOS 1100D BLACK + EF 18-55 DC III 03. Spiegelreflex camera bestel online bij Media Markt
Oh dat is idd erg goedkoop ja, had ik echt niet verwacht voor die prijs! Rest de vraag wat het verschil in beeldkwaliteit zal zijn, ik heb geen verstand van Canon's dslr camera's.
Ik heb zelf een vergelijkbare Canon en de kwaliteit is erg goed. Het enige wat ik mis is beeldstabilisatie maar dan kan ik oplossen door een andere lens te kopen.
Nou geen slechte deal dan dacht ik zo! Nu is het aan TS om te beslissen of ze een compact wil of een dslr.
Ik had hem toch besteld om te testen, idd onduidelijke menu's en veel wacht tijd, wel redelijk scherp trouwens. Instellingen van spiegelreflex heb ik natuurlijk al helemaal geen verstand van... Al zie ik ook wel dat daar de mooiste fotos mee worden gemaakt