De geluidsoverlast.. Dit heb ik dus met matras. Voor mij zal de matras altijd fout blijven klinken, het matras bekt toch veel lekkerder? Maarja..
Ik moest zo hard lachen dat mijn kat op stond en elders verder is gaan liggen slapen Dit heb ik stiekem ook !!!
Dat dacht ik dus ook, tot er een reclame van een of ander 'hierdoor-slaap-je-grandioos-en-heb-je-nooit-meer-pijn' matras was en ze het over 'de matras' hadden. Ik zo: 'Noujaaa, da's een erge fout!', waarop iedereen antwoordde dat dat toch echt gewoon klopt..
Ik houd het op het matras en de matrassen. Fout is het niet, alleen de matras wordt dus hoger gewaardeerd. Tja.
Mwuhahaha: "een matras." De/het topic mag ook beiden. Ik vond het een eerste keer echt een cultuurshock toen een vriendin van mij 'de topic' zei. Ik heb zo hard gelachen dat ik er buikpijn van kreeg. Wat klinkt dat raar. De topic... Het is toch ook 'het onderwerp' ? Maar goed, ook dat mag dus kennelijk. Ik heb besloten om het groene boekje te kopen
Hopelijk niet in het strontpark.. Ocharm... (En jij ook als hij zich morgen naast je in bed vleit)...
De Maar die voorbeelden die je geeft kunnen niet: Ik heb last van de geluidsoverlast Last staat al in geluidsoverlast dus is het: Ik heb last van het geluid van de buurman. Of Ik heb geluidsoverlast van de buurman. Even offtopic
Ik vind beide raar klinken. Zou het zonder lidwoord doen. Ik denk dat het vreemd klinkt omdat dit soort woorden meestal geen lidwoord hebben in een zin (de buren veroorzaken geluidsoverlast). Als je moet kiezen zou ik ook voor de gaan. Het geluidsoverlast vind ik nog vreemder eigenlijk.
Ik snap je frustratie. Ik heb het ook. Waarschijnlijk komt het omdat het de overlast is en het geluid maar als het in combinatie met elkaar geschreven wordt, klinkt het heel krom.
Ik zou in deze zin wel een lidwoord gebruiken, want ´Ik heb last van geluidsoverlast van de buurman´ is een beetje dubbel op. 'Geluidsoverlast' geeft immers al aan dat je er last van hebt. En ook ik zou DE gebruiken. Om de reden die je zelf al geeft: 'De overlast'. In principe kun je ook in plaats van 'geluidsoverlast' alleen 'overlast' gebruiken. Dit verandert niets in de betekenis van de zin, maar is het wel duidelijk wel lidwoord je moet gebruiken. In de huidige zin is het overlast alleen iets gespecificeerd.