Hoe langer ik erover denk, hoe stommer ik beiden vind klinken. Als het even kan zou ik het zonder lidwoord schrijven hihi.
Ik heb dat ook met die grote borden langs de snelweg.. waarop staat .. houdt u aan DE snelheidslimiet.. moet dat niet HET snelheidslimiet zijn?
Wow, nou wat fijn dat men het 6 pagina's lang allemaal blijft herhalen Nu vergeet ik het zeker nooit meer ! Wat was het ook alweer???
Precies Je kijkt altijd naar het laatste deel van het woord om het lidwoord te bepalen Dus: Het voetbalschoentje Het schoentje De voetbal De geluidsoverlast De overlast Het geluid
Haha.. Volgens mij de Maar zo hebben we hier thuis ook wel eens een avond gepraat over de of het matras
De... overduidelijk. Denkt terug aan mijn topic over Een handige krat... Een handig kratje, Het handige krat. Het krat. Maar sinds 2005 is heel veel toegestaan, dus ook DE krat... Ook al klinkt het slecht ingeburgerd. En dat is schijnbaar ook de reden. Nederlands is te moeilijk om fatsoenlijk te leren. Dus wordt alles maar getolereerd. Erg jammer. sorry niks met je topic te maken..kwam weer ff boven drijven.
Ook een voorbeeld van sinds 2005 mag het allebei. Van oorsprong geloof ik HET matras, maar pin me er niet op vast. Ik zeg ook DE.