Ik heb geen idee of hier al een topic over is, anders sluit je deze maar weer. Dit gaat over een kinderhuis in Bulgarije, kinderen worden zwaar verwaarloosd, echt erg. Het heeft de aandacht van de media, en dat is ook nodig. Onderstaande link gaat naar een Nederlands ondertitelde reportage: NL rapportage kinderhuis Bulgarije De officiele reportage duur anderhalf uur, maar is alleen Engels ondertiteld. Deze is te vinden op http://campagne.groenlinks.nl/bulgarije/ Op deze site is ook een petitie te tekenen. Ik denk: ik vlieg vandaag nog naar Bulgarije om zo'n kind op te halen en mee naar huis te nemen en het alles te geven wat het nodig heeft. Hoe kunnen ze...?!
Ik weet dat dit een erg schokkende reportage is en ga dus niet kijken! Dit heb ik niet nodig om te beseffen dat er nog zoveel te doen is in de wereld.
Hee, is deze reportage niet pas op televisie geweest? In ieder geval wel zo een soort reportage, idd echt heel schokkend vonden wij. Ik heb met tranen in mn ogen (en over mn wangen) zitten kijken. Echt niet normaal!
Ja, bij BBC en later de NL ondertitelde op een andere zender geloof ik. Dinand Woesthoff had bij GroenLinks de aandacht ervoor gevraagd nadat BBC het uitgezonden had. Ook had hij de hulp van 3FM ingeroepen. Daarna is het dus ook op een Nederlandse zender uitgezonden. De complete BBC-uitzending staat trouwens ook op 3FM.nl. Maar 't is idd schokkend, ook ik hield het niet droog. Ik las net op mijn hyves in een krabbel van mijn schoonzus dat het huis gesloten wordt, maar verder weet ik er ook nog geen nieuws over. Ik denk dat op de site van GroenLinks wel te volgen is wat eraan gedaan gaat worden.
ik heb het net gezien,en ow wat verschrikkelijk! ik huil niet snel maar net liepen de tranen over me wangen,ik vind het zo erg! ik hoop dat er wat aan gedaan word!
En het kromme van alles vindt ik , dat als je hier in Nederland een kindje wilt adopteren uit het buitenland je door een mega screening moet. Je moet een inkomen hebben van heb ik jou daar.Goede betaalde baan ( het liefst 2).Een mooi huis in een mooie omgeving. Terwijl zo`n kindje alleen maar liefde, aandacht en een warm veilig huis wilt. krom krom krom
helemaal mee eens ! Als ze nu de regels eens zouden versoepelen zouden er een stuk meer kinderen in een warm liefdevol gezin wonen, maar nee alles draait om geld!
pff heb het gezien zojuist en echt verschrikkelijk. die kinderen hebben geen geld en dure kleren nodig maar gewoon een simpele dikke knuffel en wat aandacht. oke somige zijn enstig ziek maar dit wil niet zeggen dat ze aan hun lot overgelaten moeten worden. een kind wat niet oud wordt heeft ook liefde nodig en de tijd die z'n kindje heeft moet ook fantastisch zijn en dit nee kan het niet bevatten. en dan hoe mager ze zijn brrr zelfs iemand met anorexia heeft nog meer vet
Ja, ook ik heb volgens de wetgeving geen mogelijkheden om een kind zomaar op te vangen, maar deze kinderen zullen 't bij echt heus beter hebben dan daar. Krom idd. En zijn niet eens ernstig ziek als ze maar gewoon kregen wat ze nodig hadden, was er niks aan de hand... :S Die directeur kan ik de nek wel omdraaien :S
pffff, echt hartverscheurend. Ik heb de documentaire op tv gezien. Kinderen die eten van elkaar afpakken, van de kleinsten omdat ze zelf het grootst willen blijven. Broodmager en alle botten vergroeien. En dit land is lid geworden van de E.U.! Laat iemand hier a.u.b. iets tegen doen! De directrice is gelukkig ontslagen, zij vond het de schuld van de medewerksters. Volgens haar waren zij niet goed in hun baan?! Ze vond niet dat ze iets verkeerds deed! Ik ben wel eens in Bulgarije geweest, skivakantie. Dan zie je wel dat er nog mensen wonen die het slecht voor elkaar hebben maar dit slaat alles! Kinderen die 'alleen' maar blind zijn worden hierheen gebracht en binnen no time zijn ze afhankelijker dan ooit! Ze groeien zelfs niet omdat ze niet genoeg en gevarieerd eten. Heel sneu...
ook helemaal mee eens! pff en ook nog dat die directrice zei van "ik zou hier ook best willen wonen" en idd sommige kinderen hebben idd "aleen maar" een lichte handicap,ik snap echt niet hoe mensen dit kinderen aan kunnen doen
Ik was toch wel heel erg benieuwd of het om dezelfde reportage ging die wij laatst op ned 1,2 of 3 hebben gezien, en ja hij is het (heb net toch maar even een stukje gekeken). Echt vreselijk !
Dit is echt triest... zo'n kindje (of meteen 10!) zou je toch 't liefst ophalen en hier een goed plekje geven! Ook die verzorgsters daar... helemaal geen liefde of iets komt erbij kijken. Pffffff... dit is echt heftig zeg!
als het de zelfde is als wie laatst op tv was,dan is het idd een heel schokkende documentaire! heb niet snel dat ik huil,maar ben hierbij jankend weg gelopen!zou zo graag die kindjes willen helpen,een beetje meer verzorging,en hun leven fleurt zoveel meer op!Gewoon in en in triest,ook hoe die verzorgers ermee omgaan. maar heb later gehoord dat die directrice ontslagen is,en dat de kindjes het nu in ieder geval beter hebben. (maar ja,topje van de ijsberg zeg maar)
Ik had de documentaire idd al gezien. Bah! Vreselijk! Doet me altijd wel weer even flink blij zijn dat ik nu hier ben. Het is gelukkig niet in alle kindertehuizen zo denk ik,maar de kinderen met een handicap blijven helaas wel vaak achter. Vind het dan ook heel knap dat mensen hier speciaal voor kiezen om zo'n kindje te adopteren! Enne als je een kindje wil adopteren dan gaat het echt niet alleen maar om het geld hoor. Ze willen gewoon zeker weten (hoe zeker kun je er eigenlijk van zijn) dat het kindje goed terecht komt. Moet er niet aan denken dat ik bij een van de beruchte families van Nederland terecht zou zijn gekomen of zo.Vind het juist wel goed dat ze alles checken.