Het liefste nemen we natuurlijk geen alcohol...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SandraK, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Dank je, Sandra ! Iedereen mag zijn eigen mening toch hebben. Ik zou de laatste zijn iemand te veroordelen.
    Ik zou het vervelend vinden als hier iets zou gebeuren met een van de meiden, omdat we allemaal zeggen dat het geen kwaad kan. Dit terwijl ik weet dat er - weliswaar een hele kleine- kans is ?
    :rolleyes:
    Voor de rest: Party on ! Een beetje ontspanning kan nooit kwaad, toch :)

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou..... ik zaal je zeggen dat als ik zometeen ongesteld blijk te zijn dat ik vanavond eens een aantal glaasjes paraat gam ken...
    we hebben een heerlijk drankje in de koelkat liggen en die durf ik nu niet te drinken omdat ik alweer 4 dgn overtijd ben.......

duszzz als ik ongi word drink ik een flinke.... hihi

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    [
    ik vatte het verder ook niet verkeerd op, ging mij eigenlijk meer om

Het rare is wel dat er al weken voor de evt bevruchting foliumzuur wordt geslikt, maar als het om drank gaat gaan we lekker door toch het streepje er staat op de test. Dan ben je al een - weliswaar kleine- periode zwanger hoor ! Ieder zijn eigen keus, maar ik zou het beperken .

vandaar dat ik zei dat je eigenlijk ook wel gelijk had.......

wij hebben meestal vrijdag borreltjesdag, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd toch iets minder "borrels" neem, maar ik doe tot ik weet dat ik zwanger ben niet aan geheelonthouding ;)

ben er deze dit keer (door omstandigheden) voor 99% van overtuigd dat het dit keer niet raak is en neem het er vrijdag dan ook lekker van, zeker als het weer meewerkt.. ;)

verder idd no hard feelings was ook zeer zeker niet verkeerd bedoelt...

groetjes enne (tis niet te hopen voor je) mochten ze komen, danne proost maar :D ;)

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook helemaal geen kwaad woord bedoeld. Vind het juist prima dt iedereen z'n eigen mening/ervaring geeft, MSU!

Ik vind een drankje op z'n tijd nou eenmaal heel fijn, anderen hebben daar weer heel veel minder "last" van. Voor mij is het dus min of meer een "straf" als ik tot een eventuele zwangerschap niet zou mogen drinken, tijdens de zwangerschap staat het als een paal boven water dat ik dat dus niet doe en tot die tijd neem ik er zeker wat borreltjes minder op, maar helemaal onthouden vind ik nu echt niet heel gezellig als je je bedenkt dat het nog wel eens kon duren voordat ik een positieve test in handen heb....dat is voor iedereen anders en je moet altijd doen waar je jezelf goed bij voelt!

5. Niet meer actief

Oooh ik krijg dorst van dit topic :)

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey meiden, ik vroeg het laatst aan de VK op het forum en dit was het antwoord:
    hoi Hope,

goede vraag over de alcohol! Tot voor kort dachten en zeiden we dat 1 glaasje geen kwaad kon. Maar tegenwoordig is het advies anders. De gezondheidsraad heeft in januari 2005 een rapport uitgebracht met de resultaten van de nieuwste onderzoeken op dat gebied. De conclusie luidt als volgt: “Het enige advies waarmee ongewenste effecten van alcoholgebruik met zekerheid worden uitgesloten luidt voor de vrouw dat zij geen alcoholhoudende drank gebruikt vanaf het moment dat ze probeert zwanger te worden tot het moment dat ze haar baby geen borstvoeding meer geeft. Voor de man geldt dat hij zijn alcoholgebruik dient te staken vanaf het moment dat de vrouw zwanger probeert te worden tot het moment waarop de zwangerschap is vastgesteld.”
    Dus dta betekent dat je geen alcohol meer zou moeten drinken nu je zwanger wilt worden. Of je dit advies opvolgt moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik zou het wel doen als ik jou was. Dan maar cola en sapjes....

Mirjam

Ik heb bij de zwangerschap die mis is gegaan overal opgelet, en toch ging het mis.
    Nu drink ik ook af en toe een wijntje.
    Want idd je weet toch niet wanneer het weer raak is.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Tja voor mezelf heb ik uitgemaakt dat het wel nog kan voorlopig.
    Inderdaad na de eisprong wel iets voorzichtiger, niet dat het anders zo erg is maar kom.
    En zolang ze je niet elke dag ladderzat uit de goot moeten halen...
    Af en toe een beetje genieten moet kunnen... kan trouwens ook een mooie aanzet zijn he, lekker terrasje, wat bijpraten en iets eten een glaasje en dan lekker gezellig naar huis ;)
    Is voor mij iig gezelliger dan komop schat het is weer klusdag

8. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Vroeger ging ik bijna elk weekend stappen en kon behoorlijk wat weg drinken...
    Nu is het VEEEEEL minder, ALS ik eens een weekendje weg ga of iets gezelligs heb neem ik gewoon een borrel...
    Idd gewoon lekker (met mate) genieten!

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik drink nog wel een wijntje tussen mijn menstruatie en mijn ei, daarna niet meer. Ik wil er later geen spijt van krijgen en ik laat met gemak een wijntje staan (zijn helaas al heel wat liters wegegeooid de afgelopen maanden omdat ik de fles niet snel genoeg leeg kreeg.

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dat is ook gelijk de achterliggende gedachte.... :)

11. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    lekker drinken!!! vooral met dit weer mag dat wel! maar idd na mijn eitje let ik wel op..

12. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Proost!

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    ;) Is toch veel gezelliger zo he meid?
    Wij hebben er hier in alle geval geen moeite mee.

En natuurlijk MSU, ik snap je reactie wel hoor na wat er je vriendin is overkomen. Maar met zelfgestookte alcohol moet je altijd heel voorzichtig zijn en dit geldt niet alleen voor (zwangere) vrouwen. Mijn grootvaders broer is er blind van geworden. Gewoon omdat er te veel van de schadelijke ethanol in de drank gebleven was.
    Tegenwoordig kan je daar testkits voor kopen of laten controleren, maar veel mensen blijven er toch op vertrouwen dat ze het wel kunnen.
    Daarom pas ik altijd op als het om zelfgestookt of gebrouwen gaat. Niet alleen met het oog op eventuele zwangerschap maar ook het verhaal van mijn grootvaders broer indachtig.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Het kan ook geen kwaad als je nog niet weet dat je zwanger bent om een wijntje of biertje te nemen je vrucht wordt toch de eerste 2 weken gevoed door zich zelf. geniet er nog van nu het kan.
    groeten, Cynthia
    (dit zei mijn vk tenminste)

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Doe ik ook hoor! :D

Deel Deze Pagina