Moeite met keuzes maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Men ik kan soms zo slecht tegen deze eigenschap. Voor ons nieuwe huis zijn wij op zoek naar meubels. Heel veel gezien maar ik kan gewoon geen keuze maken wat onze smaak i. Ben er al weken mee bezig en hoe dichter bij de datum van ons huis hoe meer kans er is dat het niet op voorraad is. Ben zo bang een foute keuze te maken. Bij de bakker Bart kan ik al geen keuze maken laat staan met meubels.

Nog meer twijfelkonten? tips?

dds vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij hebben een interieur stylist om hulp gevraagd 8 mnd geleden. Die brengt de keuzes ver genoeg terug om er geen stress van te hebben. We wilden ook echt wat fatsoenlijks grote mensen achtigs. We hebben haar alles laten doen, van vloeren, gordijnen, meubels, planten, etc.

Edit....wij hebben meer bij Rivièra Maison gekocht dan ik dacht van te voren bijv. Die hebben ook heule strakke spullen. Je moet voor alles open staan.

En gefeliciteerd!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik denk dat dat boven ons budget gaat. Lijkt mij wel erg fijn. Stomme is dat mijn vriend en ik ook best verschillen in smaak. Ik ben dan ergens enthousiast over en dan hoor je bij hem al mmmmh.

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Als ik het mij goed herinner was het maar 75 euro voor de eerste uitwerking en als we daar wat kochten was het gratis. Hier vinden we ook weinig samen leuk, maar het is echt iemand zijn beroep omdat goed te kunnen mixen.

We hebben ook nog advies bij een woonboulevard ingewonnen, Poortvliet, dat was een stuk duurder, maar dat kregen we ook gratis als we daar wat kochten.

5. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ik herken het niet. Op Pinterest staan leuke dingen! Wij gaan ook verhuizen en alles nieuw. Heerlijk! Probeer na te gaan wat trendgevoelig is. Ik vind het staal super leuk, maar hebben bij onze eettafel gewoon een eiken poot genomen omdat ik bang ben er snel uit gekeken op te zijn ( trends ) probeer dat even te filteren. Daarnaast maak een moodboard en ga daarmee naar de winkel, zij kunnen je echt verder helpen!

6. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Klinkt Misschien raar.... maar wij hebben toen iets gekocht wat we beiden wel oké vonden.

Toen zijn we in het huis gaan wonen..
    Toen we helemaal gesetteld waren zijn we gaan kijken wat we echt mooi en praktisch vonden...
    Zo hebben we de eetkamer tafel gedraaid en konden we een 6 persoons tafel neer zetten...

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow ja onze eettafel.... 450 euro volledig compleet en thuisbezorgd! Gewoon goed zoeken!

En die “lampen” erboven....tak uit het bos meegenomen en er 3 lampen omheen gewikkeld. Kost geen drol, oogt sjiek hip.

Bijgevoegde bestanden:

SYRV vindt dit leuk.
  8. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Dat is echt heel goedkoop haha. Wij voor onze eetkamerset €1500

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Herkenbaar!

Ik heb toen wij verhuisden ook vaak op funda gekeken voor ideeen voor de inrichting en kleuren enz

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wauw heel gaaf! Maar ik weet al dat mijn vriend dat echt niks vind....

Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Heb jij je eettafel het zelfde als de rest van je meubels qua materiaal? Ik wil wel een beetje een geheel zeg maar. Pinterest is idd heel handig, zie genoeg maar dan nog kunnen uitwerken en vooral wat wij beide mooi vinden.

12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow ik bedoelde eig met compleet .... blad/poten/houtsoort/thuisbezorgen etc. Je kon daar alles los uitzoeken, zelfs bomen kiezen. De stoelen zijn eig vrij prijzig voor gewoon ordinair plastic :roflmao:

Troeeeelaa vindt dit leuk.
  13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Heb je nu dan helemaal geen meubels die met kunnen naar het nieuwe huis? Zo ja, dan zou ik er eerst gaan wonen met huidige meubels en van daaruit verder gaan kijken. Tegen die tijd heb je een beter idee van waar en hoe je de meubels kan plaatsen, hoe de lichtinval is, de vloer, etc.

Mijn man en ik hebben ook een compleet andere smaak, maar toch lukt het ons altijd wel om een middelweg te vinden. Ik zou eerst eens kijken naar een model wat jullie beiden mooi vinden (hoog of laag dressoir, lades of deurtjes...) en daarna naar de kleurstelling of soort hout gaan kijken.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Liever nemen wij deze meubels niet mee omdat ze eigenlijk van armoede uit elkaar vallen en de verhuizing niet overleven denk ik ( iets met 8 jaar geleden samenwonen zonder budget)

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mag ik weten waar je de tafel vandaan hebt?

@Deedee91 , ook hier altijd moeite met keuzes maken. Al zitten we qua smaak wel op 1 lijn.
    Als je nu eens 2 woonboeken van de troubadour besteld en allebei van alle soorten meubelstukken iets leuks uit kiest zonder van elkaar te weten wat de keuze is, kan je kijken of er ergens overeenstemming is. (Je hoeft het daar natuurlijk niet te kopen, maar dan heb je een idee qua smaak)
    Ik vind het overigens juist leuk om verschillende soorten meubels te hebben (dus niet van 1 lijn), wij hebben ronde salontafeltjes, een Ikea besta tv meubel (waar nog een plank op komt), teak houten kast etc. Maar door dezelfde stijl door te voeren is het wel één geheel.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh, hier een verschrikkelijke twijfelkont! Ik snap gewoon niet dat er zoveel keuzes zijn tegenwoordig! Niet alleen op woongebied maar ook in de supermarkt.
    Als ik saté saus wil kopen vind ik het prima om uit 2/3 artikelen te kiezen, maar ik zie er wel een stuk of 15! :mad:
    Zo gaat het met heel veel dingen. Ijssalons; heerlijk maar ook verschrikkelijk :rolleyes: want welke smaak moet ik kiezen van de 20?

Dus ja, herkenbaar maar geen tips :(

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    De tafel komt van hout kunstenaar Peter de Koning uit Steenbergen. Hij heeft meegedaan met dat SBS6 programma Bouw je eigen boomhut. Hij is een piepje uhm artistiek vreemd, maar hij maakt alles wat je wilt voor een cheapass prijs :)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Echt he, te veel keuzes in het leven. Ik kan dan zo piekeren en alles tot op het bot uitzoeken.

19. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Heel tof! Die lampen ook. Ik wou zelf ook zoiets maken, maar ben creatief uitgedaagd ;). Hoe heb jij dat gedaan? Kan ook via pb evt :).

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja, echt veel te veel. Ik klap dicht bij teveel keuzes. Kan het dan niet meer overzien.

Deel Deze Pagina