Weet iemand wat de eisen zijn waar je aan moet voldoen om een sterilisatie te krijgen? Mijn vriend en ik zouden het beide niet erg vinden maar we willen het wel ECHT gedaan hebben. Nou ben ik pas 24 als de kleine geboren wordt. Mijn vriend is 27 als de kleine er is. Is dat niet 'te jong'? Hij heeft dan 2 kids, ik ook.. Maar we willen echt geen kids meer. Zwangerschappen gaan niet van harte bij mij, financieel zouden we het niet aan kunnen. Als we al meer ruimte zouden hebben financieel dan zouden we dat liever besteden aan meer leuke dingen. We hebben beide het gevoel dat het gezin straks compleet is. Ik heb gehoord dat ze bij vrouwen erg moeilijk doen op jonge leeftijd klopt dat? En hoe zit dat bij mannen? En hoe lang moet je wachten na de geboorte voor ze het doen?
bij mannen doen ze het vaak pas vanaf 30 jaar. als vrouw kun je het echt vergeten zo ong al of het moet medisch zijn. mijn schoonzussie is 28 en heeft 4 kids is er dus ook echt klaar mee en kan ook nog eens niet tegen de hormonen in andere anticonceptie ed maar toch doen ze het bij haar nog steeds niet. mijn vent gaat volgende wk heen en op zijn papier staat dat je minstens 30 jaar meot zijn, enn je vrouw niet zwnager mag zijn (dus meot nog ff test doen van te voren) hij heeft ook al een aantal gesprekken gehad voor de echte afspraak maar weet niet of ze dit allemaal doen hij zit in leger dus miss is dat anders want lees het verder nooit ergens.
ooh jah de jongste moet minstens een half jaar zijn dit omdat je dan een beetje bevaling "vergeten"bent en het weer kan gaan kriebelen zeg maar
Bij een man ook 30 jaar ja?? Dat had ik niet echt verwacht haha. Ja voor vrouwen wist ik het wel. Ik kan ook niet tegen de hormonen van de pil. Toen een spiraal gehad maar die was waarschijnlijk niet goed gezet. Gelijk eruit laten halen en wachten op menstruatie om weer met de pil te beginnen... Tja en toen bleek ik zwanger. Zeer gewenst hoor, maar dit soort situaties wil ik toch liever vermijden hierna
Jullie vinden mij waarschijnlijk bemoeizuchtig, maar ik bedoel het goed. Denk er goed over na!!! Een sterilisatie bij een man is amper nog te herstellen! Die zaadleiders aan elkaar maken is nog wel te doen, maar het lichaam (van de man dus hè) gaat antistoffen aanmaken tegen de zaadcellen waardoor een man door de jaren heen onvruchtbaar wordt. Geen probleem natuurlijk als jullie de rest van jullie leven bij elkaar blijven, maar als jullie uit elkaar gaan, één van de twee overlijd of als jullie tóch nog een kindje willen (misschien bij een nieuwe partner), is het zo goed als onmogelijk. Ik weet dit omdat mijn nichtje een relatie heeft gehad met een wat oudere man (getrouwd geweest en gescheiden) en ze wilden tóch graag samen een kindje. Iets wat hij van zichzelf nooooit had gedacht. Maar het is dus niet gelukt en de relatie is gestrand! In mijn situatie zou ik er dus voor kiezen om mijzelf te laten steriliseren. Voor mij houdt het na mijn 40e toch grotendeels op om kinderen te krijgen. En een man kan tot op vrij hoge leeftijd nog vader worden.
We willen zowiezo beide geen kids meer mocht er ooit een andere partner komen. Puur om het feit dat je dan 3 kids zou krijgen bij 3 moeders of bij 3 vaders.. Dat gaat ons beide veeeeeel te ver. Dus dat punt is al einde discussie. Het liefst laat ik mezelf steriliseren, maar ja... dat is gewoon bijna onmogelijk hier! Ja ik ben jong, maar mijn gezin is compleet. Wil niet nogmaals ongepland zwanger worden want onze situatie is daar zowiezo al niet naar. Aborteren zou ik nooit doen, dus ik wil geen situaties creeeren waarin je gewoon heel moeilijk komt te zitten. Dat maakt het zo moeilijk. Ik wil geen pil meer (hooguit tijdelijk) omdat ik er gewoon niet tegen kan. Spiraal is zeker geen optie meer en de andere vormen van anticonceptie bij de vrouw zijn meestal hormoon boosters.. Daar zou ik dus helemaaaaal niet tegen kunnen. Condooms werkt gewoon niet. Hebben wij ook gebruikt tijdens het spiraaltje van mij, die verkeerd zat en erna, maar ben toch echt zwanger.
pino, waar woon je dan? je hebt nu toch die ensure methode of hoe dat heet? waar ze veertjes in je eileiders aanbrengen?
Als je als man gesteriliseerd wordt, zit er zeker nog een kans in om zwanger te worden, mijn man heeft 2 jaar geleden een sterilisatie ondergaan, vanwege mijn gezondheid,en het bij 1 kindje wilde laten. nu ( misschien ook vanwege ik 6 maanden geleden dacht zwanger te zijn omdat mijn ongesteldheid erg lang weg bleef,) beginnen wij erg te twijfelen aan onze beslissing, oke ik ben niet helemaal gezond, maar de drang komt toch weer onze dochter wordt nu 4 zijn we bezig om het eventueel te laten herstellen. heb vorige week contact gehad met ziekenhuis. daar werd verteld hoe korter het proces tussen sterilisatie en hersteloperatie is des te groter de kans dat je weer zwanger wordt en ligt aan leeftijd etc.