Hoi ik ben nu bijna 6wk zwanger en heb al een hele tijd niet gesport maar wil nu eigenlijk wel mijn buik, rug en bekken gaan trainen. Wie heeft er voor mij goede oefeningen voor of moet ik dan toch echt naar de sportschool? Ik ga wel veel wandelen. Hoop dat jullie tips hebben
Het is misschien fijn om dan pilates te gaan doen? Dat heb je ook op dvd. Ik geef zelf Zumba en Zumba toning en heb daar ook veel oefeningen voor je buik, rug en bekken. Zumba heeft ook spellen voor de Wii, Xbox en PlayStation die je thuis kunt doen. Succes!
Als je lichaam niet gewend is aan sporten zou ik niet opeens heel veel gaan sporten. Het is misschien wel verstandiger om in een groep les te krijgen omdat je dan ook tips en instructies van de instructeur krijgt (die een opleiding heeft gehad). Ook is het verstandig om het te overleggen met je Vk. Zij weet ook wat je kunt doen. Wandelen is trouwens wel heeeeel goed voor je!!
Ik zelf doe ZwangerFit. Dit is een zwangerschapscursus; beweging en een stukje theorie. Dit wordt bij ons bij de fysiotherapie gegeven. Het is behoorlijk actief en er is veel aandacht, voor rug, buik, bekken en bekkenbodem. Volgens mij kun je hier met 16/17 weken zwangerschap mee beginnen. Ik deed zelf al fitnessen voor de zwangerschap, maar ik merkte dat toen ik zwanger conditioneel minder kon en omdat ik ook niet goed wist wat wel en niet kon qua buik en rug en zo, ben ik een aantal weken terug hier mee begonnen. Ik vind het echt super. Misschien hebben ze bij jou in de buurt ook zoiets?