Hallo, Ik ben nu 11,5 week zwanger. En het lijkt wel alsof mijn buik kleiner is dan een week geleden. Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat, maar mijn man was het ook opgevallen. Zou het iets zijn om zorgen over te maken (heb voor de rest geen klachten/last) of komt dit bekend voor bij sommigen?
Zo vroeg in de zwangerschap komt een 'buikje' niet door de baarmoeder, maar door uitzettende darmen. Die kunnen weer wat minder opgezet raken, dus dan ben je weer wat dunner. Na week 12 gaat de baarmoeder omhoogkomen (boven je schaambot uit), en dat is het eerste begin van de echte zwangerschapsbuik. Bij mij was dat een wat harder randje, inmiddels zit dat natuurlijk tot mijn ribben Bij een tweede kindje kan dit eerder volgens mij, maar ik ken wel meiden waar dit echt niet zo was. Is per zwschap ook weer verschillend.
Idem hier hoor meid, niets om je zorgen over te maken. De eerste weken zijn het idd je darmen die uitzetten en weer krimpen. liefs
En ook ik bevestig Ik heb fotoos van week 7, 8 enzo en daar was me buik echt GROOT voor mijn gevoel en daarna was het weer helemaal WEG. Darmen....tja wat doe je eraan het hoort erbij.
Haha ik schrok hier ook zo rond de 12e week. Mijn buik was ook ineens kleiner. Heel normaal volgens mij! Idd door je darmen, kreeg rond die tijd ook weer minder last van mijn darmen.
even een opmerking over je baarmoeder en schaam bot. Ik weet daar de berkening van. Het aantal cm dat hij boven je schaambot uitsteekt + 4 is het aantal zwangerschaps weken dat hij groot is. ik ben nu 7 weken dan zou mijn baarmoeder ongeveer 3 cm boven mijn schaambot uitsteken. Dit is overigens een berekening volgens het gemiddelde en zal niet bij iedereen percies zo zijn, maar het is wel de berekening die in de verloskunde wordt toegepast.
berekening is volgens mij toch anders, was vorige week bij vk en mijn bm komt nu 3 cm boven schaambeen uit.
Volgens mij klopt dat idd niet hoor. Heb er ook nog nooit van gehoort trouwens. Hier kwam mijn baarmoeder achter mijn schaambot uit met 13 weken. (iig voelbaar)
Of het in de eerste weken ook klopt geen idee, maar de berekening wordt hier diverse vk toegepast. Het is dus niet mijn eigen berekening die ik er op na houdt en tja meer kan ik er dus ook niet aan doen. Ik vraag het morgen nog wel eens na voor de zekerheid.