Buikpijn, wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeshh, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Sinds een dag of drie heb ik 's avonds flink last van buikpijn, en dan in de categorie "ik ga diarree krijgen", zo voelt het tenminste, maar er komt niks (behalve wat lucht, sorry manlief en sorry dames die dit lezen haha). Lijkt me wel een reguliere zwangerschapskwaal vanwege de hormonen en het verschuiven van vanalles binnenin mij.

Wat zijn jullie tips? Wat kan ik doen / laten / eten / drinken / of juist niet om dit een beetje de kop in te drukken?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Herkenbaar een beetje! Ik heb het sinds afgelopen week heel erg.
    Hier vanavond toch even langs de gyn geweest. Had namelijk echt aanhoudende buikpijn en de vk kon het niet helemaal plaatsen. Mijn bloeddruk, pols, temperatuur was allemaal goed en het hartje klonk goed. Maar omdat ik het al sinds afgelopen week non-stop heb (niet continu heel hevig maar soms wel) moest ik toch even voor een echo bij de gyn.

De kleine deed het gelukkig goed maar liep wel een beetje voor op groei 😉 8 cm nu! Buikpijn ws toch te maken met groei baarmoeder (vind je het gek, 2 cm gegroeid deze week. Is dat normaal?) en miss verdrukt het mijn darmen wat. Moest het wél in de gaten houden.

Merk wel dat een warme douche wel verlicht. Misschien kun je kruiken gebruiken? En misschien voedsel waardoor je darmen een beetje tot rust komen?

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Oh jeetje dan heb jij het nog wel heel wat erger dan mij! Goed dat je naar de vk bent gegaan hoor. Maar inderdaad, groei beeb + baarmoeder + darmen verdrukken, ik snap het helemaal. En dan ook nog eens hormonen, dat helpt al niet als je toch al een beetje lastige darmen hebt.

Ik heb ook al zitten nadenken wat ik anders eet nu. Ik eet gezonder, dat ten eerste. Meer fruit, meer groente (komkommer op brood, worteltjes, tomaatjes, enz) vezelrijk brood, omdat ik daar heel veel behoefte aan lijk te hebben (meer dan eerst). Maar de afgelopen paar dagen heb ik niet anders gegeten dan de afgelopen weken. Warme douche is inderdaad sowieso fijn natuurlijk, kruik heb ik geen maar wel zo'n pittenzak. Dat zal ik morgen 's uitproberen, nu slapen! Thanks voor je reactie Nina!

Deel Deze Pagina