Het lijkt wel of ik dikker word ipv dunner...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind 4 broodjes veel voor tussen de middag. Zit best veel calorieën in een stuk brood, reken beleg mee en dan is zit je snel op 500 calorieën.

Worst past ook niet echt in een dieet.
    Neem dan vis ofzo, of gril je vlees. Veel minder vet.
    Aardappelen zou ik ook niet veel eten dan.

Enne je bent een week bezig, logisch dat je geen resultaat ziet.

Sport je er ook bij?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja maar zij eet best veel tussendoortjes en veel groenten. Als ze maar aan de 1800 tot 2000 calorieën zeker komt hoger niet en dat gebeurd met wat ze gisteren gegeten heeft wel. Ergens moet ze in het eetpatroon veranderen wilt ze wat afvallen en toch gezond eten. Zeker wat daantje zegt ben ik het zeker mee eens ze moet gewoon hele dag de aantal calorieën optellen. 4 crackers met vanalles op is nog altijd beter dan 4 broodjes ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Geen of weinig koolhydraten geloof ik persoonlijk niet zo in. Ik ben 25 kilo afgevallen door alles te mogen eten, maar producten zoals snoep ed natuurlijk met mate. Ik eet 4-6 boterhammen per dag (heb je volgens het voedingscentrum ook nodig) en eet 100 gram aardappels/pasta/rijst per dag.

Maar ik geloof ook dat je het dieet moet vinden dat bij je past, en dat is voor iedereen anders. Ik denk ook Minny dat je echt wen dieet moet gaan volgen. Bedenk wat voor jou belangrijk is in je eten (ik kan bijv echt geen snoep volledig uitbannen, dan word ik gek) en zoek daar een dieet bij.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@veronique das waar! En bijna alles is beter dan 4 broodjes.. Mensen verkijken zich daar echt op.

5. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    code woord: GEEN KOOLHYDRATEN. Dus geen brood, pasta, aardappelen, rijst etc. Maar eitwitten, vlees, vis, fruit, groenten!

Ik stort altijd helemaal in als ik koolhydraten eet en heb na een uur weer honger. Eet ik 's ochtends 2 fjordcrackers en 2 gekookte eitjes met een tussendoortje kan ik zo 4 tot 5 uur op teren.

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Je bent te ongeduldig. Gemiddeld verlies je 1 kg per week. Dus het is logisch dat je na 1 werk nog geen resultaat ziet.

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Met dit weer moet je ook zeker niet op de weegschaal gaan staan. En waar zit je in je cyclus, ik ben een week voor mijn ongi zo 2 kilo zwaarder. En op 55 kilo tikt dat echt aan hoor. Gewoon gezond eten (4 broodjes tussen de middag lijkt me veel, maar ik weet niet wat je zoal de hele dag doet) en flink bewegen.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Is dat zo? :( Waar word je dan dik van?
    Ik ben juist over gegaan van sap op light frisdrank, dat heeft mijn dietiste geadviseerd. Ik heb namelijk zwangerschapsdiabetes, maar ook overgewicht. En nu hoor ik dat je er dik van word? :(

En wat betreft, geen brood, aardappels, rijst etc... dat heeft een mens toch gewoon nodig? En ook om de stoelgang goed te houden ivm de vezels?

Als ik dieet dan snoep ik niks maar eet ik meer fruit en drink ik magere dingen zoals thee, water en light frisdrank. Qua maaltijden probeer ik dan ook mager te eten.

9. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap de angst voor koolhydraten nooit zo goed. Je hebt toch brandstof nodig? Eiwitten zijn natuurlijk ook heel gezond en brandstof voor de spieren e.d maar een boterham maakt je niet dik hoor.

Ik zou vooral proberen te varieren. De ene keer bijvoorbeeld 3 volkoren crackers met mager beleg (kipfilet, eitje, komkommer, rookvlees etc) de andere keer weer 2 of 3 boterhammen. Denk ook aan je zuivel he. Neem yoghurt met wat walnoten erin en banaan. Hartstikke lekker en door de noten en banaan kom
    Je toch aan je kcal en je vitaminen/kalium/gezonde vetten etc. Fruit lekker als tussendoortje nemen.

Of maak een salade met gegrilde kip voor tussen de middag met pijnboompitjes.

Zorg inderdaad dat je wel voldoende kcal binnen krijgt. Als jij bijvoorbeeld echt zoveel brood nodig hebt op een dag zou ik eerder er nog 1 om 10:00 u nemen en 1 om 15:00 ipv 4 tussen de middag.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

4 broodjes??? wow dat is heel erg veel of word er een boterham bedoeld (dan is het nog aan de ruime kant, ligt er wel aan hoeveel je weegt natuurlijk)

*ps ik hoor zo vaak broodjes en dat ze dan boterham bedoelen, zeer verwarrend haha* 1 broodje staat gelijk aan 2 boterhammen ongeveer en zeer veel kcal!!

op zich qua tijden eet je wel goed (je probeert elke 2-3 uur wat te eten) maar hoeveel jij moet eten ligt aan je gewicht, lengte en hoeveel je af moet vallen daar moet je het op baseren zeg maar zoals met Weight watchers bv daar eet je een aantal punten (kcal) gebaseerd op je gewicht e.d. dan verbrand je lichaam optimaal.

Maar meer dan 0,5 - 1 kilo per week hoor je zoiezo niet af te vallen en met dit hete weer houd je idd veel vocht vast dus extra drinken (alleen maar water)

11. Triskele

wat een onzin zeg je lichaam heeft ze nodig om goed VET te kunnen verbranden, zeker als je actief bent (sport e.d.) dan zijn ze zeker nodig hoor!

12. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind 4 broodjes als lunch echt enorm veel!

en nog nooit gehoord dat je van light producten dik wordt. Ze zijn niet altijd enorm gezond maar wel een stuk minder calorieen.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Lijkt me juist wel heel handig mocht je vet willen verbranden.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    1kg per week is maximaal, het gemiddelde is een pond (500g) per week..

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Tja, dit advies kreeg ik ook van een dietiste terwijl ik zwanger was... Ik trek het echt niet langer dan 1-2 dagen om geen koolhydraten te eten, want daarna eet ik alles wat los en vast zit! Het enigzins beperken kan, maar helemaal geen brood, pasta, rijst en aardappelen werkt dus echt niet voor iedereen hoor!

16. Triskele

compleet mee eens, het gaat om MATE en leren betere keuzes te maken maar dat betekend niet dat je n ooit meer mag snoepen (dan is het alleen maar lastig vol te houden) ik heb mijn chocolade op zijn tijd echt even nodig hoor.

MIJN SCHEMA van vandaag (ja ik plan het vooruit om mijn punten beter te verdelen over de dag)

07.00 op de crosstrainer 64 minuten op hoog tempo

09.00 ontbijt (beetje later dan normaal maar net na het sporten moet ik niet meteen alles in mijn maag stoppen even een beetje relax haha)
    *ontbijt is 3 donkerbruine boterhammen een met 48+ kaas, een met sandwichspread en eentje met chocopasta*

normaal zou ik rond 10 uur tussendoortje nemen maar word een beetje krap qua tijd.

1200 lunch, 4 rijstewafels met mager beleg (kipfilet, appelstroop, philadelphia en jam) en een glas halfvolle melk

15.00 tussendoor; kruidkoekreep met een stuk fruit

17/18 uur rijst met chicken tonight achtig iets, gewoon een flinke portie, niets geen gemekker, 350 gram ongeveer.

En dan savonds nog wat yoghurt en dan heb ik nog geeneens mijn sportpunten opgemaakt wat eigenlijk moet (nouja in elk geval 50% ervan, anders val ik slechter af) dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.

EN val gemiddeld 500 gram per week af, sinds april ongeveer 8 kilo kwijt met meer eten als ik gewend was haha (en gewoon snoepen en normaal eten, geen dieetvoer)

oja drink wel minimaal 1.5 liter water op een dag, geen frisdrank, geen alcohol e.d.

Zelfs op vakantie met geen punten tellen gewoon een dikke kilo afgevallen ;) (elke dag taart gehad!)

17. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Boekentip: weg met de weegschaal

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

koolydraten heb je zeker nodig je moet goed kunnen verbranden
    en ik kan het zeker weten ik heb een maagverkleining gehad en je moet zeker iets van n aardappel of pasta gerecht eten om alles goed te kunnen verbranden

daarbij na 1 week kan je niet verwachten dat je al wat af gevallen bent
    nu is het ook warm weer dus kan je ook echt vocht vast houden
    drink veel water met dit weer
    en laat de light produkten staan die zijn ook echt niet zo goed voor je dan je zou denken..
    succes

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik bedoel idd boterhammen ipv broodjes!

Misschien moet ik ook maar even een maandje naar de weight watchers, want ik heb het idee dat ik het niet helemaal snap!
    Mijn BMI is overigens goed, misschien dat dat afvallen ook iets moeilijker maakt!

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar wat is dan een goede lunch voor straks als ik wel brood wil eten?

Deel Deze Pagina