Dieet zonder koolhydraten is ongezond. Je valt misschien wel af, maar je vet verbrandt je niet (goed). Waar je wel op zou kunnen letten, is dat je niet te veel 'snelle' koolhydraten neemt (witte rijst, wit brood, suikers, gewone pasta) maar kiest voor langzamere koolhydraten (volkoren producten, zilvervliesrijst). TS, wat jij aangeeft als eten is niet overmatig veel, prima als basis om op gewicht te blijven. Als je wilt afvallen, zou ik proberen om wat minder brood te eten tussen de middag. Neem liever 2 boterhammen en een schaaltje rauwkost. Het maakt natuurlijk ook nog uit wat je op je boterham doet. Is dat roomboter en pate, salami of 48+ kaas, dan kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld halvarine en kipfilet, of rauwe ham (is wel heel zout, dus ook niet zo heel goed), of filet (of een ander niet zo vet broodbeleg). En worst zou ik vervangen door iets wat minder vet is, bijvoorbeeld gegrilde varkensfilet, of kipfilet. Geen jus natuurlijk, en ook geen vette sauzen. Dat je veel groente eet, is heel goed. Hou dat vast! Drink veel, 2 liter water (of kruidenthee) zou mooi zijn. En zorg ervoor dat je beweegt! Die verbrandingsmotor moet aan, en dat doe je door te bewegen. Het beste is om iets te gaan doen waarmee je je spieren versterkt, want spieren verbruiken ook in rust veel energie. Maar zelfs al zou je alleen maar rustig gaan fietsen of wandelen, is dat altijd beter voor je lijf. En het zou bizar zijn om na één week al resultaat te kunnen zien. Mocht het iemand lukken om dat te bereiken, dan durf ik ze op een briefje te geven dat het geen blijvend resultaat zal zijn. Afvallen vraagt doorzettingsvermogen en (zoals eerder al gezegd) een lange adem. Succes!
dat speelt natuurlijk ook mee, ik weet niet hoeveel je kwijt moet als het maar een paar kilo is dan gaat dat langzamer dan heel veel kilo's natuurlijk.. Maar het is voor geduld en goede keuzes maken, ook qua normaal eten dus, 4 boterhammen is gewoon erg veel en kan je ook anders oplossen..
Bij mij werkt een koolhydraat arm voedingspatroon een stuk beter en verbrand daar ook vet bij. En ik sport 3 keer in de week met 30 uur werken waarbij ik nooit zit. Tuurlijk eet ik wel eens een boterham of pasta of rijst maar zoals al gezegd, dan heb ik binnen een uur weer honger en moet ik dus weer opnieuw eten met als gevolg dat ik of ga snoepen/snaaien. En ik eet nooit suiker, drink geen frisdrank, alleen water, thee (geen pickwick zooi). En ja, je wordt dik van light producten. De vervangers van 'suikers' houden vocht vast en zorgen ervoor dat je stofwisseling langzamer werkt. Dan kunnen er wel minder calorieën in zitten maar dun zal je er echt niet van worden. Je kan beter helemaal van de frisdrank afblijven!
Je moet ook rekening houden dat het warm buiten is he, dus je gaat ook meer vocht vasthouden. Daardoor zal je ook niet afvallen. En inderdaad die Broodjes daar ga je niet van afvallen En vooral niet als je er 4 eet.
Waarom is 4 boterhammen met de lunch veel. Ik eet meestal ook 3 of 4 boterhammen tussen de middag. Maar kijk maar eens bij het voedingscentrum, als je daar je leeftijd invult, dan zie je hoeveel boterhammen je dan moet eten. 6 per dag dus zo ongeveer. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er op doet. Het is nogal een verschil of je ze allemaal met pindakaas of pasta besmeerd, of met 20+ kaas en mager vleeswaar. Daar hangt het ook nog vanaf natuurlijk qua calorieën. Schijf | Voedingscentrum Wat je ook kunt doen is die 4 boterhammen die je normaal bij de lunch eet, wat meer uitrekken over de hele middag. Dus bijvoorbeeld om half 1 twee boterhammen. Dan om 2 uur weer een en om half 4 weer een. Dan heb je niet snel weer een hongergevoel.
Ja dat is ook een idee, en dan verder geen tussendoortjes neem ik aan? Of is het dan weer te weinig ?
kijk dat is het idee!! gewoon ertegen aan gaan, de stoer bij de horens pakken, komt vast goed, je moet ook in de eerste week een beetje wennen met je eten enzo...
Ik wel gewoon fruit er nog tussendoor zou ik doen. Dus om 10 uur bijvoorbeeld en tussen je boterhammen door. Ze zeggen ook dat je na 20:00 uur niks meer moet eten... Maargoed... ik zeg het allemaal heel leuk, maar zou zelf ook heel wat kilo's af moeten vallen. Hoop dat het me na de bevalling gaat lukken.
Ik heb een heel goed dieet gevolgd en toen mocht ik smorgens 2 crackers en smidags mocht ik er 4. 2 is inderdaad veel te weinig als lunch En het is echt niet erg als je gewoon bruin brood eet hoor.
je hebt dus nu een BMI van 23 (22 is het ideaalst, dan ben je het minst ziek, in beste conditie qua gewicht voor je) en je wilt naar 55-60 (dat is idd ongeveer 22) ja dan snap ik wel wanneer je ook niet snel afvalt, in principe heb je niet echt overgewicht dus gaat het ook gewoon wat langzamer...
ja maar bv een ontbijtkoek, kruidkoek e.d. valt ook onder die box dus als je zo'n soort tussendoortje neemt (zoals een kruidkoekreep ofzo) dat staat al gelijk aan 2 boterhammen qua gewicht! dus dan kan je het al wat beter verdelen, 2 ochtends, 2 middags en om 15 uur een kruidkoek of ontbijtkoekreep bijvoorbeeld..
Ja zoiets dacht ik ook al. Maar mijn buik moet echt weg, ik lijk wel zwanger.. Vanavond maar weer wandelen!
ja dan zou ik meer denken aan sporten inderdaad, hip hop abs downloaden is leuk en goedkoop om te doen (ik vond het erg grappig, ik mag het nu even niet maar ga straks weer doen) pilates werkt ook heel goed, als je je spieren goed traint verbranden die de rest van de dag door, dus dat is goed voor je algehele verbranding.. dus zou zoiets zeker gaan doen.. wandelen is leuk maar doet niet zoveel voor je buik, die zou ik dan specifiek aanpakken. Ik heb een erge diastase "gehad" (heb nu nog maar een stuk minder door oefeningen) dus valt zeker wat aan te doen, maarja helaas niet altijd alles... maar we werken eraan verder he