ik heb altijd die hele donker bruine cracker ik krijg hem niet op hihi maar zal ook meer liggen aan mijn maagverkleining maar zo te zien hoef je bijna niks kwijt je buikje kan je met veel buik oefeningen doen buikspier oefeningen en lekker veel wandelen moet helemaal goed komen
Als het puur gaat om een dikke/slappe buik die je strak wilt trekken, dan kan het sowieso moeilijk worden, afhankelijk van hoe je lijf in elkaar zit. Sommige vrouwen kunnen afvallen wat ze willen, maar hun buikje gaat niet weg (andere houden altijd een paar zadeltassen, of een dikke kont, ieder lijf is anders in waar het de vetreserve opslaat). Het enige wat je dan nog zou kunnen proberen, is verschillende buikspieroefeningen. Ik denk ook dat 6 boterhammen per dag (2 ontbijt, 4 lunch) prima is. Maar dan wel om op gewicht te blijven, niet om mee af te vallen. En als ik je verhaal zo lees, gaat het niet om die paar kilo's, maar om hoe je buik eruit ziet. Ik zou dus focussen op beweging / sport, en niet zo zeer op eten. Alleen dat (dierlijke) vet, daar zou je nog even naar kunnen kijken. En tot slot: gewoon volkoren brood is het beste. Dat heel donkerbruine heeft zijn kleur meestal te danken aan toegevoegde suikers. Zou ik dus niet voor kiezen.
Ik vind een klein buikje ook best mooi hoor, maar ik denk dat als ik een paar kilo lichter ben het echt mooier is. En als ik nou probeer om minimaal 2x per week een stuk te wandelen en daarna wat buikspieroefeningen, dat moet het toch lukken op den duur?
Heb net 3 volkoren boterhammen op. 1 met smeerkaas en 1 met philadephia light. Heb nog honger, maar ga zo nog een glas melk drinken en dan even wat in huis doen, dan vergeet ik het hopelijk. En dan over 2 uurtjes weer wat eten!
Hoe eet je, eet je aan een gedekte tafel met mes en vork (en dus stukjes snijden en op je gemakje en bewust eten) of meer even snel smeren tussen alle bezigheden door (dat scheelt dat je vaak meer eet) ik drink vaak een glas water voordat ik de tafel dek dat vult al een beetje en dan eet ik echt rustig aan tafel even niets verder doen, dat helpt mij al een beetje..
Precies, ga er echt voor zitten zonder telefoon,tv,tablet,labtop geniet van het eten en kauw extra langzaam Met avondeten, neem een ontbijtbordje....dat is kleiner dan een normaal bord maar eet je toch optisch een bord vol weg (jezelf voor de gek houden haha)
Kilo's eraf zullen dan zeer waarschijnlijk niet helpen. Hier doe ik vijf dagen per week intensief mijn buikspieren trainen. Ik heb een programma daarvoor van mijn personal trainer. Daarbij loop over de week 30/40 km hard met een hartslagmeter en train ik drie keer op vetverbranding(onderhoud) en een keer op conditieverbetering (duurlooptraining). En het werkt, zelfs zo goed dat mijn man nu ook maar mee aan het doen is omdat hij niet meer vindt dat zijn buikje (wel buikje?) niet meer naast die van mij past.
Ikheb niet het hele topic gelezen, maar 4 broodjes tussen de middag?????? Dan vind ik het niet gek dat je niet afvalt.
meid, ik zie hier al heel wat reactie staan. Ik ben veel afgevallen met behulp van een gewichtsconsulente. Iedereen zegt maar je moet dit dieet en dat dieet...nee dus. GEWOON eten is belangrijk. Ok even geen snoep, maar dat is eigenlijk ook niet gewoon. Naast het menu moet je minimaal een half uur flink bewegen op een dag. Dus niet even een wandelingetje naar de AH maken van vijf minuten Een voorbeeld menu: ontbijt een schaaltje yohurt met een beetje zoetstof een appel een boterham met appelstroop. tussendoor fruit lunch twee volkoren boterhammen met mager beleg bv kipfilet. glas melk / optimel tussendoor plak ontbijtkoek of fruit avond mager vlees twee lepels aardappels en flink wat groente ( zonder sausjes enz ) een lepel jus schaaltje yohurt ( mager) s avonds nog een volkoren kaakje. Let op als je je verloren eet aan fruit is ook niet goed. In fruit zitten ook suikers en calorieen. Mensen die zeggen geen koolhydraten meer te eten, gaan het nooit volhouden. Uiteindelijk ga je toch weer een boterham of lekker bordje pasta eten. Als je macaroni of iets eet, altijd met mager vlees en niet meer dan twee eetlepels. Eet er rauwkost bij. Saus niet uit een pakje maar met tomatenpuree zelf saus maken. Heb je vragen kan je me altijd pb-en
Vergeet niet dat brood veel verborgen suikers heeft, de meer je eet de meer je wilt. Je kan beter je lunch of ontbijt vervangen met iets anders. Ik eet in de ochtend alleen biogarde met een kiwi, tussendoor handje nootjes en een glas tomaten groente sap, lunch een salade met boontjes of ei of tonijn, tussendoor twee crackers met mager beleg, glas tomaten sap, 's avonds weinig tot geen koolhydraten, veel groenten. Eventueel een klein stukje pure choco na het eten. Verder veel water. Brood is gezond en prima maar ik blijf er bij dat je moet variëren overdag, niet altijd naar hetzelfde grijpen. Eiwitten vullen meer. Bij mij zie ik pas gewichtsverlies na ongeveer 3 weken en dan gaat het opeens hard. Sporten helpt ook maar goed daar heb ik geen zin in met dit weer. Succes, Charlie
Ik heb niet alles doorgelezen, maar wil je afvallen (en geen hongergevoel hebben en fitter worden) zal je echt koolhydraten moeten laten staan. Ondertussen zijn daar zoveel onderzoeken naar gedaan, ons lichaam is daar eigenlijk niet voor gebouwd omdat goed te verwerken, zeker in de mate en met de producten dat wij dat tegenwoordig tot ons nemen. Daarnaast blijkt ook dat niet vetten, maar juist koolhydraten de boosdoener zijn bij hart- en vaatziekten. En het klopt dat light-producten uiteindelijk ervoor zorgen dat je dikker wordt + dat ze vaak ongezond zijn door de manier waarop ze light zijn gemaakt. Ik heb het al eens eerder ergens gezegd maar het boek de voedselzandloper geeft hier (ook over koolhydraten) goed inzicht in en onderbouwd met goede onderzoeken die gedaan zijn.
Ik denk dat het per persoon verschillend is, ik zie en voel na een week wel al resultaat, wil niet zeggen dat ik in 1 week 10 kilo afval maar voel me vooral fitter. Mijn eetpatroon ziet er zo uit; Smorgens 1 klein stukje ontbijtkoek zonder boter ( ong 1,5 cm dik ) 10 uur een appel of peer smiddags 2 crackers met zaziki Tussendoor nog wat fruit of klein bakje yoghurt Savonds 2 broodjes met ham en farmer salade. Ik eet dus niet warm omdat ik het niet lekker vind en als ik warm eet, eet ik alleen de groente want gebakken vlees eet ik al niet. Ik loop iedere dag een uurtje met mijn kleine ook in deze warmte.
zonder vervelend te doen, maar ik denk dat ik met bovenstaande in een week wel 10 kg kwijt zou zijn serieus, dit is echt heeel weinig! @ts, geduld, geduld... Volgens mij wou je juist horen dat je te weinig eet, maar ik denk dat het wel mee valt Ik zou eens kijken naar die 4 broodjes in de middag. In 1 wit bolletje zitten 145 kcal, dat is bijna net zoveel als in 2!! bruine boterhammen.
Koolhydraten zorgen voor een hongergevoel omdat het omgezet wordt in suikers. Dat zit ook in fruit. Persoonlijk laat ik fruit niet staan, maar eet me er niet klem aan. Ik eet geen brood, ik was er altijd van overtuigd dat ik het nodig had, want: is egzond, maar ik had met mijn vroige eetpatroon constant honger. CONSTANT! ik ben er nuw el achter dat de grootste boosdoener toch echt die koolhydraten waren. Daarnaast zat ik 10 tot 20 keer per dag op de wc. Diarree. Ik dacht dat het het fruit was, maar blijken nu de tarwe/graanproducten zijn en is er zelfs een vermoeden richting coeliakie. Eet ik het niet, dan heb ik nergens last van, bij de minste granen ga ik aan de diarree. Maar, ik val ook af. Gem. 1 kilo per week, en ik doe aan sport (bodypump, spinnen...) ik bouw dus ook spieren op. En toch ben ik nu bijna 15 kilo in 3.5 maand kwijt. Zoveel hoef jij niet kwijt! liever niet zelfs, maar: koolhydraten kunnen in grote hoeveelheden echt negatief voor het afvallen zijn. Een beetje hbe je nodig, maar dat zit bijv. ook al in fruit, of in rijst, dat soort dingen. Je hebt het vnl. nodig voor je hersenen en vast ook om vet te verbranden, maar ik ben toch wel een duidelijk voorbeeld dat je wel kunt afvallen, en spieren op kunt bouwen als je de koolhydraten beperkt Grootste voordeel voor mij: geen buikpijn meer en geen honger meer. Niet constant 'moeten' eten. Mijn schema: Ochtend: kwark met fruit Tussendoor: shake als ik ga sporten, worteltjes of komkommer etc. 's Middags: rijk gevulde omelet, gebakken eieren met spek, of ene rij gevulde salade (cashewnoten, geitenkaas, alles erop en eraan, olie) Tussendoor: beetje fruit, of weer komkommer etc, nootjes Avond: met de pot mee minus aardappaleproducten, die vervang ik door een simpele salade. Tussendoor: suiker en glutenvrije chocolade, klein beetje, fruit als ik dat die dag nog niet genoeg heb gegeten, kwark, nootjes (niet zout) Ik maak dus keuzes, en ik eet genoeg, iig. ik heb geen honger, eet juist verzadigende vetten (bijv. avocado) en minder koolhydraten. Het afvallen gaat juist erg lekker vind ik Succes! kijk eens of er een sportschool is die cxworx geeft, trekt je buik goed strak haha punt bij jou is denk ik je buik, niet je gewicht. Daar zijn 3 dingen aan te doen: goed eten icm. sporten, buikwandcorrectie of: acceptatie. Ik zou kiezen voor optie 1 of 3
Ik heb eens een tijdje een koolhydraat-arm dieet gevolgd, omdat ik altijd een erg opgeblazen gevoel had na het eten van 'zwaar' voedsel ( niet per se om af te vallen ). Ik heb toen 3 weken lang geen koolhydraten tot me genomen en ik werd er echt flink ziek van in het begin. Je lijf is toch wel gewend aan een bepaald voedingspatroon waarin alle voedingsstoffen ( waaronder ook koolhydraten dus ) de revue passeren. Ik werd heel flauw en futloos. Na een week went je lijf er wel aan, maar ik werd er uiteindelijk niet heel gelukkig van. Toen ik weer met een broodje tussendoor begon, voelde ik me gelijk een stuk beter. Ik denk dat je gewoon een goede balans moet vinden tussen de verschillende voedings- en bouwstoffen. Iets wat energie oplevert en je lichaam laat werken, maar ook wat je voedt en je een goede bodem geeft. Maar een week 'oppassen' op wat je eet is veel te kort om resultaat te zien. En als je aangeeft 2 boterhammen 's ochtends te eten, 4 's middags en 's avonds aardappelen... dan zou ik daar toch ook wat lichtverteerbaardere opties voor kiezen.
Manyana. dat is echt heel weinig krijg je echt genoeg calorieen binnen, je moet echt boven de 1200 zitten
Nogmaals: ik beperk mnijn koolhydraten he! zorg wel dat ik minimaal iedere dag binnen krijg, maar overdrijf het niet. Beetje 70/30 denk ik.
Waarom kies je niet voor Stevia als zoetmaker. Dit is veel gezonder dan zoetstof en ook nog eens lekkerder. Ik begrijp nooit zo goed waarom 'gewichtsconsulenten' etc zoetstof aanraden. Ook Optimel begrijp ik nooit, dat zit echt vol met rotzooi. PRODUCTEN MET ASPARTAAM, ACESULFAAM - K, AMINOSWEET EN/OF SUCRALOSE Wij zijn de enige zoogdieren die na de zoogtijd nog melk drinken. Haal je zuivel uit kaas of iets dergelijks maar je eet al vrij veel zuivel op een dag. Ik zou die melk/optimel eruit laten en voor Groene Thee gaan.
ja ik snap dat je verschil zit je eet echt super ongezond zeg, jemig ik zou toch echt warm eten gaan leren eten, ook als goed voorbeeld voor je kleine zullen we maar zeggen, maar ook eet je echt veel te weinig, dit is net rond de 1000 kcal ofzo
Manyana, Ik schrik hier geweldig van! Dit zijn geen 1000 kcal, dit zijn er misschien 500. ( ja, hier een voedingsdeskundige) Meid dit is niet goed voor je. Dit is zwaar crashen...je lichaam heeft echt voedings- en bouwstoffen nodig. Dit is absoluut niet de juiste manier om af te vallen. Je doet je lijf ernstig tekort. Zorg dat je minimaal 1200-1500 kcal binnenkrijgt. Ga meer bewegen, water drinken ipv frisdrank en sapjes, zorg voor gezonde tussendoortjes. Het zit 'm in kleine dingen. Maar eet fatsoenlijke maaltijden... Ik klink misschien schooljuf-achtig, maar was als 18jarige ook zo ongezond bezig als jij.....ik heb er veel van geleerd en later ook veel over geleerd.