Het voorbeeld van Blije Doos is een heel gezond schema, een goed voorbeeld voor velen om op de juiste manier af te slanken. Duurt misschien iets langer om gewicht te verliezen, maar je verliest dan wel blijvend gewicht.
Ik snap echt heel goed dat mensen het veel te weinig vinden wat ik eet. Dit is in de meeste ogen ook te weinig. Maar ik vind het normaal omdat ik het al jaren doe. In de zwangerschap heb ik normaal gegeten en dat was in mijn ogen volproppen. Als ik normaal eet smorgens smiddags en savonds kom ik juist bij. Ik voel me hier goed bij omdat ik hierdoor afval.
Dat is tijdelijk dat je dan aankomt omdat je lichaam eindelijk eens wat eten binnenkrijgt slaat het het op, dat heb je zelf zo gemaakt, als je meer zou eten, zou je lichaam na een tijdje juist meer gaan verbranden maar je lichaam heeft zo hard eten nodig dat het alles nu moet opslaan.
Dat is onzin. Elke wetenschapper kan bevestigen dat voor ieder onderzoek dat A concludeert, evenveel onderzoeken zijn die B concluderen. Ik eet gewoon koolhydraten en ben 25 kilo kwijt. Er is maar 1 ding dat echt werkt: uitzoeken welk dieet bij je past en dan doorzetten. En dat is f*cking moeilijk.
Het is misschien al gezegd, maar doe je ook iets aan beweging? Het schijnt dat oefeningen om spieren te kweken (geen zorgen, de kans dat je ineens een bodybuilder wordt is nihil) je helpen met afvallen. De spieren zorgen ervoor dat je gedurende de hele dag meer verbrandt. Het gaat immers niet alleen om wat je eet, maar ook om wat je verbruikt. Het is mss een goed idee om meer te eten en tegelijk 2 of 3 keer per week iets aan sport te doen. Zo gaat je verbranding omhoog. Nu blijft het moeilijk om af te vallen, en je kan moeilijk op een appel per dag gaan leven, toch?
Je zou bijv. producten van Optimel kunnen verruilen voor producten van Arla... daar zit ook stevia in ipv aspartaam.
ik vind stevia vies smaken of ben ik de enige, jak, ik doe wisselend suiker en zoetjes in de koffie van manlief en had er stiekem stevia in gedaan en hij vond het net zo goor als mij (heeft zijn koffie ook weggooid, terwijl hij redelijk koffie verslaafd is ) Ik vind het echt niet smaken en ben zoetjes en suiker gewend qua smaak (daar proef ik geen verschil tussen eigenlijk)
Marieke dat ben ik gedeeltelijk met je eens, maar het gaat erom dat je kijkt naar wetenschappelijk goede onderzoeken en vooral niet naar die die worden betaald door bijv. de melkindustrie enz enz. en natuurlijk je moet kijken bij wat je past en volhoudt. maar ik geloof er heel erg in dat veel koolhydraten niet goed zijn.. Manyana ik snap dat je het gewend bent maar je mist heel veel voedingsstoffen op deze manier. Ts goede tusdendoortjes zijn bijv. ook een handje noten. erg gezond. en neem in de middag eens een lekkere salade met tonijn of geitenkaas en peer of tonijn of wat je ook lekker vindt. Na drie dagen merk je dat je daar heel lang vol van zit en je hebt groenten binnen. schep ipv aardappel meer groenten op of maak een gevulde portobello als vervanging.
De stevia van de supermarkten is niet de echte Stevia, dan weet je dat. Daar zit voornamelijk kunstmatige zoetstof in en maar 3% stevia. Kwam er net achter want ik had het ook al in huis en twijfelde. Voor de echte stevia moet je dus naar de natuurvoedingwinkel of kijk je online bij www.stevija.nl En ja Triskele, in koffie is Stevia inderdaad echt heel vies, maar als je stevia poeder in yoghurt doet dan smaakt het prima. Maar inderdaad wel wennen, maar dat vond ik destijds met cola light ook, echt wennen. Charlie
Wat voor nootjes bedoel je dan? Ik heb dus net 1.5 uur geleden avondeten op en ik heb echt honger!! Ik heb expres maar een heel klein beetje aardappels gegeten en voor de rest veel bloemkool en broccoli en als vlees gebakken kipfilet.
Ik vind 4 broodjes niet veel hoor(dus hetzelfde als 4 boterhammen). Ik eet er soms wel 6. En let ook op het eten. Het voordeel is dat je dan niet zo gauw behoefte hebt aan veel tussendoortjes. Tussen de middag eet ik gewoon goed. 4 tot 6 broodjes/beschuitjes en fruit.
4 broodjes als lunch ? OMG waar laat je het.. Zelfs ik, de grootste speklap die er bestaat die krijgt echt geen 4 broodjes weg.. Japanse mix is op zich goed hoor maar die nootjes die er in zitten die kun je dan beter weer niet op eten..
mensenlief hebben , mensen willen jullie a.u.b. nou eens het volwassen woord voor boterham gebruiken ipv dat stomme broodjeswoord, das zo irritant steeds. Daarnaast als het al om een broodje gaat zouden 4 broodjes gelijk staan aan 8 boterhammen, is dat niet veel dan? HET GAAT OM BOTERHAMMEN lieve mensen, geen broodjes..
Een broodje is wel hetzelfde als een boterham. De een zegt broodje en de ander boterham. Ik vraag me af hoe mensen er dan bij komen dat een broodje 2 broodjes(boterhammen) zijn. Ik noem een broodje altijd broodje.