Why Are Thin People Not Fat (Full BBC Documentary) - YouTube vond ik best interessant, gisteren even gekeken in een verloren uurtje. @Manyana: ik snap dat je er happy van wordt als je zo afvalt je krijgt niet voldoende voedingsstoffen binnen en als je al langere tijd zo eet staat je lijf in "spaarstand" en gaat dus alles opslaan wat je eet als je een periode méér gaat eten. Dit moet je langzaam weer op gaan bouwen zodat je meer en gezonder kan eten maar wel op gezond gewicht blijft. En daarbij, je bent ook een voorbeeld voor je kind, dat moet ook gezond en warm leren eten!!!
Een boterham is één plak gesneden brood, meestal voorzien van broodbeleg (dit kan zowel iets zoets zijn als iets hartigs). Een boterham maakt meestal deel uit van het ontbijt en van de lunch. Boterhammen werden vroeger alleen besmeerd met 'echte' boter en daarna voorzien van broodbeleg. Tegenwoordig wordt om gezondheidsredenen ook wel margarine of halvarine gebruikt. De eerste en laatste boterham van een brood (welke maar één snijvlak heeft en waarvan de verdere buitenkant uit korst bestaat) wordt wel kapje of kontje genoemd. Een broodje is geen boterham mensen leer even Nederlands aub dat je dat woord gebruikt tegen je kinderen omdat het leuker klinkt is nog iets anders, maar we zijn hier allemaal volwassen onder elkaar toch? Het geeft duidelijk misverstanden zoals je hier kan zien als je de juiste benamingen voor iets niet gebruikt. Er zijn hier ook brabo's die menen dat 2 sneetjes brood een boterham is en 1 sneetje gewoon een sneetje ook zoiets seniels... ik erger me niet zo snel maar het is gewoon zo ontzettend onduidelijk en komt zo over alsof je 4 jaar bent en het goede woord niet weet.
een broodje is een boterham met beleg erop. (voor mij) Als ik zeg, ik heb 2 broodjes gegeten dan heb ik dus 2 belegde boterhammen gegeten. Als ik 2 boterhammen gegeten heb, dan zat daar niks op
Trouwens ik zeg dat een broodje gelijk is aan 2 boterhammen omdat dat kcal technisch en WW punt technisch ook zo is, een broodje is meer kcal dan een boterham namelijk.
Broodje of boterham: ene broodje is toch zo'n broodje (jaja...) uit de bakkerij, bijv. zo'n kadetje, pistolet etc.? daar zitten wel degelijk meer calorieen in dan een boterham, ook de afbakbroden meegerekend, is ook niet best! dan kun je beter een boterham eten denk ik, liefst zelfsgesneden (dikker), zelf gebakken of zuurdesem. Maar goed, ik eet dus geen brood. Wel gedaan overigens, en zo heb ik de bewoording: broodje/boterham altijd gezien.
Ik ben zeker wel goed in Nederlands, maar noem een broodje gewoon een broodje. Dat is een heel normaal woord. Ik heb het zo geleerd en de meeste mensen die ik ken zeggen broodje.
Je ziet inderdaad veel broodjes voorbij komen, maar geen boterhammen: https://www.google.nl/search?client=ubuntu&channel=cs&q=broodje&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=7U4QUKrABbGM0wXLmYCoBQ&biw=930&bih=596&sei=8E4QUNitGOrG0QXQsIH4CQ Ik denk dat "broodje" ook makkelijker schrijft voor sommigen dan boterhammen. Tis zo'n lang woord.
Dat is weer iets heel anders, een bolletje dus. Maargoed, wat ik al zei; de een zegt broodje, de ander boterham of een sneetje brood en er wordt allemaal hetzelfde mee bedoelt. Dat het dus allemaal 1 broodje/boterham/sneetje brood is. En niet dat het een uit een paar plakken bestaat of iets anders.
Wat maakt het nou uit of iemand een boterham een broodje noemt ?? Ieder dialect heeft nu eenmaal de eigen benaming voor bepaalde dingen.. Lekker belangrijk Ik zeg ook krootjes ipv bietjes of kapoentje ipv lieveheersbeestje .. Nogmaals zo heeft iedereen zijn eigen benamingen.
neehoor google even het woord broodje dan zie je 99% broodjes voorbij komen, een ander woord is ook wel bollletje (dat is meer het soort broodje) maar goed we gaan way off topic (alhoewel het wel grappig is!) Het zal wel aan de streek liggen waar je woont, ik spreek voornamelijk ABN en ik ken het in principe niet dus vind het erg verwarrend.. Je moet in elk geval geen tonnen ervan eten daar krijg je dikke billen van dat is weer on topic.
ja maar zoals je hier merkt geeft het nogal wat verwarringen want 4 boterhammen eten is niet zo erg als 4 broodjes qua kcal.. en daar ging het over.
omdat het meteen de goede verwante zoekopdrachten erbij zoekt duh google op boterham pindakaas en je krijgt dezelfde foto en omdat mensen dus niet het officiële woord gebruiken zoals hier... Ik zie trouwens in de encyclopedie dat het vooral in het noorden van het land word gebruikt het woord "broodje" KRIJG WEL METEEN HONGER IN EEN BOTERHAM MET PINDAKAAS trouwens, krijg helemaal honger van dit topic, niet goed voor de lijn!!