ach ja ik zal deze onthouden als ik een dipje heb haha Weet je wat het met afvallen is ik denk de gezegde "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" als ergens te voorstaat is het nooit goed zelfs niet iets wat wel goed voor je is. Dus ik denk dat een beetje logisch denken en je bewust maken van het feit hoeveel vet enzo ergens inzit je bewuster laat kiezen, vet an sich is niet verkeerd (je hebt het ook nodig) maar teveel niet natuurlijk..
Als ts met broodjes boterhammen bedoelt, wat had ze als ontbijt dan gegeten? Oh ik ben echt flauw..twee lambrusco, goede smoes? Maar ehm, triskele, een boterham is 2 sneeën op elkaar, en als je vraagt of iemand boter wil, dan zeg je: wil je er boter onder? Of eigenlijk: wilde gij dur boter under?
Minny vooral bijv. walnoten of amandelen zijn erg gezond, maar sowieso zij. Veel nootjes een goede bron van omegavetten. En kinderachtig taalgebruik ik ging er allang vanuit dat ze gewoon vier sneetjes bedoelde eigenlijk. ik stoor mij veel meer aan het feit dat iedereen hun schrijft ipv. zij. de zinnen klinken meestal niet eens op die manier... Niemand die zich daaraan stoort als we het over correct Nederlands hebben
Maarja iedereen denkt er blijkbaar anders over, het is alleen een feit dat het woord broodje niet uit een dialect komt. En dat het zeker goed nederlands is.
hihi dankjewel voor taal brabants ik zal dat wel nooit leren ben ik bang. Ik ben geboren in Spijkenisse en mijn vader is Fries dus inmiddels een lekkere mix oei oei twee lambrusco's too much calories hihi
Het woord zelf is wel goed Nederlands maar de context verschilt schijnbaar per regio. Maar als je het woord broodje googelt vind je alleen maar bolletjes en pistoletjes hoor.
behalve als je er beleg bij googelt, dan betekent broodje ook een belegde boterham weer voor veel mensen.
Je zegt toch ook een sneetje brood ipv een sneetje boterham. btw, je kunt geen honger ergens in hebben,wel trek.
ze had het eerst over boterhammen en daarna over broodjes, dan lijkt het mij dus logischer dat het over bolletjes gaat dan over boterhammen maargoed. Ik vind het nogal veel eten als je aan het afvallen bent, dus ik denk zeker niet dat je lichaam op spaarstand staat, ik denk gewoon dat je aslnog verkeerd en/of veel eet. Drink je er enkel water bij? Of ook sappen?
Zal ik hem uitleggen of niet twijfel , toch maar: je kunt wel "trek hebben in" maar niet "honger hebben in". Ojee, toch gedaan . Vraag me nog steeds af of je hem nou wel of niet snapte.....