Hallo dames, sinds okt 2008 hebben we een kinderwens. Na ruim een jaar zelf proberen zijn we in het ziekenhuis beland. De onderzoeken lieten niets geks zien, dus zijn we (tot 2x toe) weer naar huis gestuurd. Helaas is er ondertussen niets spontaan gebeurd. Feb 2011 mochten we dan eindelijk starten met behandelingen! Maar ook na 6x IVF in eigen cyclus , waar we 3x een terugplaatsing van hadden, stonden we nog met lege handen. Oktober 2011 zijn we gestart met volledige IVF. Maar daar waren we snel mee klaar: er was geen enkele bevruchting opgetreden! Die schok was enorm. Feb 2012 waren we eindelijk weer aan de beurt. Ditmaal werd het ICSI. Er zijn toen 2 embryo's teruggeplaatst, helaas werd ik toch ongesteld. Voor ons ook geen cryo's waar we mee verder kunnen.... Nu staat dus onze laatste vergoede poging op het programma. Nog 1 kans.... het benauwd me ineens. We zijn wel heel snel door de beurten heen zo! Wat als deze poging ook niet slaagt? Zijn er vrouwen die in soort gelijke situatie hebben gezeten? Is het gek dat ik toch nog wel hoop heb? Zijn er succes verhalen? We denken wel na over de vervolg stappen, want stoppen kan ik hierna niet. Waarschijnlijk gaan we dan naar Dusseldorf, omdat daar meer onderzocht word en meer mogelijk is. Hoe hebben jullie deze periode doorstaan? Ik ben benieuwd.... In ieder geval bedankt voor het lezen. Groetjes TLC 81
Hai tlc, Hier toch een succesverhaal, zoals je in mijn onderschrift kunt lezen! Bij de derde icsi was het dan tich eindelijk raak maar ik snap je onzekerheid heel goed meis, hoe je het ook zal proberen: dit gevoel komt en gaat. Wat mij heeft geholpen is vooral ook leuke dingen plannen in de nabije toekomst: zo had ik toch iets om naar uit te kijken als het mislukte. Natuurlijk, dan heb je heel wat te verwerken maar het helpt je er een beetje doorheen; wij waren al bezig met hondjes kijken, DE reis van ons leven maken en ook waren wij bezig met adoptie. Maar goed, het kan echt hoor, de laatste poging kan slagen!!! Ik weet wel dat ze in dd en gent meer kijken naar jouw als persoon, in nl is het meer een standaardprotocol, in het buitenland houden ze ook rekening met externe factoren als schildklierafwijkingen etc. Meis, succes en onderga het gewoon!!!
Heb je niet zoiets vsn, die laatste poging wil ik al voor DD gaan? Wij denken erover om voor de ivf meteen naar DD of Gent te gaan. Meer expertise, ze maken een hokje wat precies past voor je ipv dat ze je in het beste hokje proberen te proppen. Succes met je keuze! Hopelijk is de derde poging raak!!
Tlc, ik dacht precies hetzelfde als Chantal. Na het iui-traject in Leiderdorp zijn we voor de icsi overgestapt naar DD.
Hier - tot nu toe - ook een succesverhaal. Zwanger van de een-na-laatste cryo zoals je in mijn onderschrift kunt lezen. We hadden de hoop eigenlijk al opgegeven. Was ook al bezig met het verwerkingsproces... ik geloofde er echt niet meer in. Ook al in ons hoofd bezig met toekomstplannen zonder kind. En nu dan toch zwanger! Wij zijn ook in februari 2011 begonnen met IVF en hebben in februari 2012 de derde IVF gehad. Gingen er dus ook behoorlijk snel doorheen, omdat we bijna geen cryo's hadden. Heel veel geluk met de 3e poging toegewenst!
Hey TLC Ik duim voor je dat de laatste poging succesvol is. helaas hier nog geen succes verhaal.. Als je de keuze hebt zou ik zoals meerdere dames zeggen meteen overstappen naar Dusseldorf.. Wij zitten (gelukkig) nog in poging 1 maar denken wel dat we bij een 3 poging ook naar dusseldorf of gent zouden uitwijken.. succes met je keuze en je laatste poging. ik duim voor je. xxx
Hier ook een succesverhaal! 2x ICSI (in nederland) 1e poging, tp van 1 en nog 2 cryo's in de vriezer! Poging mislukte en de cryo's ook. 2e poging, tp van 2, mislukte en geen cryo's! Toen alles op alles gezet en naar Dusseldorf gegaan. Kreeg suprefact erbij omdat ik een korte luthale fase had. 3e poging, 7 bevruchte eicellen, 2 teruggeplaatst, waarvan nu een prachtige zoon! Andere 5 werden allemaa ingevroren! Poging cryo's voor een 2e: 2 ontdooid, 1 goed en terug geplaatst en nu weer zwanger! Nu nog 3 cryo's in de vriezer! Dus het kan zeker! Houd moed!! Liefs
allemaal bedankt voor jullie reactie! We gaan nu nog niet naar Dusseldorf, omdat "ons" ziekenhuis wel goed bevalt. We kennen inmiddels iedereen en ze zijn erg met ons begaan. Bovendien is het logistiek nu een stuk makkelijker. Ik werk op 5 minuutjes afstand van het ziekenhuis. Als we overstappen naar DD zijn we een dag kwijt om heen en weer te rijden. Niet dat dat erg is hoor, maar daarvoor moet ik eerst het één en ander regelen op mijn werk en dat van mijn partner. We denken aan DD, omdat daar Assisted Hatching word gedaan en wat andere dingen die in Nederland nog niet gebeuren. Ik ben er mentaal nog niet aan toe om echt de overstap nu al te maken. Over ongeveer 2 weken zal mijn menstruatie zijn en mag ik weer met de pil starten en kan het "feest" beginnen. We proberen hoop te houden!! Bedankt voor jullie ideeen en ervaringen!
Tlc, je moet echt doen waar je je goed bij voelt meid!!!! En als dat in je huidige ziekenhuis is, er dan lekker voor gaan! Hier vooral gedaan, omdat we toch altijd best veel bevruchte eicellen hadden (1e x 8, 2e x 5) en er maar 2 ingevroren zijn! Dat vond ik zo zonde van de embryo's! En in Dusseldorf vriezen ze alles in, dus had ik meer kans! Succes met de laatste poging, ik hoop dat dit het wordt voor jullie! Liefs