Hallo allemaal, We hebben er heel erg veel moeite mee om een meisjesnaam te vinden (heb ook al een paar topics geopend hierover) en dat komt mede omdat ik met bijna alle (leuke, goed uitsprekende) namen een associatie heb! Dit omdat ik met mensen en kinderen werk en ik dus heeeel veel namen tegenkom. Nu hebben we een naam waar ik opzich wel enthousiast o ver ben maar in mn achterhoofd heb ik 2 mensen met diezelfde naam, waar ik vroeger een enorme hekel aan had... De vraag id: wat moet ik hiermee? Gaat het op een gegeven moment weg als je die naam aan je kindje geeft? Hebben meerdere mensen dit probleem? Wat hebben jullie hiermee gedaan? Ik vind het lastig om me hier overheen te zetten.. Gr maartje
Ook wij zijn op zoek naar een meisjesnaam... En ook in mijn beleving is met elke naam wel wat: mensen uit de omgeving die zo heten, mensen uit het verleden die niet zo 'leuk' waren, rare rijming, vreemde betekenis enz. enz. Toch denk ik dat het op een gegeven moment wel over gaat en dat betekend misschien wel dat je DE naam gevonden hebt? Dan zet je je over de bezwaren heen omdat de voordelen van de naam zwaarder wegen... Zo heb ik het tenminste met onze eerste ervaren. Nu nog niet DE naam gevonden!
Ik denk dat dat weggaat. Hier wel iig. Ik was wég van Jelle, maar moest steeds aan Jelle Brandt Corstius denken. Dat is helemaal over gegaan. Onze Jelle is véél meer een Jelle dan hij
Het is dus wel normaal dat je dis kan twijfelen over de naam? Dat je het nog niet 100% zeker weet of dit wel de goede is? Maar als ik verder zoek ik ook niks beters kan vinden? Het ergste nog is dat ik deze naam zelf aangedragen heb totdat een hersenkronkel mij vertelde over die 2 mensen die ik ken met dezelfde naam (die ik overigens nooit zie) en dat de dochter van mn schoonzus een naam heeft die er erg op lijkt...( die we overigens alleen op verjaardagen zien) toen sloeg ineens de twijfel toe...zo irritant
Ik denk wel dat het overgaat. Wij hebben een shortlist besloten van drie namen en ik heb met alle drie wel zoiets: twee ervan ken ik van vroeger, de derde associeer ik met een bekende persoon. Maar hoe langer die namen voor onze baby in de race blijven, hoe minder dat wordt.
Ohhhh ik heb precies het zelfde!!! Ik vind geen een naam leuk doordat ik altyd wel iemand ken die zo heet... pffff
Zodra je kind geboren is, is hij/zij de persoon met deze naam, en vervagen de associaties die je eerder had. Ik kende ook al 2 personen met de naam die we uiteindelijk gekozen hebben. Een ervan was zelfs een nogal 'aanwezig' kind. Maar nu denk ik vaak echt alleen maar aan mijn eigen kind als ik de naam gebruik.
Ik vond en vind het ook heel lastig. Bij alle namen die ik in mijn hoofd had was er wel een associatie met een collega of leerling op de school waar ik werk. Bij de 1e hebben we geheel toevallig een perfecte naam gevonden waar ik geen beeld bij had omdat niemand die ik kende die naam had. Nu bij de 2e proberen we wel weer te zoeken naar een naam die niemand hier in de omgeving heeft. De naam die jullie hebben kan helemaal bij jullie gaan passen als je het een tijdje aankijkt hoe het voelt. En mocht dat niet zo zijn kun je gewoon verder blijven zoeken. Er zijn zóveel namen dat er wel 1 tussen moet zitten die perfect voelt.
Ja dat lijkt me wel een moeilijke ja! Wij hebben een naam gevonden waar we geen associaties bij hebben en we kennen niemand in de omgeving die zo heet, terwijl het toch een redelijk veel voorkomende naam is..
Aals je op een school werkt heb je inderdaad hetzelfde probleem ja! Helaas zijn de namen waar ik geen aassociatie bij heb niet passend bij ons... wat dat betreft voelt deze naam wel gewoon goed... Ik vind het vooral ook lastig dat kind van mn szus ongeveer dezelfde naam heeft ( eerste lettergreep is hetzelfde, de laatste niet) dat maakt het ook moeilijk