Eefje was al vanaf jongs af aan gek op muziek, ze heeft speciale liedjes die ze geweldig vind en dan gaat ze dansen, mensen verbazen zich erover hoe ze danst, ze probeert echt haar bewegingen aan te passen op de muziek..ze danst de hele dagen door. als ze blauw van the scene hoort gaat ze meezingen (blauw blauw jouw..oooh) zit ze in de auto dan zie je regelmatig haar handje op de maat van de muziek op haar benen tikken.. als k3 op tv is doet ze ze na zodat ze weer een paar nieuwe moves heeft.. dance vindt ze geweldig Nu ben ik zelf ook stapelgek op muziek, ook tijdens zwangerschap veel muziek geluisterd, zing ik veel, heb vroeger gedanst en heb zelfs een tijdje gedacht om DJ te worden (maar was te schijterig) al met al is muziek voor mij ook heel belangrijk en ik vind het geweldig om te zien dat ze dit van mij heeft meegekregen en ik hoop ook dat dit zo bijft.. wie heeft er ook een kindje dat gek is op muziek en wie weet of dit zo blijft als ze ouder worden.. fijne dag nog mo
Ja Isabella is gek op muziek, zingen en dansen. Net als mijn kleine mannetje. Isabella gaat na zwemles op dansen ( ballet waarschijnlijk, is goed voor de ontwikkeling volgens de fysio) Hier dus nog steeds gek op muziek. maar of ze dan ook muzikaal zijn? Geen idee.
Hier ook een (peuter)meisje dat helemaal weg is van muziek, zingen en dansen. Van veel mensen hebben we te horen gekregen dat we daar "iets" mee moeten doen. Omdat mijn man en ik allebei niet muzikaal zijn, kunnen we haar daar niet goed in begeleiden. Natuurlijk zingen en dansen we thuis wel veel, en daar hebben we de grootste lol mee. Vanaf het moment dat ze kan praten, zegt ze al dat ze piano wil leren spelen (tot op de dag van vandaag). Een piano staat bovenaan haar verlanglijstje. Maar voor pianoles vinden we haar echt nog te jong. Wel hebben we samen 2 muziekcursussen gedaan (eerst muziek op schoot, daarna peutermuziek) en afgelopen seizoen zat ze op peuterdans. Ze vond het geweldig! Ze baalt nu echt dat het vakantie is en de lessen dus gestopt zijn. Maar of ze echt muzikaal is, daar heb ik (nog) geen idee van. Ik denk dat je dat pas op latere leeftijd kan zeggen. Voor nu is het vooral dat ze er veel plezier aan beleeft.
Jaaa ballet, de beste keuze als je het mij vraagt. Ontopic: ik weet niet zo goed of mijn oudste muzikaal is. Ik weet wel dat hij enorm veel van muziek houdt (op alle manieren: zingen, dansen en instrumenten). Ik ben zelf wel muzikaal, mijn man totaal niet. Het kan dus alle kanten op. Ik vind in ieder geval wel mooi om te zien hoe hij zich volledig kan inleven in muziek.
Klinkt bekend! Onze dochter is ook gek op muziek. Danst veel en zingt veel liedjes en zingt mee. Sommige liedjes heeft ze het ritme van onthouden en dan danst ze daar ook echt op mee, super schattig! Geen idee of ze dan ook muzikaal aangelegd is. Ik was het als kind wel en heb op diverse instrumentlessen gezeten. Mij wordt ook gezegd er wat mee te doen met haar, maar daar is ze nu nog erg jong voor. Peuterdans/peuterballet lijkt me voor straks erg leuk voor haar maar dat duurt nog eventjes
onze dochter doet dat ook, dansen, zingen en zelf liedjes verzinnen. ik heb zelf wel het idee dat ze later gaat dansen en/of zingen, volgens mij raakt het haar ook al echt soms, heel schattig!
Mijn zoontje is helemaal weg van de klassieke muziek, en hij zingt alle melodieen perfect na. Ik had er laatst nog een topic over gehad, het is zo bijzonder en leuk!
Adi, ik denk dat jou kindje dan misschien wel eerder muzikaal is. Isabella zingt ook mee maar erg mooi is het niet. Hi hi. Zingt net als haar moeder. Maar ritme gevoel heeft ze dan weer wel en soepel in de heupen bij het dansen ( misschien juist meer sportief dan muzikaal)
Mijn zoontje is ook erg muzikaal. Hij houdt van zingen en muziek maken, muziek luisteren/zien. Zelf ben ik ook erg muzikaal, speel gitaar, fluit en sax en zing in een popkoor, mijn zoontje wilt dan ook muziek maken en probeert het ook. Van klassieke muziek wordt hij emotioneel, krijgt tranen in zijn ogen en is er helemaal door gefascineerd. Toen hij een maand of 9 was moest hij ook steeds huilen bij ballads. Zodra hij er klaar voor is, probeer ik hem op muziekles te doen.