Heel herkenbaar TS! Hier nog zo'n peuterpuber Kyra zit ook in de fase waarop ze echt alles uittest. Alles doen wat niet mag. Ik blijf soms waarschuwen. Overal aanzitten waar ze niet aan mag komen, klieren met eten en soms me staan uitlachen ook Ik ben nu ook consequenter aan het worden met haar. Zo vindt ze het leuk om bijv. de kasten open te trekken of achter ons vitragegordijn te gaan staan en dan te klieren. Dat mag ze gewoon niet. Ik had ook van alles geprobeerd: weghalen, boos worden, NEE roepen enz. Sinds kort hebben we dus ook het "strafhoekje" geintroduceerd en dat werkt tot nu toe prima Verder tellen we nu ook tot 3 als ze iets doet wat niet mag. Ik geef haar dan tot 3 en als ze dan niet stopt of weggaat, dan mag ze in het "hoekje". Meestal hoef ik nu dus nog maar tot 2 te tellen en dan is mevrouw al weg Trek het je niet persoonlijk aan. Alle peuters krijgen deze fase, is heel normaal. Maar kan me goed voorstellen dat je het af en toe helemaal zat bent, ben ik ook. Ik merkte ook dat hoe meer ik erop inging op sommige momenten (niet doen, blijf af, hap eten enz), hoe meer ze ertegenin ging. Adem in, adem uit