Het loopt uit de klauwen op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luuz, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou, de straf is bepaald. Hij moet 10 schooldagen (dus twee weken) apart. Hij mag buiten spelen na de pauze, dus in zijn eentje op het plein. Gymmen gaat niet gebeuren. Maar wat me het meest verbaasde is dat de directeur heeft gezegd tegen mijn zoon dat het binnenkort meester en juffendag is en dat hij geluk heeft dat dat nét na de 2 weken straf vallen.
    Ook heeft hij gezegd dat ze even gaan kijken of hij überhaupt mee mag doen die dag, want hij doet op zulke drukke dagen altijd hele rare dingen.

Het lijkt verdorie wel een strafkamp.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wow, we hebben het toch over een school in Nederland?
    Voor zo’n straf verwacht in minstens dat hij de hele klas in elkaar geslagen heeft ofzo.
    En dan nog, je kunt een kind toch geen twee weken onderwijs ontzeggen. Want twee weken alleen in een kamertje zitten met je schoolspullen is geen onderwijs.
    Tis toch geen gevangenis.
    Ik zit hier echt met m’n mond vol tanden.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat ze de juiste hulp gaan bieden, met of zonder diagnose.
    Toch eens voorzichtig gaan rondkijken naar andere scholen.
    De basisschool moet een veilige haven zijn, de basis van je hele leven. Dat wordt op deze manier gewoon geschaad.

Luuz vindt dit leuk.
  4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ga aub zo snel mogelijk op zoek naar iemand die je kan helpen hierin.
    Deze strijd ga je niet zomaar 'winnen'.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee daar kwam ik ook al achter. Heb er weinig van gezegd en ben naar huis gegaan (lopend, want extra beweging kan hij wel gebruiken zonder gym). Vanaf nu gaat alles per mail. En ik ga vanmiddag het cjg maar even weer bellen

Hij vroeg ook of ik wist hoe lang alles kan duren tot diagnose. Ik denk dat ze het alleen willen oplossen dmv medicijnen. En daad sta ik nog lang niet achter.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    De hele ‘explosie’ van begin tot eind heeft iets meer dan 5 minuten geduurd. De ib’er heeft vlak na zijn uitbarsting een gesprek met hem gehad en dat verliep heel goed. Ook heeft hij zijn excuses uit zichzelf aangeboden en dat zou allemaal meegenomen worden in zijn ‘straf’. Blijkbaar niet. En het erge is, hij was echt heel verdrietig toen hij het hoorde van de directeur maar wilde niet huilen. Want ze vinden me al stom en ik moet nog harder mijn best doen.

Ik kon wel janken. Maar dat was toen we al bijna this waren. Maar ook dat gaat in de mail.

7. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik zou asap opzoek gaan naar een andere school! Lijkt meer op een gevangenis, met die rare niet passende straffen wat ze bedenken. Dan op een basisschool!

Angel1980 vindt dit leuk.
  8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ah gossie!
    Het is toch sneu! Hij doet zo hard z’n best, maar het lukt niet. En dan ook nog zo’n reactie.
    Hij zal vast niet heel braaf zijn altijd, maar hij weet zelf ook dat hij fout zat.
    Ik vind dit niet normaal van school hoor.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb een hele lang mail gestuurd naar de wijkverpleegkundige. Ik ga er hoe dan ook niet mee akkoord. Want over een tijdje doet hij toch zo weer. En dan? Weer langer apart? Schorsen?

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zie zelf medicatie als optie als al het andere niet werkt.

Daarnaast zal medicatie alleen nooit een complete oplossing zijn. Wij moeten onze zoon nu ook nog leren hoe hij dingen moet doen, maar door de medicatie kan hij zoiets leren.
    Daarnaast hebben wij begin maart de keuze gemaakt en zijn nog steeds zoekende naar de juiste soort of dosering.

Ik denk echt dat er op de achtergrond van school zelf meer speelt. Onrust in bestuur of onderling bij leerkrachten komen geregeld tot uiting in de klassen. De kinderen pikken toch iets op, reageren erop, maar kunnen er niets mee.
    En wat ik lees is onkunde en desinteresse.

Mijn zoon heeft een keer een ander kindje in elkaar geslagen, kindje was verkeerde plaats, verkeerd moment. Wij hebben toen in goed overleg besloten dat hij alleen met eigen leerkracht naar buiten mocht, omdat we vrij snel medicatie zouden krijgen. Maar wel met alle begrip van leerkracht en de wil om mee te denken.

Als je een leerkracht hebt en een directeur die dit niet willen en of kunnen zal je er zelf echt niet verder komen.

Ik vraag mij af of je überhaupt verder komt met deze school of dat je niet gewoon beter kan kijken naar een andere school voor een nieuwe start na de zomervakantie.
    Maar sowieso zou ik hulp zoeken. Vraag aan cjg welke opties zij kennen. Kijk of je ha advies kan geven.

Als ik je verhaal lees word ik echt boos en verdrietig. Op deze manier maken ze meer kapot dan dat het iets goeds doet.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Precies!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Al zou ik een uur moeten rijden naar een andere school,hier zou die echt niet blijven hoor. Ik vind dit buiten alle proporties.

Melief, Angel1980 en famofthree vinden dit leuk.
  13. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat bizar van de school! Mijn oudste kan ook heeeeel kwaad worden, hij heeft ass en is snel overprikkeld, dan ontploft hij.
    Weet je wat de school dan doet? Hij mag naar het kamertje van de ib-er waar speciaal voor kinderen die dit nodig hebben een hoekje is gemaakt met zitzakken, denkens, kussens en boeken om rustig te worden. Daarna wordt dd situatie besproken en een oplossing bedacht. Deze komen in zijn mapje te staan. 2x per jaar evalueren we met juf, ib-er en zonbegeleidster (die hem 2x per week ziet) hoe het gaat.
    Wat jouw school doet to is schandalig!

Wij zijn trouwens via ha bij ggz belandt, die hebben de diagnose gesteld en begeleiden ons al 4 jaar. Dus dat kan ook!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat vind ik een goede oplossing. In elk geval tot het moment dat het helemaal op gang is gekomen en er een diagnose is gesteld. Ga het meenemen in elk geval.

Heb net een mail terug gehad. Ze wil volgende week woensdag met school aan tafel. Eerder gaat helaas niet lukken.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Na je eerste post had ik nog geen goed beeld of school hier totaal de mist in ging of niet. Maar nu ik de rest heb gelezen, ben ik ronduit geschokt. Alles duidt erop dat deze school geen benul heeft van hoe ze met jou kind om moeten gaan. Of hij al een diagnose heeft of niet is totaal niet belangrijk in dat opzicht. Dat maakt nl. niet dat hij zich opeens anders gaat gedragen of de dingen die hij moeilijk vindt opeens wel goed kan.

Ze zullen nu moeten bedenken hoe ze met hem om moeten gaan om het beste uit hem te halen en niet pas als er een diagnose is. En apart zetten zowel in de klas als bij het buiten spelen en gymles is de meest belachelijk straf die ik ooit gehoord heb. Dat laat eigenlijk alleen maar zien dat ze bang zijn dat je zoon weer gedrag laat zien waar zij zich geen raadt mee weten. Alsof ze het zo willen voorkomen, zodat ze niet verder hun hersens hoeven te gebruiken over een oplossing.

Gôh, ik word er tijdens het typen gewoon plaatsvervangend verdrietig en boos van en dan vanuit het oogpunt als leerkracht én moeder (van een dochter met adhd). Schandalig! Ik roep nooit zo snel om te wisselen van school, maar als ik jou was zou ik behalve de externe hulp die je nu inschakelt ook gaan informeren op andere scholen, want zo veel onkunde verandert niet zomaar als hij straks wel een diagnose op zak heeft.

Angel1980, DeeLighT, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Deze straf is op alle punten gewoon totaal buiten proportie en niet passend. Dat er een consequentie zit aan dit voorval kan ik nog wel begrijpen, maar in dit voorval speelt de reactie van de juf ook mee. Als je alleen kijkt naar waar het mee begon, vind ik dat zijn straf er al op zit - goed gesprek met de ib’er en excuses aanbieden.
    Nu moet school kijken naar een structurele oplossing ipv een buiten proportionele straf verzinnen waar ze NIEMAND mee helpen. Ik word hier gewoon kwaad en verdrietig van.

Oceanna vindt dit leuk.
  17. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.824
    113
    Och jeetje wat heftig dit.
    10 dagen afgezonderd van de groep nee toch.

Kun je geen leerplicht of inspectie of iets bellen?

De sanctie die haar oude school had was 1 xstraf op de gang (10min soms)
    2e keer met de iber congerge of wie ook maar kon mee.
    3e keer naar huis.
    Je snapt waarom het een andere school is gewoorden haar gedrag werd ernstig.
    Ze ging dus ook uit frustatie schoppen en slaan tegen het meubels.
    En later werd de school weer soepel en hoor je dat ze de hele dag in groep 1 zat.
    Ze wisten en weten nog steeds niet hoe om te gaan met anders.
    Daarnaast hielden ze haar klein.
    Spelen en knutsellen. ze zou pas in 3 leren schrijven en rekenen.

Toen het echt escleerde en ze gingen dreigen terwijl wij al vroegen inal dietijd of het goed gaat of dat er een andere school moest gezocht worden zijn wij vol in de onderzoeken gegaan.
    Dit startte inde zomervakantie toen hebben wij ook gevraagd of dit heel snel kon met als doel voor de kerst vakantie uitsluitsel en een andere school.

Dit is gelukt en ja het was een gevecht maar me meisje zit op haar plek.
    Dus zoek en stel eisen ga ervoor.
    SOmige scholen zien niet in hoe ze een a ders kindje moeten behandelen.

18. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Nou is de straf twee weken buitensluiten geworden?.. ik ben flabbergasted :eek:

Ik vind je verhaal best herkenbaar. Met mijn dochter zaten ze ook regelmatig met de handen in het haar. Dan werd er vooral hardhandig ingegrepen en de benadering was voornamelijk negatief. Ook dat één lijn trekken kwamen ze vaak mee. Ik wist ook niet welke school ze dan heen moest en uiteindelijk werd ze door de problematiek in het leerlingdossier ook niet eens meer aangenomen op een andere school (dat leerlingdossier heb ik opgeven moment opgevraagd en daar stonden de raarste dingen in! Mijn ideeën werden compleet verdraaid en belachelijk gemaakt en ik zou manisch depressief zijn geweest en dat had dochter waarschijnlijk van mij geërfd :eek:)
    Uiteindelijk is mijn dochter naar het speciaal onderwijs gegaan en heeft de diagnose PTSS gekregen.

Met mijn/dochters achtergrond is mijn reactie dan ook dat ik eerst zou willen praten met hulpverlening erbij en tot een aanpak komen waar jij je ook in kan vinden en ik zou mijn kind niet eerder naar school laten gaan. Desnoods blijft hij thuis tot de zomervakantie.
    Ik heb erg spijt dat ik mijn dochter tot ze opgenomen kon worden toch naar school heb laten gaan. Ik had haar gewoon thuis moeten houden en op een spoedplaats moeten aandringen want niemand zag de ernst van de situatie op dat moment in.

Het is normaal gesproken belangrijk dat je één lijn trekt met school maar dat gaat op deze manier niet. Ook naar jou zijn ze heel respectloos met hun één lijn trekken en je zoons behoeften daarin negeren. Dat vond ik van mijn dochters school ook, ze hadden het maar over respect tonen, respectloos gedrag van dochter bla bla maar zelf waren ze zó ontzettend respectloos naar mijn dochter en mij :mad: In deze mag je je zoon laten voelen dat je achter hem staat en vind ik hoor.

Sorry het wordt een warrig verhaal zo maar je topic roept zoveel herkenning en herinneringen bij me op :(

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    2 weken straf voor een ruzie die mede door het onkundig handelen van de juf is geëscaleerd? En dat voor een 9 jarige? Ik vind het ronduit schokkend.

Het is goed dat je al hulp hebt ingeschakeld, maar ik zou echt op zoek gaan naar een andere school.

Mijn oudste zoon heeft klassiek autisme, spreekt niet, is niet zindelijk en zit op het zmlk. En ondanks zijn probleemgedrag wordt hij daar gewaardeerd. Ze kijken naar wat hij wel kan en kijken voorbij de problemen die hij heeft. Ze ondersteunen hem waar hij het nodig heeft en hij is echt nog nooit met een blauwe plek veroorzaakt door een juf thuis gekomen.

En zo'n passende schoolomgeving gun ik ieder kind.

Voor jouw zoon is dit uiteraard niet het zmlk, maar wel een school waar ze begrijpen dat je een 9 jarige niet 2 weken buitensluit. Ik las dat je bang bent dat hij op een andere school gepest gaat worden, maar wat de directeur doet is precies dat: treiteren en machtsmisbruik.

Maar ik zou hem niet thuis gaan houden, mijn onderbuik gevoel zegt me dat je daarmee aangeeft dat de school hem niet aankan en je ze daarmee een wapen geeft om hem naar huis te sturen totdat er een passende oplossing is gevonden. En dat kan rustig een half jaar duren.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het wel mee eens...

School bied ook niet de dingen aan aan mijn zoon vind ik... ik ben ook aan het informeren bij andere scholen..
    Er is nog helemaal niets zeker, maar ik ben wel de opties aan het verkennen.

Er zullen hopelijk binnenkort onderzoeken komen, daar ga ik mee naar school, kijk of ze kunnen en willen voldoen aan zijn behoeften en op welke manier.
    kunnen of willen ze dit niet gaat hij naar een andere school.

Ze willen graag altijd gemiddelde kinderen op school lijkt wel.. want dat is lekker makkelijk...
    Maar je verdiepen in kinderen waar het wat anders werkt lijkt vaak te moeilijk ofzo

Deel Deze Pagina