Wauw, geen woorden voor hoe schandalig dit is. Deze school gaat alle perken te buiten van wat pedagogisch correct handelen is. Ik vind het uitermate onprofessioneel en getuigen van heel veel onkunde. Ik denk dat ik stante pede bij de huisarts had gezeten om te bespreken hoeveel stress dit oplevert en welke lichamelijke klachten dit allemaal oplevert. Je moet ergens beginnen om hem thuis te houden, dus dan maar hier. En desnoods meerdere keren naar die huisarts met steeds dezelfde klachten. Dan zou ik echt op zoek gaan naar een advocaat of ander vorm van rechtsbijstand. Ik heb geen idee wat voor gerechterlijke stappen je hierop kan ondernemen, maar ik zou alles doen om dat uit te zoeken. Wat deze school doet vind ik echt schadelijk voor welk kind dan ook, laat staan voor een kind waar een bepaalde diagnose te verwachten valt, en waarvan je dus weet dat het veel meer moeite kost om ‘wenselijk’ gedrag te laten zien. Diep triest dit. En als hij toch op die andere scholen wordt aangenomen als hij een diagnose heeft, waarom nemen ze hem niet nu al aan dan? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik zou snel een keuze maken tussen de twee scholen, daar naar toe gaan, hem inschrijven en kijken of hij b.v een week kan meedraaien op de nieuwe school om te wennen. (zou voor hem fijn zijn als hij op die manier al de school/kinderen/leerkracht kent) Kijken of je de nieuwe straffen , via de mail, zwart op wit kunt krijgen. Dit uitprinten , meenemen naar je huisarts en zeggen dat er gewoon een onhoudbare situatie is ontstaan die , voor jou gevoel, grenst aan mishandeling (buitensluiten, bij het geringste alweer straf erbij etc) + het laten vaststellen van de blauwe plekken die juf heeft veroorzaakt (als het nog zichtbaar is) Daarna bel je school op en meldt je hem ziek . Maar in godsnaam (ach hier ook iemand die in de biblebelt woont ) laat hem niet in die situatie zitten, ze maken hem gewoon kapot
Nee, ik begrijp je ook hoor. Ik zag het ook niet als drammerig. Maar ik begin de laatste dagen sterk aan mezelf te twijfelen eerlijk gezegd. En eigenlijk is dat onzin, want ik sta nog net zo achter mijn kind als 1.5 week geleden. Maar als je bijna alleen staat is het enorm lastig om verder te komen kwam ik achter.
Nee dat begreep je goed hoor. Ze willen hem nu nog niet aannemen, juist vanwege het traject waar we in zitten. Ik moet wel zeggen dat ik bij ziek melden alleen dacht aan de griep o.i.d. Maar stress/overspannenheid kan ik het natuurlijk ook op gooien. Logisch ook wel haha. Ik bel straks even naar de huisarts voor een afspraak en dan kan hij in elk geval morgen thuis blijven van school.
Ik heb de blauwe plekken op foto en alle gesprekken die ik heb gehad heb ik op de computer en in mijn telefoon, dus ik kan alles terugzoeken. Ik wacht half 4 vanmiddag even af en stuur dan de mail met de vraag om een uitleg. En stel nou dat de directeur wel bij me komt vanmiddag, dan vraag ik om een bevestiging per email. Ik heb sowieso van zijn straf nog geen brief gehad, waar ik wel om hem gevraagd, maar op die mail heb ik nog geen antwoord. Ik probeer sowieso zoveel mogelijk per mail te doen, maar soms ontkom ik niet aan een gesprek.
Helemaal mee eens. Ik word er verdietig van. De straffen staan absoluut niet in verhouding, daarnaast sluiten ze hem buiten, dreigen etc. Dat is gewoon pesten. Denk je dat ze met deze houding serieus open staan voor een andere aanpak of kijk op je zoon? Welnee, zoals ze zich gedragen vinden ze hem gewoon een irritant kind waar ze hun frustraties op uitleven, machtsmisbruik. Dit is echt niet normaal!
Ik heb het boek gelezen inderdaad. Het boek 'wat stuitert daar door je klas' is een boek gericht op leerkrachten, maar daar staan wel veel tips en trucs in die ik thuis ook toe kan passen. We hadden al een vrij strak ritme in huis, maar nu met het planbord aan de muur en binnenkort op zijn slaapkamer, merken we dat het nog soepeler verloopt. Geen gezeur meer over bedtijd, tanden poetsen, sport of wel/niet spelen na schooltijd etc. Thuis hebben we hem de stop, denk en doe methode aangeleerd. En dat gaat met vallen en opstaan hoor, maar hij gaat toch kleine stapjes vooruit. Soms geeft hij nu aan dat hij even wegloopt, omdat hij iets gaat doen wat niet mag. En dan kiest hij er meestal voor om in de tuin te springtouwen. En dan kan het gaan om springen op de bank, zijn zusje slaan, schreeuwen, koprol maken in de kamer als er mensen om hem heen staan (niet handig) Maar meestal vergeet hij het en maakt alsnog een koprol waardoor hij zijn zusje op de grond beland.
Ergens had ik nog wel de hoop dat het met een diagnose en meer begrip wel op zijn pootjes terecht zou komen. Dat ik misschien toch niet hoefde te wisselen van school. Of dat bemiddeling een hoop goed zou maken. Naief natuurlijk. Maar sinds de directeur me aansprak met een compleet ander verhaal dan de week ervoor, heb ik nu wel duidelijk in beeld dat school zich ergens probeert uit te redden.
Ja hoor, dat kan heel goed. En ik wil toch ook even zeggen dat ik vind dat je al heel veel voor je zoon doet! Het maakt me alleen een beetje plaatsvervangend boos als ik hoor hoe ze met een kind omgaan. Voor mij klinkt het alsof ze geen idee hebben hoe te handelen en met hem om te gaan. En ipv dat toe te geven, bij zichzelf te zoeken en er een leermoment van te maken, leggen ze alle problemen bij je zoon neer. Wat betreft dossiervorming: als je een gesprek hebt gehad, kan je altijd nog een verslag van dat gesprek mailen, met het verzoek te reageren of te bevestigen dat ze het hebben gelezen oid. Zo voorkom je dat zelf niks op schrift naar je sturen. En soms werkt het ook als signaal, om daar pro-actief mee om te gaan. Dan weten ze dat jij alles ook serieus bijhoudt.
Nee dat hebben ze denk ik ook niet hoor. Want het woord medicatie is al meerdere malen gevallen. Iets waar ik voor nu niet achter sta. ik ben en blijf van mening dat ze eerst nog andere dingen kunnen toepassen voor ik aan de medicatie ga. Kijk, als blijkt dat hij er echt veel baat bij kan hebben, dan wijs ik het zeker niet af. Maar dan ga ik uit van het oordeel van een deskundige en besluit ik dat niet op basis van onkunde van de school.
Wow, ik schrik echt van je verhaal. Kon het niet zomaar wegklikken. Ik vind school buiten alle grenzen gaan en eigenlijk vind ik dat ze hem emotioneel mishandelen. Wat erg dat je dit nergens kunt melden en waar je dit meldt ze meteen achter school staan. Wat ontzettend erg dat ze hiermee wegkomen en jij je zo alleen voelt staan. Ik hoop dat je met de huisarts verder komt en je zoon thuis kan houden komende tijd. Heel veel sterkte en ik hoop op snel een positieve omgeving voor je zoontje!
Poeh, eens met de rest, wat stuitend hoe ze met je zoon omgaan. Misschien een gek idee, ik denk dat ik een melding bij veilig thuis zou maken. Dat is niet alleen voor mishandeling in de thuissituatie.
Vol verbazing zit ik je update te lezen. Hoe durven ze het vertrouwen in school en mensen bij een kind zo kapot te maken zeg. Wow. Ik hoop dat je gauw een oplossing vind. 4 weken thuis houden is lang, zeker wetende dat je daarna nog 6 weken thuis zit. Maar dit is ook niks. Ik snap je twijfel. Heel veel sterkte!
Heb je hier al contact mee opgenomen: https://onderwijsconsulenten.nl/ ? Zij zijn, als er goed is, onpartijdig. Daarnaast zou ik rechtsbijstand inschakelen om te kijken wat ze kunnen betekenen. En hem thuis houden inderdaad! Dit is schadelijk voor hem.
Zonder twijfel blijft hij thuis met als reden overspanning. Morgen naar huisarts en uitleggen en hem thuis houden. dit geeft hem zoooveel schade. Onze zoon is in totaal wel langer als 4 weken thuis geweest in groep 3, hij moest sowieso doubleren en was overspannen. hij was elke middag in groep 2 om de stress eraf te helpen en even positieve ervaringen te krijgen weer en s ochtends in groep 3. en dit was op een school die heel goed meewerkte. Alsjeblieft stuur hem daar niet meer heen.
Ik volg het verhaal al vanaf het begin, gewoon als meelezer. Ik heb respect voor de wijze waarop je het aanpakt allemaal, ik denk dat ik allang niet meer zo beheerst was gebleven. Dit is echt niet normaal.
Ik zit dit echt met verbijstering te lezen. Arm knulletje. Edit: O en trouwens, zelfs al was hij degene die vloekte, dan nog rechtvaardigt dat toch niet een WEEK straf?! Wat zegt de leerplichtambtenaar dan?
Och arm mannetje. Dit is echt zon geval ik kan hem niet aan en geef hem straf. Dit gebeurde ook bij mijn dochter alles aangrijpen om haar uit de klas te krijgen. Er was eens een buiten schoolse activiteit c was een keer niet mee doen (andere dingen doen) De week er na deed ze weerniet mee en hing ze aan de tafel (bleek achteraf ziek) De juf die de activiteiten deed vond dit alles geen probleem (iemand van buiten school) De directeur liep lang en ze mocht niet meer mee doen. En met andere buitenschoolse ook niet. De juf die ze nu heeft zei ook tegen ons dit had niet langer moeten duren anders was er geen beginnen meer aan. Sterkte
Dikke knuffel voor jullie wat moet dit moeilijk zijn Ik zou hem echt niet brengen wat ze ook zeggen dit is niet goed voor je zoon...