Wat een vreselijke situatie! Ik ben zelf pedagoog en vind dit gewoon mishandeling, zeker van mensen ervoor opgeleid zijn om met kinderen om te gaan. Het lijkt wel alsof ze alleen het negatieve in jouw zoon willen zien. Het is een kind met veel energie, die moet hij kwijt. Dat hoort bij hem en kan ook een talent zijn wat ze kunnen benutten. Nu straffen ze hem eigenlijk gewoon om wie hij is, hij is druk en kan dat niet veranderen. Dat is net zoals een vis straffen omdat die zwemt. Ik zou mijn kind per direct thuis houden als ik dit merkte, totdat er een oplossing zou zijn. Hopelijk passen die andere scholen beter bij jullie en heeft je zoon het daar wel naar zijn zin! Anders zou je nog eens kunnen kijken naar democratisch onderwijs als er zo'n school bij jullie in de buurt zit. Heb zelf tijdelijk op zo'n school gewerkt en het werkt heel goed voor kinderen met ADHD. Ik word echt verdrietig van je verhaal, vreselijk dat dit in 2018 in Nederland nog gebeurt.
Ik schrik van het beleid van school! Dit kan nooit goed zijn voor een kind.. Leren mag nooit een straf gaan worden, heel bizar dit...
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te weten dat er niet alleen zo naar kijk. Vandaag meld ik hem af met de griep. Ik heb slecht geslapen en als ik eraan denk dat ik naar de huisarts moet vandaag zakt me de moed al in de schoenen. Ik laat het even rusten tot na het gesprek met de orthopedagoog morgen en dan zie ik wel weer.
Gesprek met ha is over je zoon? Het is een heftige situatie waar je nu in zit, maar bedenk wel dat hij jou nodig heeft. Dat je dit voor hem moet doen. Succes
Ik heb hem nu thuis met de zogenaamde griep, in principe is de afspraak met de huisarts niet vandaag nodig (stress/overspannen). Ik ga zo een rondje dor het huis doen en dan gaan we spelletjes doen vandaag. We maken er maar een mooi dagje thuis van
Orthopedagoog is morgen he? Ik zou dat idd even afwachten en aan hem/haar duidelijk maken dat je geen enkel vertrouwen meer in de school hebt. De voorbeelden geven hoe ze met hem omgaan en dat je hem niet meer wil brengen. Dat hij overspannen thuis zit. Afhankelijk van wat er uit dat gesprek komt kun je nadenken of je ook nog naar de HA gaat.
Sterkte met de hele situatie, het is niet niks voor je zoon en voor jou. Goed dat je hem ziek hebt gemeld, weg uit die negatieve omgeving en sfeer.
Ik moest wel lachen net. Hij was blij dat hij thuis mocht blijven vandaag. Hij heeft geholpen om de auto schoon te maken en te stofzuigen. Hij was druk bezig om alle matten uit te kloppen. Toen ik de was ging ophangen had hij beneden een was opgevouwen je kan zo goed merken dat hij beweging en activiteiten echt nodig heeft om de dag door te komen. En als ik dan naar hem kijk, ben ik zo trots hoe hij met dingen omgaat en dat als je hem op de juiste manier aanpakt, hij je echt heel graag wil helpen met dingen en het echt een stuiterend blij ei is
Nou inderdaad. De middelste weet ook niet beter dan dat hij ziek is. De juf sprak me net aan om hem beterschap te wensen. Ze had in de kring verteld dat hij vannacht ziek was geworden. Onbewust heeft ze overtuigend bewijs geleverd op school
Ik heb met een brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, enorme plaats vervangende woede en mijn onderkaak op de grond dit hele topic gelezen. Jeetje Luuz wat een enorm nare en verdrietge situatie! Wat school doet gaat alle grenzen te buiten. Ik gebruik het woord niet snel, maar hier is op zijn plek......wat zij doen is emotionele mishandeling! Aan de andere kant voel ik me na het lezen van dit topic enorm trots! Trots op jouw en hoe je voor je zoon aan het vechten bent, echt petje af! Maar ook op je zoontje! Wat een knapperd dat hij zich staande houd in dit alles. Een hele dikke knuffel voor jullie beide! Hopelijk kan hij volgend schooljaar helemaal zichzelf zijn met goede begeleiding op een fijne school.
Mooi geschreven! Precies dit. Heel veel sterkte met alles wat er nog komen gaat en hopelijk komt er snel verandering in de situatie.
De hele situatie is natuurlijk flink k*t, maar op zich is het ook wel fijn dat hij thuis nog een heel erg vrolijk en blij kind is! Ik denk dat het helemaal niet raar zou zijn als het ook thuis enorm zou doorwerken en hij dus compleet in een neerwaartse negatieve spiraal terecht zou komen (depressief/overspannen). Ik ben het wel eens met veel van mijn voorgangers, ik zou hem echt de aankomende 3.5 week ziekmelden wegens overspannenheid. Deze hele situatie is gewoon schadelijk voor je zoon. Ik hoop dat hij zich heel goed realiseert dat jullie achter hem staan, dat school fout zit en het absoluut niet zijn schuld is. Misschien kan hij in de laatste week nog een keer naar school om afscheid te nemen van zijn klasgenootjes, zodat voor hem “goed” afgesloten is. Veel sterkte in de aankomende periode!!
Ontzettend bizar wat hier gebeurt... Ik heb een zoon met fors ADHD die in het regulier niet echt te handhaven was en waar we onze vraagtekens hadden bij de gehanteerde methode om hem in het gareel te houden, maar dit slaat werkelijk alles... Bouw je dossier op, TS? Alle gesprekken/telefoontjes etc. Ik zou absoluut een klacht gaan indienen en dan heb je bewijsvoering nodig...
Ja, ik bouw een dossier op. Heb alles genoteerd en bepaalde situaties/gesprekken ook per mail naar het cjg verstuurd. Dus dat zit goed.
Dank je natuuroijk verloopt het hier thuis ook niet altijd even soepel hoor en ik moet echt wel regelmatig tot 10 tellen voor ik iets zeg of doe. Want eerlijk is eerlijk, hij vreet veel meer energie dan de andere twee samen. En dat geeft niet, we begrijpen hem zelf nu ook veel beter en het is niet altijd alleen maar ellende. Maar soms kan hij je energie echt wegzuigen in 10 minuten tijd.
Dat negatieve had hij thuis altijd wel. Niet extreem ofzo, maar sinds het begin van de straf merk ik wel dat hij veel sneller in de verdediging schiet. Of dat hij ineens roept dat opa en oma hem zeker ook stom vinden, net als op school. Kleine dingetjes, maar je merkt wel dat het hem dwars zit. Hij was ook opgelucht dat hij thuis mocht blijven vandaag. Deze week blijft hij sowieso thuis. Morgen het gesprek en dan kijk ik daarna wat ik verder ga doen. In mijn eentje kom ik toch niet verder op dit moment.
En dat is ook heel erg begrijpelijk. Maar jeetje, wat een respect voor jou. De situatie is verschrikkelijk, vooral voor je zoon, maar ook voor jullie als ouders is het intens verdrietig. En toch blijf je positief, handel je adequaat en benadruk je zijn kwaliteiten, echt heel goed! Jouw verhaal raakt me wel en zo te lezen vele van ons. Thuis heb ik ook een lief, druk en blij ei rondlopen, dus ik weet hoe kwetsbaar zulke ventjes kunnen zijn. Je hebt in ieder geval veel mensen die met je mee hebben kunnen denken en volgens mij heb je de juiste beslissing genomen om nu even pas op de plaats te doen en morgen weer verder te kijken. Heel veel succes morgen en laat ons weten hoe het is verlopen!