Hallo meiden. Sommige van jullie weten me achtergrond van deze zwangerschap. Met 26weken in leiden met vroegtijdige weeen, gelukkig geremt met weeen remmers en longrijping voor de kleine meid. Met daarna volledige bedrust naar huis. Met 30weken weer terug naar leiden weer weeen maar deze stopte gelukkig van zelf. Het ging een paar weken goed maar heb continu valse voorweeen, tussendoor alweer een paar keer aan de ctg gelegen waar duidelijk te zien is dat er wat gaande is en dat het rommelt maar ze doen niks, ze putten mij alleen uit en sommige harde buiken / weeen doen echt pijn. Nu hebben ze me met 36weken en 4 dagen gestript omdat ik 2cm ontsluiting heb, en ze kon het hoofdje van de kleine meid voelen. Helaas gebeurde er niks alleen maar meer krampen en pijn. Met 36weken en 6dagen nog een keer gestript, deze keer ging ik wel bloeden maar niet veel en daarna bruin slijm verloren en gisteren tijdens het plassen een hele witte laag in de wc weet niet wat het was. Nu alleen maar rugpijn menstruatie krampen en heel erg moe en hoofdpijn al twee dagen. Morgen middag willen ze me gaan helpen als ik 3cm ontsluiting heb dan willen ze me vliezen breken. Omdat ik lichamelijk niks meer trek. Ik ben best zenuwachtig, mijn tweede dochter kwam ook met 37weken en 1dag. Nu heb ik aanhoudende zeurende buikpijn dus hoop dat het nog spontaan gebeurd vandaag. Wie is er nog meer geholpen rond die zwangerschapsduur en hoe vlot ging het bij jullie? Of bij wie gebeurde het toch nog spontaan de bevalling want ik heb het gevoel dat het strippen bij mij niks uithaalt, ja alleen maar meer pijn en harde buiken maar door zetten ho maar! Ben zo blij als ik lichamelijk weer meer kan ik ben echt op en zo moe.
Die witte laag, kan dat vruchtwater zijn geweest? Mijn vruchtwater was een beetje wittig ook namelijk! Mijn oudste is spontaan geboren met 37+2 na spontaan gebroken vliezen. Dat vruchtwater was wittig. Voor de jongste ben ik ingeleid met 36+5, en dat ging prima! Ik kreeg een ballonkatheter, 12u later konden m'n vliezen worden doorgeprikt, infuus met weeenopwekkers en 's middags was ze er. Heel veel succes!!!
Ik ben met 37 weken ook geholpen, ik had 2 cm ontsluiting en ze kon er prima bij om mijn vliezen te breken, Ik kreeg alleen wel meteen wee opwekkers ze gingen niet wachten of het spontaan op gang kwam gezien dit niet het geval was bij mijn eerste twee kinderen waarbij met 36 weken de vliezen spontaan braken en de weeën niet kwamen
Als t vruchtwater is geweest moet ik dan niet blijven lekken nu? Aangezien ik een enorm veel vruchtwater heb volgens de gynaecoloog.
hier brak de verloskundige de vliezen... kwam zo weinig dat ze niet eens kon beoordelen of t meconiumhoudend was of niet (bleek later dus van wel) haar hoofdje werkte als 'stop' dus de rest bleef nog 'zitten' is je kleine al ingedaald? anders wel de verloskundige bellen!