Ons zoontje heeft echt een voorkeur voor buikslapen. Hij ligt op zn buik echt zoveel lekkerder dan op zn rug. Overdag slaapt hij bijna al zn slaapjes op zn buik. Hij is dan veel relaxter, valt snel in slaap, en als hij tussendoor even wakker wordt kan hij zelf weer in slaap vallen zonder te huilen. Leg ik hem op zn rug neer, schreeuwt hij moord en brand en komt hij eigenlijk niet zelf in slaap. Soms wordt hij gewoon helemaal hysterisch, waardoor hij dus absoluut niet meer kan slapen. Het is nu zelfs zo, dat als hij 's avonds naar bed gaat, ik hem dan pas in bed leg als hij al slaapt in mijn armen, want anders lukt het gewoon niet. Want 's nachts wil ik hem niet op zn buik laten slapen. Maar liever zou ik het wel doen... In de box en kinderwagen ligt hij wel gewoon fijn. (en hij valt vaak zat in slaap in de kinderwagen) Heeft er iemand tips om hem wel op zn rug in slaap te laten vallen in bed? En vanaf wanneer is het veilig om hem ook 's nachts op zn buikje neer te leggen? Zijn er nog meer mensen met een echt buikslapertje en hoe lossen jullie het op?
Mijn dochtertje slaapt al vanaf dat ze een week of 3 was op dr buik. We hadden dr een keer op dr buik in de box gelegd en zo viel ze zonder te mopperen in slaap (ze kwam altijd moeilijk in slaap) en sindsien slaapt ze op dr buik. En sindsdien dus ook geen gemopper meer! Dus wij hebben dr lekker op dr buik laten slapen.... En in de wagen iod sliep ze ook altijd gewoon zo op dr rug, maar in bed moest ze echt op dr buik. Dus ik zou zeggen, geen strijd en laat m lekker op zn buik slapen! De eerste keren ben ik steeds gaan kijken of alles goed ging, maar ze was al vrij vroeg erg sterk in dr nekje dus alles ging meteen goed. Succes!
Eva ging met 6 maanden zelf op haar buik slapen. De eerste 2 nachten heb ik haar nog teruggedraaid, maar de 2e nacht draaide ze meteen weer terug naar haar buik . Als je zoontje sterk genoeg is om zijn hoofd weg te draaien en zijn hoofd goed omhoog kan houden, zou ik hem lekker op z'n buik laten slapen.
Hij heeft volgens mij genoeg spieren in zn nek, als hij wakker is, kan hij, steunend op zn onderarmen, minutenlang om zich heen kijken met opgeheven hoofd. Maar ben toch een beetje huiverig om te proberen.
En nog een voordeel van buikslapen.... Een mooi rond hoofdje haha Iedere keer als ik op CB kom zeggen ze, goh wat heeft ze toch een mooi rond hoofdje! En dan zeg ik ja want ze slaapt op dr buik (mag niet van cb) en dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen hihi
Eva lag vanaf 4 maanden haast alleen nog maar op haar buik te spelen, want vanaf toen kon ze rollen en ze vond het op haar rug maar niks. Slapen lukte toen nog niet op haar buik, omdat ze haar hoofd nooit neerlegde als ze op haar buik lag. We waren dan ook stomverbaasd toen ze opeens op haar buik ging slapen. Heel raar gezicht Eva op haar buik en hoofd opzij in plaats van omhoog. Eva heeft ook een mooi rond hoofdje en dat krijgen we telkens ook te horen op het cb, maar we hebben gewoon in het begin goed opgelet en daarna draaide ze zelf haar hoofd om en om opzij (ze lag nooit direct op haar achterhoofd, we hebben nog wel even aan een voorkeurshouding moeten werken). Hier weten ze op het cb niet eens dat ze op haar buik slaapt, het wordt nooit gevraagd, volgens mij vinden ze het dus niet zo belangrijk.
Ik heb ook een dame die alleen op haar buik kan slapen. In het begin was ik ook wat huiverig en om de 10 minuten ging ik naar haar kamertje om te checken. Maar ze slaapt als een roosje! Nog nooit gehad dat ze met haar gezichtje in het matras lag en voordeel was ook dat ze nu stevige arm en nekspieren heeft.
ik heb dus ook een buikslapertje, ons meisje slaapt nu voortaan super! op haar rug wil ze helemaal niet slapen, spelen wil ze nog wel op haar rug! maar nu waren wij vandaag bij het cb en zij vertelde dat ze een duidelijke voorkeurshouding had en je zag het al aan het schedeltje, dit komt dus ook gewoon door het buikslapen. keek jou kindje allebei de kanten op als ze op haar buik lag, merk hier toch zeker wel dat een kant favoriet is, maar hoe ik dat moet veranderen!
Misschien de ene kant van het matras wat verhogen door middel van een kussen of handoek onder het matras te leggen?
Onze dochter heeft geen voorkeur (ook niet gehad) maar je zou het kunnen voorkomen door bv een leuk gekleurd knuffeltje aan die kant waar ze op moet liggen te kunnen zetten.
Dat zou ik niet bij hele jonge kindjes doen! Stel dat ze door rollen en dus wel op gezicht komen te liggen!
Moorske: het kan ook zo zijn dat ze naar het licht kijkt. Als dat zo is dan zou je dr ook andersom in bedje kunnen liggen ( was hier nl wel) Dus de ene keer met gezicht normaal en andere keer met gezicht bij voeteneinde. (tip van onze kraamhulp en Cb toendertijd)
ze ligt nu nog in het wiegje, maar gaat van het weekend naar een ledikantje. even kijken dan of ze naar het licht kijkt. dan kunnen we haar een beetje draaien. moet zeggen dat ze na het laatste bezoek aan de osteopaat steeds vaker de andere kant op kijkt, zal wel goed komen!
ik heb hier ook een buikslaper, vind het heerlijk..ben er nderdaad huiverig voor dat hij stikt ofzo..heb zo'n aero sleep voor hem maar of dat nou zon wondermiddel is..ik leg hem alleen op zn buik als hij bij mij slaap (opmij dus)
Selina slaapt overdag ook altijd op haar buik maar durf het s`nachts nog niet aan. Denk vaker zouden we haar gewoon op haar buikje laten slapen? Maar durf het nog niet zo... moeilijk
Wij hebben hier ook een buikslaper. Eerst alleen overdag, en 2 maanden geleden zijn we 'snachts ook overgegaan. Ze kan haar hoofd heel goed omhoog houden, dus ik vind het geen probleem. Wel hebben we voor de zekerheid een aerosleep gehaald.
Als je het buikslapen een beetje eng vind, kun je ook een aerosleep op het matras leggen. Al liggen ze plat op hun gezicht, dan kunnen ze nog doorademen!