Ik weet niet wat jouw voorgeschiedenis en dus jouw bagage is, maar ik herken het niet kunnen genieten en niet durven te vertrouwen enorm. Er is bij mij te veel gebeurt waardoor ik alleen van schopjes kan genieten en verder comtinue in angst leef. En dat verziekt de lol behoorlijk. Ik ben door de gyn doorgestuurd naar een medisch maatschappelijk werkster in het ZH om te proberen de situatie draagbaar te maken.
Herken mezelf ook heel erg in jou verhaal en ook in dat van krullie. Ik kan ook echt dat negatieve niet los laten. Denk ook constant dat het fout zal gaan. Zit nu inderdaad in de fade dat ik bang ben voor vroeggeboorte. Heb ook al 24 weken buikpijn en zit thuis ivm bekkenpijn, dus veel te veel tijd om na te denken. Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, want hoop ook echt nog wel te kunnen genieten van ons mooie meisje in mijn buik..! Ben wel benieuwd wat de gyn erover gezegd heeft? Dikke knuffel meis!!
Van mijn 1e zwangerschap heb ik niet genoten, ik had voortdurend de angst om onze dochter kwijt te raken. Niet volledig gegrond, ik heb namelijk geen voorgeschiedenis van miskramen, maar wel als 11 jarige een ernstig ziek zusje gekregen. Onbewust heb ik dat altijd bij me gedragen, besef ik me nu. Daarbij is onze dochter er niet zonder slag of stoot gekomen en ik was gewoon als de dood dat we haar weer kwijt zouden raken. Nu ik van de 2e zwanger ben en ik persoonlijk heb ervaren dat het ook allemaal goed kan gaan ipv hoe het bij mijn zusje ging, kan ik er pas van genieten. Ik kan alleen maar zeggen: probeer te genieten! Het is zo voorbij en ik vind het nog altijd jammer dat ik 9 maanden met zorgen heb rondgelopen, terwijl dat nergens voor nodig was. Nu geniet ik dan ook dubbel en dwars voor 2 zwangerschappen!
Lieve dames, @maartje mijn voorgeschiedenis is knudde. Gedoe met ziektes waar ik zelf heb moeten vechten voor erkenning en wat nog steeds niet gelukt is. Mijn jeugd was ook niet je van het en ik ben gewoon een paniekvogel en heb nergens vertrouwen in. Ook nauwelijks in medici. Heel lang een kinderwens die maar niet vervult werd. Een mk met 6 weken en daarna weer 15 maanden niks. Nu eindelijk zwanger en ik hoop echt dat dit geluk mag blijven. Ik vind het fijn om jullie reacties te lezen. Ik ben niet alleen. De vk laat de controle om de 2 weken lopen nu, heeft me doorverwezen naar de fysio. Wie ervaringen wil uitwisselen mag ook een pb sturen hoor! Gelukkig is met ukje alles goed. Liefa daan
Fijn dat alles goed gaat en dat je om de 2 weken mag komen! Hopelijk geeft dat wat rust en kun je wat gaan genieten