En toen was het toch een meisje/jongen......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beitsche, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Klopte het geslacht bij jullie?

1. Met de echo een meisje, bij de geboorte ook een meisje

2. Met de echo een jongen, bij de geboorte ook een jongen

3. Met de echo een meisje, bij de geboorte toch een jongen

4. Met de echo een jongen, bij de geboorte toch een meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik vroeg me gisteren ineens af of artsen het wel eens fout hebben wat betreft het geslacht.

Dat bij een echo( waar het goed te zien zou moeten zijn) gezegd wordt dat het een meisje is, maar dat het bij de geboorte toch een jongen blijkt te zijn. Of andersom natuurlijk.

Ik voeg even een poll toe. Zouden jullie die willen invullen?

Ik ben benieuwd naar de uitkomst :D

2. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    Haha ben ook wel benieuwd eigenlijk zelf kan ik het nog niet invullen er is nu 3x bevestigd dat er een jongentje in mn buik zit dus ga er vanuit dat hij bij de geboorte nog steeds ern jongentje is :)

3. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Volgens mijn verloskundige word het steeds betrouwbaarder. Vroeger zaten ze er nog wel eens naast, nu haast nooit want ze kunnen na een bepaald termijn gewoon heel goed het geslacht op beeld zien.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier bij dl 3x bevestigd dat het een meisje was en dat was ze ook gelukkig bij de geboorte :)
    Nu ook al door 3 verschillende artsen gezegd dat het een meid is dus daar gaan we wel vanuit!

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier zeiden verschillende gyns bij verschillende echo's hetzelfde dus dan is de kans in mijn ogen bijna nihil dat het opeens het andere geslacht is.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier klopte het bij beide kinderen, bij mijn zoontje al bij 15 weken. Ik denk zeker als het vaker bevestigd is de kans heel erg klein is dat het niet klopt.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb gestemd bij echo een meisje, bij geboorte een jongen, maar dat klopt niet helemaal. Mijn oudste was met 20 en 24 weken een meisje, zagen steeds 3 streepjes. Met 30 weken zagen we ineens een balzakje en piemeltje. We hebben een jongen gekregen.

8. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Hier bij de 20 weken echo een meisje, en het was ook een meisje. Echter toen wij de 20 weken echo net hadden gehad, werd er bij ons in de buurt een kindje geboren waarvan onze echoscopist het fout gezien had. Dat maakte het wel weer ff spannend :p

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij 4 van de kids wilde we het geslacht weten en bij alle 4 hadden ze het juist.

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier is nu al 3x bevestigd dat het een meisje is, en daar gaan we dus ook vanuit.

Ik denk dat het vaak de twijfelgevallen zijn waarbij het niet blijkt te kloppen.

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Bij de echo´s een meisje en bij de geboorte was het ook een meisje :)

En met deze 2 is het nog afwachten :p

12. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij zou het bij 20 weken een meisje zijn bij de verloskundige ongeveer een maand later bij de gyn blijkt het een jongen te ijn... Volgende week nog een echo maar ga nu wel uit van een.jongen maar we zullen nog even moeten wachten voor 100% zekerheid :D dus kan nog niet echt iets invullen maar ja foutjes gebeuren dus nog steeds :D ;)

13. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat van die twijfelgevallen ben ik het niet mee eens mijn verloskundige zei 99% zeker te weten dat het een meisje werd noem ik geen twijfelgeval... Wel is het zo dat ze vaker mis zijn dat een meisje een jongen blijkt dan andersom... Achja we zien het over een week of 10 wel dan weten we het 100% zeker maar ik geloof nu ondertussen wel dat het een jongetje word ipv meisje

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik denk daar ook wel eens aan. Had het er gisteren nog met manlief over. Stel dat het toch een meisje blijkt te zijn? Dan hebben we een blauw kamertje (oké, zacht blauw dus dat kan ook voor een meid) en allemaal jongenskleertjes. 😳 Maar de echoscopiste heeft ons ook heel duidelijk het geslachtsdeel aangewezen en alle onderdelen benoemd, haha! Dan zal ze er niet naast zitten toch? Ze moest zelfs lachen dat wij het nog niet gezien hadden terwijl het heel duidelijk was. En dan nog twijfelen...

15. Wij hebben 34 echo's gehad, dus wisten uiteindelijk wel dat we een meisje zouden krijgen, maar tot de 17 weken werd ze voor een jongetje aangezien ;) Bij de 20-weken echo was het moeilijk te zien, dus als wij alleen de standaard echo's hadden gehad, + 1 geslachtsbepaling, waren we ervan overtuigd geweest dat het een jongetje zou zijn en was ze bij de geboorte een héle grote verrassing geweest :D

16. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Mijn zwager en vriendin zouden een meisje krijgen, maar bij de geboorde bleek het een jongen te zijn.

Ze wisten natuurlijk niet wat ze overkwam :p.

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    #17 beauty2012, 19 jan 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2015
    Het is sowieso slim om het meerdere keren te laten bevestigen bij meerdere echo's. Om het na 1x voor 100 procent aan te nemen en daarna niet meer te laten checken is niet slim.
    Bij onze dochter heb ik het heel vaak laten checken en ik ben nu ook weer van plan om het sowieso meerdere keren te laten bekijken.
    Volgens mij is de kans dan wel heeeeeel erg klein dat het alsnog verkeerd gezien is.

18. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik heb wel eens begrepen dat als ze een jongetje zien, dat dat eigenlijk altijd goed gaat. Dat geslacht is gewoon goed te zien. Maar bij een meisje wordt het wel eens verkeerd gezien. Dan lijkt het een meisje maar
    Is het toch een jongen. Mijn nicht had dat. ze zeiden tot twee keer toe een meisje bleek bij de geboorte Toch een jongen te zijn.

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Misschien niet persé alleen bij twijfelgevallen, maar wel bij mensen die het te snel voor 100 procent aannemen dat het dan wel zo zal zijn als het 1x of hooguit 2x gecheckt is.
    Onze gyn twijfelde de 1e keer, de 2e keer wist hij het bijna zeker en de 3e keer zei hij: 'als dit een jongen is dan eet ik mijn hoed op.'
    Toen begon ik het pas écht te geloven;)
    Toch heb ik daarna alsnog iedere echo gevraagd of hij nog even wilde kijken:p Ik hou namelijk niet zo van verrassingen hihi

20. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Hier ligt het geslacht vast d.m.v. DNA (wij hebben de NIPT moeten laten doen), dus kan niet missen!

Deel Deze Pagina