Hoger startgewicht bij tweede zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mini ons, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    hallo meiden

ik heb een vraag... wij gaan in de nabije toekomst waarschijnlijk beginnen voor een tweede kindje.
    nu vrees ik dat ik ongeveer 4/5 kg zwaarder ben dan voordat we voor ons eerste kindje begonnen.
    nu ben ik op zoek naar meiden/verhalen bij wie het ook het geval was dat startgewicht bij een tweede zwangerschap hoger was dan bij de eerste zwangerschap. en hoe dat verder is verlopen met aankomen.

alvast bedankt voor de reacties.

groetjes!

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Die 4 kilo zullen denk ik niet veel verschil maken met zwanger worden hoor...
    Ben zelf te zwaar. Vorige kindje veel te zwaar, nu lichter ondanks dat miskraam gehad...

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je startgewicht heeft, volgens mij, helemaal niks te maken met hoeveel kilo je tijdens de zwangerschap aankomt.

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Heb geloof ik de vraag verkeerd gelezen..

Maar als hij bedoeld wordt zoals jippie hem.beantwoord, dan sluit ik me bij haar aan

5. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    thnx voor jullie reacties. ik ben er onzeker over omdat ik eigenlijk die kgs eraf wil hebben maar het me momenteel niet lukt.... erg frustrerend. ...
    Ook niemand waarbij het start gewicht hoger was bij tweede zwangerschap?

6. SusanneM85

SusanneM85 Actief lid

25 okt 2014
    491
    0
    16
    Hoi, ja ik weet wat jij bedoeld! Ik zit daar ook een beetje mee. Begin vorige jaar was ik mooi 13kg kwijt. Ik ben van mei tot juli, dit jaar zwanger geweest van een tweeling en daar bij 6,5 kg aangekomen. Ik kan nu nog steeds niet mijn oude broeken aan. Ik moest bij 10weken zwangerschap al zwangerschapsbroeken aan. Nu dus wat broeken gekocht maat 42/44.... Echt zo balen, normaal heb ik 38/40.... Nu zijn wij natuurlijk bezig om zwanger te raken en heb ik mij er maar bij neergelegd dat ik nog zwaarder wordt dan nu.....

Per zwangerschap is het weer anders hoeveel je aankomt..... Dat is lastig inschatten, maar ik wil nu niet gaan lijnen...stel dat ik zwanger raak is het niet goed voor de beeb......

Ik let gewoon op koolhydraten en gezonde tussendoortjes, kom daarbij nu niet aan maar val ook niet af.....dat is nu gewoon zo......

Knuffel!

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Jep, bij 2e startgewicht ook zo'n 5 kilo zwaarder. Maar al met al minder aangekomen. Je bent er zelf bij hoeveel je aankomt natuurlijk (voor een deel dan).
    2e was iets zwaarder, maar ook wat later geboren, het zegt dus allemaal niet zoveel.:)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Bij de 1e startgewicht 60 kilo, 2e 70 kilo en nu 80 kilo.

Bij de 1e en 2e was ik in totaal 13 kilo aangekomen. En bij deze ben ik benieuwd hoeveel het gaat worden.

Deel Deze Pagina