Het lukt me echt niet!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meidenhuis, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina

Angelina Niet meer actief

Beste Litdekoster,

Wat ongelooflijk rot dat je niet kunt stoppen en dat je daardoor met een mega schuldgevoel zit. Ik ben normaal zeer anti-roken, maar uit je verhaal maak ik op dat je écht graag wilt stoppen, daarom vind ik het zo ontzettend zuur voor je dat je er zo veel moeite mee hebt.

Ik heb even voor je rond gekeken op internet en kwam uit op deze site, misschien heb je er iets aan:

STIVORO - Stoppen met roken, wie of wat helpt u?

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)

WOW... geweldig.. en zo mooi hoe je de geestelijke strijd beschrijft... ik ga dit ook doen.. niet proberen, maar doen....het als een vijand zien en niet als het enige middel dat mij wat ontspanning geeft...of het middel dat mij een gezellige avond bezorgd..nee.. dat is het helemaal niet..je hebt helemaal gelijk..het is juist precies het tegenovergestelde.. het heeft me het vermogen om plezier te hebben en te ontspannen zonder sigaret afgenomen... en mijn energie.. en mijn uiithoudingsvermogen.. en mijn lucht..

wat een eyeopener zeg..THNX

3. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmmmmmmmmmmm jeetje das echt lastig zeg ik rook zelf niet en kan me gelukig de drang niet voorstellen maar het lijkt me dat de stress en afkick verschijnselen gevaarlijker zijn voor je kindje dan een sigaret mits je natuurlijk probeert in mate te roken
    ik denk als ik je verhaal zo lees van de stress die je al hebt je niet nog meer stress moet opzoeken door te stoppen met roken het is denk ik allang goed dat je minder rookt en mischien halve sigaretjes gaan roken ook een idee is?
    ik heb wel eens op de tv die reclame gezien van de super smoker of zo heet het geloof ik
    dat schijnt gezonder te zijn dan een sigaret als je de reclame mag geloven mischien zou je ff moeten opzoeken of dat iets zou zijn mischien is dat wel minder schadelijk voor je kindje
    en anders zou je toch kunnen informeren of acupunctuur wel mag tijdens zwangerschap of mischien hypnose dat schijnt ook wel te helpen
    nou in ieder geval wens ik je veel succes en ik hoop dat je evenegoed nog een fijne zwangerschap hebt en dat je rookt maakt je echt geen slechte moeder hoor juist het feit dat je zo je best wil doen om te stoppen maakt je juist een goede moeder

groetjes sapje

4. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Halloo..

Hoe moet je stoppen met roken?
    Tsja...lastig! Ik ben nu zelf 10 dagen gestopt!
    Vanaf het moment dat mijn test positief was heb ik geen sigaret meer aangeraakt!
    Hoe doe ik dat..?? Geen idee, ik wil gewoon niet roken!
    Discipline kwestie denk ik!

Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik 6jr terug wel zo nu en dan een sigaret gerookt (lees: 3 tot 4 per dag). Hij is geboren met een prima gewicht: 3752 gr. Wel heeft meneertje 1x op een dag puffers voor zijn longen!
    Astma is bij ons een familiekwaal, maar ik voel me enorm schuldig, want als IK destijds niet zo egoistisch was geweest om die sigaretten te roken had hij misschien nu nergens last van gehad.
    Het is geen gegeven dat het echt door die sigaretten van mij komt, maar om dit bij een tweede echt compleet uit te sluiten kan en wil ik nu niet roken!

Ik hoop echt dat je de kracht vind de sigaretten links te laten liggen, want in iedere roker bevind zich een stopper! Echt waar!

Sucses!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi,

ik rook zelf niet, nooit gedaan dus ik kan niet precies voelen wat je voelt. Maar ik heb wel een paar jaar veel te veel gewogen en ben toen gaan afvallen. Wat ik herken van jouw verhaal in mijn verhaal is dat je een excuus hebt waarom minderen niet kan: rechtzaak, stress minder salaris (al scheelt minder sigaretten ook weer....;)) etc. Pittige dingen hoor! Maar ik herken dat wel bij mezelf: ja ik kan het nu niet laten om te snaaien hoor, vooruit maar want ik heb zo'n rotweek....

Maar wat ik me nu afvraag, waarvan heb je nou meer stress: van het minderen met roken of de stress die het wel doorroken geeft. Want heel de dag als een stressbom rondlopen daar heeft ook niemand wat aan.

Je geeft aan dat minderen niet lukt. Nou, dat is dan toch duidelijk? Als het namelijk wel zou lukken dan zou je het wel doen.....

Ik denk dat het nu meer gaat om dat jij je keuze accepteert. Je blijft roken, dat is dan zo. Als je daar maar tegen blijft strijden in jezelf heeft dat naar mijn idee alleen maar zin als je dan ook minder KUNT roken. Maar zoals je al aangeeft: het lukt niet. Dan zorgt het er tegen strijden alleen maar voor meer stress.

Als je wilt minderen dan zijn er vast dingen die je helpen, je kunt altijd acupunctuur proberen of informeren of dat kan, je kunt je buuf zeggen dat ze niet moet roken waar je bij bent, of dat ze je niet meer dan 1 sigaret geeft. Er zijn heus wel manieren, maar vraag je eerst af of die kans van slagen hebben. En anders, laat het dan. Dan sluit ik me aan bij Kimmeding, wat niet kan dat kan niet!

Succes ermee, Sas

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier een ex-roker (sinds 5 jaar) ;)

Het is alleen mogelijk om helemaal te stoppen als je écht wil - en dus ook niet naar dat drammerige stemmetje luistert dat je wil overtuigen om er toch nog eentje op te steken. Dat stemmetje had ik ook, hoor!

Mijn vriendin stopte acuut, toen ze een onderzoek onder ogen kreeg waaruit zou blijken dat onvruchtbaarheid bij meisjes een mogelijk gevolg van een rokende moeder kan zijn. Dat was haar stok achter de deur.
    Een andere stopte, omdat ze zich zo vies ging voelen.
    Ik stopte, omdat ik zo hoestte en dacht: dit is geen maatje, dit is mijn ergste vijand.

Het is enorm moeilijk om te stoppen, maar nóg moeilijker om -na succesvol afkicken- dat proces van opnieuw beginnen en falen te ervaren.

Hoop dat het je gaat lukken, probeer je in elk geval te ontspannen en wees lief voor jezelf, je bedoelt het goed immers!

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb ook niet echt tips voor je, ik heb ook doorgerookt in mijn zwangerschap.. ik rookte wel allemaal halve sigaretten.. en de standaard sigaretten (de allereerste zolang mogelijk uitstellen en de sigaret na het eten) probeerde ik niet te nemen. toen ik 36 weken was ben ik gestopt.. ik had al niet veel lucht door mn dikke buik en ik stak een sigaret op, en hij smaakte me helemaal niet... sindsdien heb ik niet meer gerookt, heb het er nu wel moeilijk mee na de bevalling, nu is het een kwestie van volhouden!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hoi Lindsay,

Het lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk moeilijk om te stoppen met roken. Je ziet het nu overal om je heen dat mensen het proberen, maar dan weer beginnen te roken zodra het tegen zit. Wat jij ook beschrijft. Dat begrijp ik.

Mijn moeder voert nu haast elke dag nog de strijd om geen peuk op te steken, na anderhalf jaar (alweer) te zijn gestopt met roken. Zij heeft vorig jaar ook gesproken met een dame hier in het gezondheidscentrum. Dat heeft haar echt ontzettend geholpen. Je zegt al dat dat waarschijnlijk niet gaat werken, maar het is natuurlijk wel te proberen. Zij kan je misschien duidelijker maken dat het toch echt beter is om te stoppen.

Mijn moeder zag op een dag in het ziekenhuis een man in een rolstoel aan een zuurstofmachine. Ze heeft op dat punt gezegd, ik kap ermee. Nu heeft ze dat ook nog steeds als ze eraan denkt, voor haar is dat dus een goed moment geweest om te stoppen, ze had op dat moment geen / weinig stress. Dat maakt het volgens mij ook hartstikke moeilijk om te stoppen.

Eigenlijk moet jij in je hoofd zien te krijgen dat je wilt stoppen (niet het moeten, het is echt het willen).

Succes.

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

#29 Trotsemama1, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2009
    ik snap hoe je voelt !! ik ben al duizend keer gestopt met roken ook met behulp van stivoro kreeg toen medicijnen helpte 2 maanden toen ben ik weer begonnen
    werd gewoon elke keer zo chago ervan
    ik zit helaas ook in het zelfde schuitje
    ik moet zeggen ik ook zelf nu nog maar 3 sigaretjes op een dag
    sochtends in de auto en als ik uit me werk kom en savonds 1tje
    vind het al erg knap van me !
    heb bij me vorige zwangerschap ook minimaal gerookt
    en heb een gezonde dochter die met de geboorte 6.5 pond was
    en ze groeit nog als kool!

en wat iemand al eerder hier zei vroeger rookte alle zwangere vrouwen en aten ze alles wat ze konden eten en daar zijn ook niet slechte kinderen van gekomen

MAAR dat haalt niet weg dat het natuurlijk super slecht blijft voor jou en je baby

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Probeer jezelf anders voor te nemen dat je tijdelijk stopt voor het kindje. Ik ben ook gestopt toen we voor t 'echie' gingen en gelukkig maar want ik was meteen zwanger. Ik hield mezelf voor dat ik sowieso deze zwangerschap niet zou gaan roken, maar dat ik het daarna zelf mocht weten zeg maar.. Helaas een half jaar na geboorte weer begonnen, maar nu al weer 2,5 week 'clean'! En dat zónder zwanger willen worden, maar nu voor mijn eigen gezondheid. Ik heb chronische bronchitis en het hoesten werd erger en erger.. Hoestte echt de longen uit mijn lijf (gekneusde ribben bla bla) en toen ik bij de ha zat een paar maanden gelee zei ze. 'als je nu niet stopt, krijg je COPD en moet je straks met een zuurstofpomp rondlopen, wil je dat dan? Dus besloten na de vakantie te stoppen, en moet zeggen dat het niet makkelijk is, maar het went al wel. Succes!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En meiden, hoe zwaar ze zijn en hoe gezond ze lijken, óók op latere leeftijd kan het nog schade hebben aangebracht hè!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijn collega heeft jaaaaaaren lang 2 pakjes per dag gerookt en het lukte haar nooit om te stoppen. Eigenlijk geloofde ze niet er ooit nog af te komen...

Vorig jaar heeft ze dan toch maar accupunctuur geprobeerd en na die sessies (2 of 3 dacht ik) heeft ze GEEN ENKELE sigaret meer gerookt!!! Ze werd wel een tijdje chagie, maar ze had geen behoefte aan sigaretten meer!!! En dit ondanks dat ze er eigenlijk niet in geloofde!!

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Lieve meiden,

allemaal heel erg bedankt voor de support en adviezen.

Ik heb een maatje gevonden om in ieder geval te minderen: mn oma. Mijn oma is 5 jaar geleden gestopt met roken na een hartaanval. Gisteren is ze naar me toegekomen en om eerlijk te zijn heb ik ipv 1,5 tot 2 pakjes maar aan half pake gerookt.

Oma en ik hebben afgesproken dat ik mn sigaretten aan mn man meegeef en als ik het moeilijk heb oma bel. Oma kan namelijk 100 uit kletsen en in die tijd steek ik dan geen sigaret op (zoals gisteren) en gaat de drang ook weg.

ik hoop vandaag nog minder te roken en maandag dat mn osteopaat mij kan helpen met acupunctuur.

Ik denk ook eerder dat het de gewoonte is om er één aan te steken: bij je koffie, na het eten, na het typen van een bericht, na een schone broek van de kinderen, na de thee etc... etc....

gisteren ben ik dan ook lekker vroeg naar bed gegaan zodat ik niet heel de avond zou roken.

Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals mijn dank voor iedereen hier!!!!!!!

En een hele dikke pluim voor alle dames die wel gestopt zijn met roken!!!!

Ik ga ook zeker acupunctuur doen als de osteopaat dit doet en anders kijk ik of iemand anders in de buurt met acupunctuur kan helpen bij het stoppen met roken.

Liefs,

Lindsay

14. SanneRosa

SanneRosa Lid

20 okt 2008
    39
    0
    0
    Hier een voorzichtige tip:
    Zoek een goede hypnotherapeut (via de site van de beroepsvereniging) en ga uitzoeken waarom je rookt, wat levert je het onbewust op? Kan je een innerlijke hulpbron inzetten die hetzelfde voor je kan doen als een sigaret? Hoe hou je je staande tussen stress en schuldgevoel? Vind hiervoor je kracht door jezelf beter te leren kennen. Dat lijkt misschien een hele moeilijke opgave maar dat valt reuze mee als je ontdekt hoeveel kennis en liefde je jezelf te bieden hebt vanuit een kant die je nog niet zo goed kent in jezelf.

Ik hoop dat ikniet te zweverig c.q. belerend overkom maar dat wou ik graag even (uit eigen ervaring) als tip meegeven...

Hou je soepel ;) (taai is ook maar zo taai toch?)

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid succes er mee
    fijn dat oma zo mee werkt super

ik heb bij onze eerste door gerookt maar dan alleen 's avonds manlief had mijn pakje over dag mee naar zijn werk en 's avonds draaide ik even 1, 2 ,3 of deed een paar trekjes van mijn man
    ik kon er niet afblijven i.v.m stress en rouwverwerking (vader is overleden met 12 weken zwangerschap) voor dat mijn vader overleed kreeg ik bijna niets mee hij zei dan ook lieverd blijf er af!!!!!!!
    dit was mijn drijf veer om er nu af te blijven!!!, na de positieve test was mijn merk (samson) op ik kon er niet afblijven en heb een pakje sigaretten (marlboro) gekocht dit heb ik twee weken gerookt met een afbouw schema (alleen 's avonds) na mijn optreden van toneel was toen 6 weken zwanger geheel opgehouden met roken
    en ik rook nog steeds NIET!!!!!!!!
    zelfs geen trekje gehad

bij mij werkte dus een ander merk!!!!!!!
    en drijf veer om vol te houden mijn heit
    en de zwangerschap dat het voor het kindje beter is

wel heb ik er nog steeds moeite mee, voel me ongezellig en drang voor een sigaret blijft maar, ik wil niet weer 2 weken lang snachts wakker blijven een piepende adem haling etc... etc...

o meid ik hoop zo dat het jouw ook lukt!!!!!!!!
    maar als het niet lukt en je hebt goed gemnderd vind ik het ook erg knap, ik weet dat het erg moeilijk is en die sigaret schreeuwd zo in je hoofd en je bent een ander mens.
    mijn vriendin is ook zwanger maar lukt ook niet opm er echt mee op te houden, nou ik vind minderen ook al erg knap!!!!!!!!

16. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Hoi Lit!

Ik weet niet of deze al langs is gekomen, maar heb je het boek
    'stoppen met roken' van Allan Carr al eens gelezen?

Mijn huisgenoot heeft die eens gelezen en zei dat je er echt gewoon van WIL stoppen met roken, aan het eind van het boek moet je je laatste sigaret opsteken en dan WIL je niet eens meer!
    En hij was ook al heel vaak gestopt, en bij hem heeft het dus zeer goed geholpen!

Ook van anderen hoor ik goeie geluiden over dat boek!

Ik rook zelf niet dus ik heb geen idee hoe het voelt, hoewel ik wel eens van snoep af moest blijven van mezelf wat ook erg moeilijk is haha, maar waarschijnlijk niet vergelijkbaar!

Maarreh...
    Stoppen Met Roken van Allan Carr, 13,95 op Bol.com

Vandaag bestellen morgen in huis tadaa:D

Liefs!
    MyLo

ps... succes;)

17. MyLovely

ps... ik heb eens geleerd op school dat je vooral verslaafd bent iets in je mond hebben, en dat die beruchte nicotine helemaal het ergste niet is...

Orale fixatie noemen ze dat, omdat je als kind leert alles in je mond te stoppen en dat verlangen blijft bij mensen, en de een is er gevoeliger voor dan de ander... Dus misschien helpen stokjes kauwen ook wel haha:D

Mijn persoonlijke mening is geen acupunctuur en hypnotherapie, dat vind ik persoonlijk te gevaarlijk omdat je gewoon niet goed weet waar je je mee in laat.... Omdat het toch wat... Ja... hoe zeg je dat zonder boos over te komen, want ik ben helemaal niet boos haha:D... omdat het toch wat dingen bevat waar je niet echt van kunt weten wat er gebeurt, en je weet maar nooit wat je je op de hals haalt, ook al 'werkt het wel'.... Jomanda werkt ook, maar dan krijg je wel weer ergens anders last van....

18. MyLovely

ps... dat was niet om mensen te veroordelen die het wel doen hoor, dat is het laatste wat ik wil, maar ik hou er zelf gewoon niet zo van!

19. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik vind het lullig om te zeggen, maar je moet voor jezelf de knoop doorhakken en geen sigaret meer opsteken. Ik kan een boek voor je schrijven, naaldjes in je oren stoppen, nepsigaretten voor je maken, kauwgom voor je kopen, maar dat is echt het enige wat helpt! NIET ROKEN! Niet als je gestresst bent, niet als je net klaar bent met eten, niet bij je bakkie koffie, niet als je sjacherijnig bent, niet nog even voordat je de deur uitstapt, niet als je in de file staat en niet na de sex.
    Excuses om toch te roken zijn onzinnig en overbodig. Hulpmiddelen zijn alleen maar verzonnen om geld mee te verdienen. Roken is smerig, je stinkt, je maakt jezelf ziek en zoals ik je lees maakt het je hartstikke ongelukkig. Doe jezelf een plezier en kap er gewoon mee. En natuurlijk begint je lichaam tegen te spartelen en verzin je vanalles om maar weer te gaan roken, maar waarom? Wat levert roken je nu werkelijk op?

Denk er gewoon eens goed over na. Je bent niet zwak, je hebt jezelf alleen maar aangepraat dat je niet zonder sigaretten kan.

Ik geef het toe, ik heb er jaren over gedaan, maar het is zo'n ontzettende opluchting om niet meer te hoeven roken! Als je eenmaal de beslissing niet meer (nooit meer!) te roken welbewust neemt, jezelf tracteert op leuke dingen als je merkt dat het moeilijk wordt en gewoon NIET ROOKT, wordt je vanzelf weer blij (en hebben je kindertjes een leuke, blije & gezonde moeder).

Heel veel succes

20. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Altijd heb ik geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger zou zijn!
    Toen ik er dit jaar achter kwam dat ik eindelijk zwanger was, heb ik nog 1 weekje doorgerookt. Was geminderd tot 5 sigaretten op een dag, maar was zo zenuwachtig dat het me nog niet helemaal lukte.
    Op een zondag waren we gezellig op visite bij rokende neef van mij en vrouw en ik had er wel 10 opgerookt!
    Ik was ineens zo boos op mezelf!
    Ik dacht: Waarom kan ik goddomme (sorry) nou niet het belang van mijn kind voorop die vieze rotpeuk stellen!! Die gedachte heeft me geholpen en ik ben die maandag gestopt en heb nooit meer vanaf die tijd een sigaret aangeraakt!
    Ik moet zeggen, ik mis het totaal niet! Er is nog geen moment geweest dat ik zin heb gehad vanaf dat moment om te roken en ik hoop van harte dat die behoefte ook nooit meer terug komt!

Heerlijk, geen stress meer of ik nog wel sigaretten genoeg heb. Ik stink niet meer! Kan dat geld ergens anders aan uit geven, bij wijze van. En het allerbelangrijkste, zoveel beter voor mijn gezondheid en dat van mijn kind!!!

Ik heb me ook nooit kunnen voorstellen dat ik met een dikke buik zou roken, vind dat zo erg staan! Vind het echt aso! (sorry)
    Ook met een peuk bij baby of achter kinderwagen kan in mijn ogen ook niet!

Dus ik hoop echt dat ik nu voor altijd een niet-roker ben! :)

Deel Deze Pagina