Zal ik jullie iets moois vertellen? Onze onderburen hebben een zoontje van om en nabij de 2 denk ik, en ze roken zelfs wiet waar hij bij is... Dat vind ik pas erg!
dat is weer een hele andere discussie, ik zeg niet dat dat goed is maar ik kan me voorstellen dat als jij het onder bepaalde voorwaarden ed doet het kind er niet altijd last van hoeft te hebben. Trouwens ik drink toch ook een rose-tje waar die kleine bij is en ook wel 2 ... is dat dan minder erg??? Goed weer even terug ot. Ik heb wel gerookt tijdens de zw.schap heel stom. Wel geminderd maar nog 10-15 per dag. En uiteindelijk is kyan geboren met 44cm en 2930. Kwam het door het roken?Misschien wel/misschien niet maar zal het mezelf altijd blijven afvragen.. Probeer te minderen of idd 'gewoon' stoppen. Maar dat dat dus heeel moeilijk is weet ik natuurlijk. Zeker in klote periodes. Kan je verder weinig tips geven en alleen suc6 denken. En stoppen brengt stress met zich mee maar druk maken om je gezondheid van je ongeboren baby'tje misschien nog veel meer. Dus tja...
Allereerst heeeeel veeeel sterkte met het minderen of stoppen!! Ik weet dat je het nodig hebt. Ik ben ook verstokt roker geweest voor 13 jaar. Nu wel gestopt nu ik zwanger ben, maar ik weet dat het erg moeilijk is. Een kennis van me die kan niet stoppen en is nu 24 weken zwanger. En jammergenoeg rookt zij gewoon drie sigaretten binnen 1,5 uur als ze op een feestje is. Dat vind ik echt erg. Want naar mijn idee heb je dat niet nodig, in ieder geval niet zoveel. Maar goed, het is haar kindje, dus ik hou mijn mond. Wat ik dus wel een smoes vind, is dat de stress van het niet-roken dus groter is dan het roken zelf. Want telkens als je een sigaret opsteekt houd je je verslaving in stand. En die verslaving is juist zo stressvol! Telkens verlang je weer naar die sigaret en omdat je die sigaret steeds probeert uit te stellen, ga je je focussen op die sigaret en krijg je stress. Je denkt dan dat die stress komt door het uitstellen van het roken (niet-roken) maar dat is het niet! Ik veroordeel je niet, je wilt heel graag stoppen. EN makkelijk is het zeker niet. Maar stoppen levert je zoveel meer op. En je wordt er echt rustiger van. Ik denk er nu ook niet meer zoveel aan. succes.
Hoi, Ik ben ook een roker tijdens de zwangerschap. Ben nu zwanger van mijn tweede, de eerste was 53 cm en 3610 gram. Ik heb wel geminderd maar helemaal stoppen lukte me niet. Ik ben toen begonnen met lolly's. Net als iemand al zei van het "iets" in je mond stoppen. Dat heeft bij mij in elk geval een heel deel geholpen. Hoop dat je er wat aan hebt...
gewoon doen en niet bij na denken ik heb tot 8 weken gerookt en toen in 1 keer gestopt je heb er 3 dagen erg last van en dan word het minder en dat is de beste mannier denk bij elke sigaret dat je baby die sigaret vast heeft en die dan oprookt bij die gedachten word je tog al gek ik weet echt wat je voelt hoor maar met volhouden en niet bij elke tegenslag of kut dag weer te roken lukt het vanzelf je moet niet denken maar gewoon doen sucses groetjes daini
ik heb ook gerookt tijdens mn zwangerschap.. Ik was een verstokte roker en rookte minstens een pakje per dag, ook de eerste 14 weken van de zwangerschap; ik wist nl niet dat ik zwanger was. Daarna heb ik het geminderd naar 5 sigaretten per dag. Ik wou zó graag stoppen, maar had een ook moeilijke situatie, dus dacht dat het zo misschien wel beter was. Mijn meisje was 3300 gram en 50cm lang en helemaal gezond ter wereld gekomen, hiermee heb ik puur GELUK gehad. Besef wel dat het niet altijd zo loopt, dus neem hier alsjeblieft geen voorbeeld aan. Laat het even gaan en misschien kan je op een ander moment stoppen.
Ik ben een niet-roker. Heb zelfs nog nooit een sigaretje opgestoken, ook niet in mijn pubertijd om te proberen. Dus ik kan wel zeggen dat je gewoon moet stoppen, maar kan me best indenken dat het niet zo makkelijk is. Zusje nr 1 heeft wel doorgerookt tijdens haar zwangerschappen. Met die kinderen is niks mis en ze wogen allemaal over de 4 kilo. Ander zusje heeft ook doorgerookt, ook die kinderen wogen over de 4 kilo, maar wel allebei luchtwegproblemen. Ik ben ervan overtuigd dat het mede door het roken komt. Gelukkig is ze nu wel zo slim om niet meer bij de kinderen te roken, want dat heeft ze met haar partner nog lange tijd gewoon gedaan. Maar dat terzijde: de vk van zus nummer 1 heeft gezegd dat ze beter kon minderen dan helemaal stoppen. Het helemaal stoppen leverde haar zoveel stress op en die hield echt na 3 dagen stoppen niet op. Dus zij is geminderd. Ik wil jou dus veel succes wensen met minderen en probeer je er niet al te druk om te maken. Zo te lezen heb je al genoeg narigheid aan je hoofd. Sterkte meid!! Romy