Het lukt Me maar niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iCk, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ja helemaal mee eens,gaat best snel hoor;)

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier ook meteen gestopt na een positieve test. pakje heb ik zelfs halfvol in de kast gelegd voor als ik weer bevallen ben en heb er nog niet eens aan geroken. weet trouwens nog niet of ik ooit weer ga beginnen. maar ik ging in plaats van sigaretten ontspanning, andere ontspanning zoeken. vooral 's avonds ging ik douchen. en een extraatje halen voor jezelf in de winkel vond ik ook leuk. af en toe heb ik nog steeds zin, maar wil dat kleine hummeltje niet vergiftigen, omdat mama dat zo lekker vind. dus de keuze was voor mij wel snel gemaakt. en vertelde het ook aan anderen om een stok achter de deur te hebben;)

heel veel sterkte ermee! je kunt het echt wel!!

3. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Mn vader zus en zwager zijn gestopt na heel vaak proberen..
    Telkens lukte t niet, maar dmv laser is t bij hen alle drie gelukt..
    Weet eigenlijk niet of t bij een zwangerschap ook mag..
    Succes! Hoop voor je dat t je lukt!

4. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik ben gestopt met het boek van Allen Carr... prima bevallen en nergens last van gehad! Geen ontwenningsverschijnselen, helemaal niks. En ja je moet echt een knop in je hoofd omzetten maar dat moet kunnen lukken als je aan die kleine druif denk in je buik!!!

Meid JE KAN HET!!!!!:D

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Je kunt een beloningsysteem voor jezelf maken, iedere week dat je niet gerookt hebt, mag je iets voor jezelf of de baby kopen :)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ook ik weet hoe moeilijk het is en iedere roker weet hoe slecht het is, zal je dus niet zomaar veroordelen!

Die knop moet echt helemaal om en daar kan niemand verders wat aan doen, je zou misschien wel hulp kunnen inschakelen van je huisarts...omdat je zwanger bent wil je die knop wel een handje helpen denk ik en hij weet misschien wel het juiste hulpmiddel in jou situatie.

Ik ben voordat ik zwanger werd cold turkey gestopt en was er een week goed ziek van, 's nachts dan vooral: slecht slapen en zweten...en dat wil ik nooit meer meemaken dus ik hield vol en ben er nu helemaal vanaf.
    Heb verder niet of nauwelijks moeilijke momenten gehad en ik was een stoomboot hoor, was gewoon het juiste moment blijkbaar.

Hoop dat jou moment ook snel komt, succes!

7. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook veel gerookt altijd. En toen ik erachter kwam van mn zwangerschap hebben ze me een filmpje laten zien wat er gebeurd met de baby wanneer jij een hijs neemt en sindsdien heb ik niet meer gerookt in 1 keer gestopt ik heb 1 sigaret gerookt tijdens de crematie van oma en daarna echt weer gestopt. Missen doe ik het wel maar ik vind het nu zelfs ook stinken

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik was die ronde gestopt met roken en ik rookte al ruim 10 jaar en vond het ook echt heeeerlijk!!
    toch in 1 keer gestopt, o.a. met de gedacht dat ik het a geen porem vind als zwangere met een peuk zie staan en b ik dat gewoon voor mn kindje over wil hebben, dat ik mezelf zwart rook prima maar voor mn kindje wil ik het beste, ik krijg een verantwoording en ja daar hoort dit ook bij... naja zo dacht ik.
    en dacht ook nou dit gaat me noooit lukken maar toch wel!
    Het is ook erg lastig maar misschien kan idd de huisarts je helpen? vind het al heel knap dat je het erkent en toch wil proberen..

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meis,

Goed dat je in ieder geval de wil hebt om te stoppen, ik ben gestopt direct na mij posi test (zag het voor mezelf ook donker in omdat ik tijdens het zwanger willen worden niet KON stoppen) Gelukkig hielp bij mij "het mezelf bang maken" wel. Ik bekeek alles op internet t liefst met plaatjes, verder heeft mijn man me erg gesteund en riep echt vaak dat hij trots op me was en brabbelde dan tegen mijn buik dat de beeb een stoere mama heeft etc. Ook fam en vrienden steunde me goed, niemand die me peuk aanbood, en de meeste roken niet eens meer bij mij in de buurt..
    Praktische tips; Ik deed elke 5euro die ik niet opgerookt had in een potje en zag mn spaarpot groeien haha, hier deed ik gezichtsbehandelingen,shoppen etc van. Andere en gezondere vormen van ontspannen..
    Verder pot vitamine c zuurtjes op tafel, zodra ik normaal zou willen gaan roken pakte ik zo'n ding (kan ze nu niet meer zien haha) En als ik iets in mn handen wilde hebben had ik lollie's in huis..
    Succes meid, houd vol en ga ervoor!!! De eerste week is het ergst en daarna wordt het alleen maar beter!!

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Daarom ben ik gestopt met roken voordat we aan kinderen giingen beginnen. Maar ja, ik plan nou eenmaal alles.
    Lees het boek van Alan Carr (stoppen met roken voor vrouwen) en ga anders naar een van zijn cursussen. Het is effe een investering (2 jaar geleden 250 euro) maar dat lijkt het me wel waard als het echt niet op eigen kracht kan. Die 250 euro is inclusief een dagdeel cursus (waarin je stopt) en nazorg. Die bestaat uit dat je 24 uur per dag mag bellen met je coach en dat je een aantal keren terug mag komen voor een opfriscursus. Ze zitten in het hele land.
    Sterkte en stop alsjeblieft snel!!!

11. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Enige wat ik kan zeggen is: ik hoop dat het je lukt om te stoppen en dat je sterk genoeg bent, houd vol houd moed, ik ben 24 januari gestopt 2 weken met nicopleisters en daarna niet meer gekocht vond het duur 7 pleistertjes voor 20 euro, 5 jaar geprobeerd zwanger te raken, lukte niet etc ben gestopt met roken en na 3 maanden zwanger ( ik rookte wel dik anderhalf pak marlboro per dag)

blijf positief en je weet dat je het kan al zijn er tegen slagen, over een tijdje ben je trots op je zelf

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Succes met stoppen!

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik ben in Maart gestopt met roken in voorbereiding op een hopelijke zwangerschap. Ik rookte met gemaakt een groot pakje Camel per dag...
    Ik wilde in eerste instantie via de verzekering stoppen, moest toen 4 weken wachten voor een eerste afspraak.. dat vond ik te lang, want wilde toen stoppen en niet 4 weken later..
    Ben toen zuigtablette van nicotinell gaan halen 2mg.. en zo ben ik gestopt.. nu af en toe nog een hijsje of een sigaretje maar dat is echt eens in de 14daGEN..

als ik straks zwanger zou zijn kan ik dat dus goed laten..

Hret belangrijkste is dat je een doel hebt om te stoppen en er zelf volledig achter staat. anders kan zelfs een huisarts je niet helpen..
    Veel succes!!!

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    doe alsof je kind van roken een soort "Alien" hoofd krijgt
    Bij dat beeld stop je misschien

15. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik ben geen roker, maar ik wil je wel heel veel succes wensen met het stoppen met roken!! Je wilt het heel graag dus het gaat je vast lukken!

Succes!!!

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik weet ook als geen ander hoe moeilijk het is om te stoppen. Ook ik rookte totdat ik wist dat ik zwanger was, ben toen gelijk gestopt.
    Nu nog wel eens smacht ik naar een sigarette. Heb even spanning gehad omdat ik volgend jaar (na mijn verlof) ontslagen wordt door mijn werkgever, en oh oh oh wat zou ik dan toch zooooooooo graag willen roken. Maar telkens denk ik aan die kleine weerloze kindje die zo volledig afhankelijk is van mij en omwille van hem/haar doe ik het niet. Maar die baby is ook alles wat me weerhoudt. Ja het is moeilijk, maar als mama heb je alles over voor je baby toch? Ook met de otivin moest ik stoppen (was hier ook echt aan verslaafd) maar ja, voor de baby....
    Ik wens je heel veel succes, het is moeilijk maar doe het toch voor je ongeboren kind. Het kan ze echt heel erg schaden en dat zou je je later nooit vergeven.

17. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik ben ik oktober 2010 gestopt met roken, we hadden toen besloten voor een kindje te gaan en heb toen heel bewust mijn laatste pakje sigaretten gekocht ook echt gezegt tegen mezelf nou dit is dan mijn laatste pakje, toen heb ik echt heel bewust mijn pakje leeggerookt, normaal was dat pakje in 1 dag leeggeweest en nu had ik er 3 dagen over gedaan... laatste sigaret echt heel bewust gerookt met de gedacht dit is de laatste. Het heeft bij mij gewerkt en natuurlijk was het soms moeilijk maar ik heb het gelukkig vol kunnen houden. veel succes je kan het!!

18. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben gestopt de dag dat ik positief testte, ik voelde me toen al schuldig dat ik al 3 weken gerookt had met een kindje in mijn buik. werd er niet goed van, dat heeft me geholpen meteen te stoppen. het was best moeilijk soms, maar je moet gewoon sterk in je schoenen staan en geen nieuwe sigaretten kopen!

hoe vaker je tegen jezelf zegt dat het zo moeilijk is hoe moeilijker het ook wordt.

you can do it!:D;)

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben drie keer gestopt....(heb drie kinderen) twee keer weer begonnen na het stoppen van de borstvoeding.:x Ik geef nog steeds borstvoeding maar wil hierna niet weer beginnen, hoop dat het nu eens lukt;)

Ik ben ook met heel veel moeite gestopt hoor. (drie keer). Maar ik heb er drie dagen de tijd voor genomen, oh wat was ik niet te genieten, ik stond op ontploffen en na een paar dagen was het over. Na vijf dagen gestopt te zijn, vind je het zelf al zo knap dat je niet meer 1 opsteekt als er een babytje in je buik zit;)

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :D Hey, ik vond het ook super moeilijk, maar iCoach heeft me enorm geholpen!! Het "dwingt" je niet, het laat je alleen inzien, waar je mee bezig bent. Want, ik had dat ook, al bij het idee van stoppen grote paniek enz enz..

Ben nu ruim een maand gestopt, en als ik heel eerlijk bent, boeit het hele roken me niks, heb misschien 1x perdag een momentje van OEI.. echt, er ging een wereld voor me open.

Je moet denk ik vooral stoppen voor jezelf omdat je het ZELF wil..
    En tuurlijk is het het allerbeste voor je kindje. Maar dat weet iedereen.

Deel Deze Pagina