Wanneer ontstaat bloedband/navelstreng/placenta?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door charity2010, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi,

Ik vroeg me af wanneer de bloedband tussen moeder en ongeboren kind ontstaat. En dan met name eigenlijk wanneer het kindje alles binnen krijgt wat de moeder ook binnen krijgt.

Iemand die dat weet? :D

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn mening is dat er als een band is zogauw als je zwanger bent. het kindje groeit in hjou en eet dus van jou. of het nu een dooierzak is of niet ook dat word gemaakt van weefsel van jou wat vast ook in bloed heeft gezeten.

de navelstreng en placenta komt met 10/12 weken

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Hmm okee... De reden dat ik dat vroeg is omdat ik een echt koffie drinker ben, ik drink ook nog eens extra sterke koffie dus ik moet drastisch minderen. Van veel mensen om me heen hoor ik dat het nog niet veel kwaad kan tot 10/12 weken omdat het kindje dan pas binnen krijgt wat moeder ook binnen krijgt. Vandaar! Maargoed, ik ben al flink aan het minderen hoor :).

4. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Bloedband is met ongeveer 5 weken. Gemiddelde mens komt ongeveer met de 5de week erachter dat zij zwanger is/zijn. Tot die tijd hebben de meeste mensen ook gewoon gegeten wat ze wilden, alcohol gedronken en gerookt. Dit kan de eerste weken geen kwaad. Rond de 5de week ontwikkeld zich de bloedband tussen moeder en kind en krijg het kind alles wat moeders ook binnekrijgt.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Te veel caffeine kan een miskraam veroorzaken.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met een beetje geluk lust je over week geen koffie meer, ik was ook zo'n koffie verslaafde, tot week 6. Geen druppel meer en vind het zooooo vies!

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    jij dacht; ik zal er eens even een lekkere opmerking uitgooien??:$
    Ze is toch al aan het minderen...

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Maar echt een bloedband ontstaat toch nooit? Ik bedoel het bloed van de moeder en kind vermengen niet. Daarom kan baby van een moeder met hiv, ook hiv vrij geboren worden als er goede voorzorgsmaatregelen bij de begpvalling genomen worden.

Maar navelstreng verbinding waardoor de baby voedingsstoffen van de moeder krijgt, is al heel snel zoals anderen ook schrijven.

Alles wat je binnenkrijgt komt in principe bij de kleine terecht.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @seentjuh
    Door deze post van haar plaats ik mijn opmerking ;)

Ze hoort van veel mensen om haar heen dat het tot 10/12 weken geen kwaad kan. Dat is nou net de periode dat de kans op een miskraam groter is.

Maar goed, geen adviezen meer van mijn kant!

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nou... Sniffy bedoelde het vast niet zo als dat het geinterpreteerd is...

Zijn hier toch om met elkaar te kletsen, te steunen, ervaringen te delen en raad te geven...

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dank u ;)

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    you're welcome.

Klopt trouwens wel wat je zegt te veel koffie en zelfs thee en cola kan voor een miskraam of een te vroeg geborene zorgen.

Goed dat je wil minderen!! Lukt vast, misschien moet je een vervanger zoeken voor de koffie?

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik drink zelf caffeine vrije cola. Dan kan ik wel gewoon 2 kopjes koffie drinken.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja idd kan nog steeds geen koffie drinken

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Persoonlijk houdt ik me niet zo vast aan de gedacht dat ik straks geen koffie meer kan drinken, ben van mijn dochter ontzettend ziek geweest, kon niks binnen houden maar koffie ging er nog wél in..

Iig bedankt voor de reacties! En ja, ik weet wel dat te veel cafeine een miskraam kan veroorzaken, 't is niet mijn eerste hé ;).

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij onze vorige zwangerschap is het met ongeveer 8 weken helemaal gestopt met groeien, maar ik had al een enorme placenta hoor!
    Die ontstaat dus echt eerder dan 10-12 weken!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

De navelstreng verbindt de baby met de placenta. De placenta haalt voedingsstoffen direct uit het bloed van de moeder en die komen dus bij de baby terecht.
    De baby heeft idd z'n eigen bloedbaan en bloedsomloop, maar de verbinding via de moeder ligt dus vooral in de voeding/placenta die wel via het bloed van de moeder komt, idd :)

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Kijk dit is nu de reden waarom ik de vraag ook hier stelde! Op internet lees je ook zoveel verschillende verhalen er over, de ene site zegt vanaf het begin en de ander zegt vanaf 10/12 weken! Ik heb nog geen afspraak met de vk staan omdat ik eerst de echo's af wil wachten maar zodra ik die heb gehad zal ik het eens aan haar voorleggen..

Deel Deze Pagina