Ik ga er mee slapen en word er mee wakker. Voel ik al iets? Ja, een beetje wel maar dat had ik vorige maand ook. De dagen nadat mijn menstruatie is begonnen gaat het wel, nieuwe kansen denk ik dan. Daarna komt de ovulatie en dan moet het gebeuren. En dan dat wachten!!! Ik ben ook nog steeds verdrietig om die 2e miskraam.
voor elke aankomende zwangere gebeurt het liever gister dan morgen om zwanger te worden..zeker na een miskraam hebje al het gevoel dat je lichaam je in de steek heeft gelaten.. bij mij werkte het heel goed om er afstand van te nemen.. ik was er zo mee bezig.. dat is ook niet altijd goed voor jezelf als je elke maand weer een tegenslag krijgt.. en jezelf bij elkaar moet rapen om weer opnieuw te beginnen.. de maand erop was ik zwanger zonder dat ik een eitje ging spotten of gericht klussen. wil niet zeggen dat het bij jou dan ook zo is, maar miss helpt het om er iets minder mee bezig te zijn. het komt heus wel goed.. maar vaak moeten we allemaal langer wachten dan dat we willen.. dikke knuf meid!! en kop op!
Ik denk dat je daar naartoe moet groeien. Heb ook 2 miskramen achter de rug, nu in de mallemolen die heel frustrerend verloopt, omdat ik vind dat de artsen veel te weinig aanpakken en veel te veel afwachten. Maar ik kan het de laatste tijd wel wat beter handelen. Ik was er ook dag en nacht mee bezig en nu onbewust ook wel, maar ik probeer wel te genieten van alle andere dingen om me heen. Ik moet het toch ondergaan en dan wil ik liever wel genieten van de andere dingen, dan dat ik over 5 jaar terug kijk en die tijd alleen maar heb besteed aan druk maken.... Dat wil niet zeggen dat ik me nooit druk maak, echt wel en ik denk er ook elke dag aan. Maar toch, ik ben nu wel op een punt dat ik het wat beter kan scheiden. Ziekenhuis is ziekenhuis,thuis is thuis.... En dat lukt op de meeste momenten goed en als het een keer niet lukt, dan is dat ook prima.
Ik geloof dat ik in een mega dip zit. Ik ben vrij maar ik geniet er niet van. Iedereen lijkt wel zwanger. Net ook weer een foto op fb van een pasgeboren meisje. Ik kan alleen maar huilen vandaag.
Die momenten blijven komen. Zwangeren op facebook, geboortes in de buurt, meiden om je heen die makkelijk zwanger worden en het de normaalste zaak van de wereld vinden. En dat blijft moeilijk... Een dip mag ook best hoor, daar kom je echt wel weer uit. Het is ook gewoon heel moeilijk. Niemand verwacht van je dat je onder alle omstandigheden de vrolijke jij bent. Kan niet, hoeft niet. Lekker even een dagje in een dip. Bakje thee en chocola. Morgen gaat het vast weer beter. Kop op!
Sluit me aan bij Sam, is allemaal erg herkenbaar. Ik dip nu ook enorm, echo komt dichter bij en ik ben me aan het indekken voor slecht nieuws, geloof ik... Afwachten is het enige wat je kunt doen en ondertussen zoveel mogelijk afleiding zoeken.
dat is voor iedereen weer anders.. ikzelf ben een maandje niet op zw pagina gegaan.. geen ovutestjes of testen voor nod.. ik maakte mezelf gewoon gek ermee..hield elk sypmtoompje voor een zwanger schap aan.. toen ik daarna zanger bleek testte is pas toen ik 3 dagen overtijd was..was er gewoon niet me bezig en dacht ohh die ongi komt wel.. totdat ik merkte juist helemaal geen buikpijn oid te hebben.. dat vond ik zo vreemd dat ik toch maar een testje ging kopen.. had gelijk een knaller maar doe wat voor jou goed is..iedereen is daar anders in dus ik kan jou niet zeggen wat je moet doen om er minder mee bezig te zijn bijv..en als jij het fijn vind om hier te blijven schrijven moet je dat vooral doen meid!
Morgen of overmorgen is mijn NOD. Ik ga echt ieder uur naar de wc en werd vanochtend al gestressd wakker. Niet fijn!!
Wat zijn jouw hobbies? Of als je merkt dat het weer niet gaat of het even niet volhoudt zet een leuke film of cd op. Of ga even naar buiten, maak een wandeling. Maak een praatje met een buur of met een winkelmedewerkster. Of bel iemand op Succes en sterkte!
ik sluit me aan bij wat me83 zegt: loslaten kan niet, maar je kan wel minder prikkels opzoeken die met zwanger te maken hebben. daardoor heb je gewoon minder 'input' om over na te denken en ben je automatisch minder bezig met het zwanger worden. doordat ik me ook zo voelde als jij beschrijft julia, voelde ik me ook zo down de hele tijd, en voelde het alsof het nooit zou lukken. toen wilde ik iets anders doen, mijn leven niet meer laten beheersen door het zwanger worden/blijven. dus: afstand van het forum, geen zwangeren opzoeken/nakijken, geen ovutesten, niet elke dag temperaturen. deze maand ben ik zwanger geworden. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. wat ik wel weet is dat ik me een stuk prettiger voelde erbij! succes, want het is ook echt niet altijd makkelijk/leuk.