Hi Jenta, Allereerst, super dapper dat je hier je verhaal deelt. Ik lees ook absoluut niet dat je niet goed zit in deze relatie. Het kan gewoon veel druk geven. Soms is de een wat eerder klaar dan de ander en dat heeft niks te maken met je aan het lijntje houden. Is het wellicht een idee dat jullie afspreken, we zien het allemaal wel hoe het loopt en gaat. Jij niets over de ovulatietesten zegt. Hoe was jullie seksleven hiervoor? ( sorry hele persoonlijke vraag ) kun je terug grijpen naar dingen die altijd fijn waren en wat werkte voor jullie? Bij ons zoontje waren we er ook mee bezig in de zin va ovulatietesten ect. Dit gaf ook een enorme druk en helemaal niet fijn. Bij nummer 2 waren we zo van; “ we zien het wel hoe het loopt “ en dat was heel relaxed. Helaas werd dat een miskraam met 12 weken maar ik heb het zwanger worden bij nummer 2 als veel relaxter ervaren. Snap echt dat het lastig is hoor en dat je bij nummer 2 het wellicht makkelijker kunt zeggen “omdat je er al een hebt, dus je kunt zwanger worden” ( even heel plat gezegd ) Wil je in ieder geval veel succes wensen met alles en hoop dat het snel lukt!
De kunst is dan inderdaad om het dan oke te vinden als die ene keer niet lukt.. En dat is super moeilijk! Er zijn mensen met dit probleem die zeggen we nemen een pauze van de kinderwens om ervoor te zorgen dat bij hem dat vertrouwen weer komt dat het lukt. Zijn geen leuke keuzes, maar soms wel nodig.. Dus ik denk dat het wel fijn is om eerst proberen met minder vaak seks kijken of dat helpt. En anders kan misschien een praktijkondersteuner van de huisarts of een seksuoloog ofzo misschien ook wel helpen. Ik kan me voorstellen dat dat allemaal heel moeilijk is.. want het doet je verdriet elke keer als je geen kans maakt.. Heel veel sterkte! ❤️ En ik hoop dat het met minder vaak seks is opgelost voor jullie en dat jullie er anders ook wel uitkomen!
Wij hadden vergelijkbare problemen en bij ons was ook net MINDER seks de oplossing. Wij werden een beetje gek van dat "om de twee dagen" advies dat je steeds krijgt. Zoals iemand anders al schreef heeft dat alleen nut als je je eisprong niet kent. Als je 'm kan vinden (bijvoorbeeld met ovulatietesten) is 1 keertje seks prima. Gewoon een paar dagen tot een week onthouding voor die datum (uiteraard ook geen masturbatie dan!), en dan merkte ik dat mijn man meer libido had en ook gewoon een extra grote voorraad Die prestatieproblemen bij mannen hebben niet altijd een psychologische achtergrond, soms is het ook gewoon fysiek, dat er nog niet genoeg sperma klaarstaat om klaar te komen en dan is het ook voor sommige mannen lastiger om te doen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ons seksleven zou ik beschrijven als goed. Ook nu. Soms teder, soms niet Hij zegt zelf ook dat de zelfbewustheid pas aan het einde komt. Hij houdt het super lang uit, iets wat ik normaal helemaal niet vervelend vind, maar nu is het nodig dat het uiteindelijk ook een keertje klaar is . Hij heeft er ook vaak zin in, maar dus in de afgelopen tijd geregeld niet wanneer ik het initiatief nam, en ik had een hele drukke periode en had zelf niet altijd puf dus toen was het niet zo precies met om de dag. Die methode heb ik pas net in gebruik genomen om de kans op succes te vergroten zodat het niet van die ene keer afhangt. Maar in de praktijk is dat dus drie keer sex in een week in de maand en daarbuiten gewoon weer wat minder vaak, dus ik ervaar dat niet als een grote belasting. Ik vroeg hem ernaar en hij vond dat zelf ook niet. Ik sprak er vandaag over met iemand en kreeg de tip om hem een paar drankjes te serveren om te kijken of dat de remmingen wat wegneemt. Dat vond ik wel een tip die het proberen waard is hehe. Maar als dat ook niet helpt dan geloof ik dat ik op zoek ga naar een seksuoloog of iets in die richting. Of misschien zelf een vruchtbaarheidscheck doen, want ik merk dat ik bang ben dat ik misschien wel niet zoveel tijd meer heb aangezien ik 34 ben. Horen dat alles ok is bij mij helpt misschien met het de tijd kunnen geven. Ik had nooit gedacht dat zoiets als dit en zo groot effect op je kon hebben, dat je het zo met je meedraagt in het dagelijks leven en dat kleine dingen een steek van verdriet kunnen geven op een moment dat je er helemaal niet mee bezig bent. En dat het bijvoorbeeld ervoor zorgt dat je af en toe wat afstand moet nemen van zwangere vriendinnen omdat je niet de hele tijd ermee geconfronteerd wilt worden. Ik zou willen dat ik de babywens knop even kon afslaan...
Heel erg lastig! Wie weet kunnen drankjes helpen, zou wel uitkijken met hoevaak en hoeveel. Het ziekenhuis zegt 1 per dag een biertje is best oke, maar het moet eigenlijk niet meer worden dan dat dat tast het zaad aan. Een seksuoloog ofzo is misschien geen slecht idee, als hij daar ook open voor staat. Vruchtbaarheidscheck weet ik niet of ze dat nou al doen officieel is pas vanaf 35 na een halfjaar maar dat zal afhangen van welke huisarts je hebt. De een is heel meegaand en ander heel streng in dat soort dingen. Heel veel sterkte en hopelijk gaat er gauw wat verbetering in zitten!
Mijn man is ook van het type "beren op de weg". Ik heb al met al zeker 6 jaar op hem gewacht tot hij zijn knop ook daadwerkelijk om had voor een kindje. Toen het eenmaal zover was, was hij ook all-in. Hier hielp het dat onze beste vrienden een kleine kregen en hij daarover een gesprek had mijn de man des huizes. Dat heeft voor hem alle voorbehoudens en remmen weggenomen. Wellicht helpt bij jouw man/vriend een gesprek om een zetje in de rug door een andere aanstaande/nieuwe vader om de voorbehoudens weg te nemen? (Rare zin, maar je snapt vast wat ik bedoel) Seks is denk ik niet de grootste issue, maar wel het zien van alle beren op de weg wat hem remt. Ik hoop dat het jullie binnenkort toch gegeven is.
Hihi het was niet mijn plan om hem avond aan avond dronken te voeren Maar misschien dat een paar drankjes op de dag van de positieve ovulatietest werken. Mijn vriend heeft het geholpen om er meer klaar voor te zijn doordat zijn broer een kindje heeft gekregen en het hielp ook dat we een bevriend stel hebben dat een ontzettend leuke dochter hebben en zij ontzettend leuke ouders zijn die durven om dingen op hun eigen manier te doen ipv met alles de sociale norm te volgen. Er zit dus wel vooruitgang in, maar tegelijkertijd ook in mijn gemis.. Jeetje May D, 6 jaar! Respect hoor! Maar wat fijn dat het uiteindelijk gelukt is! Geeft de burger hoop.