vraagje,maak me nogal druk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scheetjuh, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik ben al overtijd, en heb me altijd al erg druk gemaakt over de bevalling, vind het eng, weet niet wat me te wachten staat, was er erg gestrest over, ik heb me hier redelijk goed overheen kunnen zetten,.. maar inmiddels is de kleine er nog niet,.. en als het goed is word ik dus een deze dagen ingeleid, maar ik zie hier zo tegenop, ben er zo bang voor, heb er geen prettige verhalen over gehoord, zit dus aardig in de stress, en de paniek komt weer terug..
    het mooiste is om op een natuurlijke manier te bevallen,.. maar als ik ingeleid word, vind ik het helemaal niet meer natuurlijk , uhh nu zou ik er dus helemaal niks om geven als ik een keizersnee zou krijgen, ja ik weet het klinkt stom en vele van jullie zullen et mischien niet begrijpen, maar ik slaap er gewoon slecht van zo erg zie ik er tegen op. weet iemand van jullie of dit mischien in mijn situatie mogelijk is een keizersnee? voel me gewoon zo zenuwachtig en gestrest door alles.:(

2. Samama

Samama Niet meer actief

#2 Samama, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2010
    Misschien helpt het om het naast je neer te leggen.
    Klinkt heel gek, maar ik was ook 41 weken zwanger, en op het moment dat ik voor mezelf zoiets had van; ik zie het wel en anders wordt ik volgende week gewoon ingeleid... begon het spontaan 's nachts bij mij!

Maar even een antwoord op je vraag; ik denk niet dat omdat je bang bent voor de bevalling ze een keizersnede uitvoeren.

En ook al word je niet ingeleid, de meeste bevallingen zijn geen pretje (die van mij was ook geen schoonheidsprijs waard) maar het is het echt allemaal waard. (klinkt heel geromantiseerd, maar het is echt zo!)

3. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Meis het is heel normaal dat je bang bent voor wat gaat komen. Ik had het bij de eerste niet maar bij de 2de wel ik wist zo ongeveer wat er ging komen en hield het onbewust op het was echt raar ik had immers al mee gemaakt wat het zou kunnen zijn.
    Het klinkt heel makkelijk maar ga leuke dingen doen en niet teveel bij na denken misschien de babykleertjes vouwen en strijken of de laatste dingen in huis halen en dat soort dingen niet bezich zijn met de bevalling maar met wat er daarna komt misschien ramen lappen haha dat hoor je wel vaker als je de ramen gaat lappen dan begint de bevalling dat heeft mijn moeder me altijd gezegt en de 2de keer (noem het toeval) is na het ramen lappen de weeen begonnen...
    Succes hoop dat je beeb je over je angst heen zet, misschien even met de vk bellen en vertellen over je angst misschien wil ze je strippen zodat de bevalling een klein zetje krijgt en misschien dat dat de baarmoeder prikkelt voor Weeen.
    Ik zou het eigenlijk verder ook niet weten.
    Succes met de bevalling het gaat vast helemaal goed komen.

4. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    dankje wel voor jullie reacties, ik ben al heel veel afleiding aan het zoeken, maar de momenten dat ik thuis ben begint het weer dat ik me druk maak word dan heel onrustig, mijn VK weet dat ik bang ben voor de bevalling,.. ga het er idd nog eens met haar overhebben

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vrees ook dat ze niet om die reden een KS zullen doen, dus je kunt beter proberen een manier te vinden om rustig te worden en je in te stellen op een 'gewone' bevalling, hoe eng je het ook vind (wat ik heel goed kan begrijpen).

Tja, bevallen zal nooit een pretje worden, zo simpel is, maar uit mijn eigen ervaring gesproken: het is echt niet zo'n nachtmerrie als jij jezelf nu wijsmaakt.
    Mocht je toch ingeleid moeten worden, geef dan aan dat je het liefst zo min mogelijk wilt dat er wordt ingegrepen, dus lage dosering in het infuus enzo. Dan is de kans op een weeënstorm ook wat kleiner, volgens mij, en kun je het tenminste allemaal nog aan.
    Ik zou trouwens als ik jou was gewoon even je VK bellen om dit te bespreken. Helemáál niet handig als je zo gespannen aan je bevalling moet beginnen

Heel veel sterkte!

EDIT: zie net dat je tegelijk al schreef dat je je vk nog even belt. Goed zo!! Je bevalling hoeft geen feestje te worden, maar je moet er wel met een beetje vertrouwen aan beginnen :)

6. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik ben ook helemaal op, ben ontzettend moe, slaap slecht omdat ik niet meer lekker lig, en van het piekeren snachts, de nachtn duren erg lang, heb vreselijke wallen onder me ogen, lichamelijk gewoon heel erg moe,.. en dan ben ik ook afleiding aan het zoeken, om maar niet thuis te hoeven zijn, maar eigenlijk wil ik het liefste lekker op de bank zitten, maar dan begin ik weer te piekeren, zal blij zijn als het acher de rug is.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Maar waar ben je nu precies zo bang voor? Kun je dat vertellen..?
    Voor de pijn? Voor een weeënstorm? Iets anders?

8. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ja alles, vooral de pijn, bang da het fout gaat

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Op zich natuurlijk heel normaal (en gezond) dat je bang bent, het vervelende is dat je er zo weinig mee opschiet ;) (dit klinkt lulliger dan ik het bedoel, hoor!)
    Je kunt de pijn later veel beter opvangen als je je weet te ontspannen; dan heb je automatisch ook minder pijn!
    Alleen al daarom is het belangrijk dat je nu vast een manier zoekt om jezelf te ontspannen. Heb je wel eens yoga gedaan of zo?

Probeer jezelf te overtuigen dat bang zijn eigenlijk alleen maar tegen je werkt bij de bevalling. Je wéét dat het pijn gaat doen (hoewel ik het, zeker in het begin, veeeeeeeeeel minder pijnlijk vond dan ik had verwacht!), dus je kunt je er beter bij neerleggen. Accepteer het; daar heb je alleen maar profijt van.

Misschien komt het een beetje betweterig of kleinerend over zoals ik het hier schrijf, maar ik bedoel het echt goed, hoor! Ik ben zelf gewoon ook echt een watje en als ik denk dat iets pijn zal doen hoeft het van mij ook niet, maar het is mij echt 100% meegevallen, ondanks dat ik echt geen leuke bevalling had.
    Voor hetzelfde geld heb jij een bevalling waarbij je in 6 uur klaar bent, zonder scheuren, knippen of andere narigheid en vraag je je naderhand af waar je je nou zo druk over hebt gemaakt. Dat kán namelijk ook makkelijk, en gebeurt vaker dan je denkt. Alleen die verhalen hoor je veel minder vaak ;)

Nogmaals: heel veel sterkte, meis! Je kunt het echt wel!! :)

10. Dreamtheatre

6 aug 2009
    62
    0
    0
    Hej, kan me voorstellen dat je het ontzettend spannend vindt om te gaan bevallen. Ik kan je vertellen dat ik meerdere bevallingen heb begeleid, zowel bij vrouwen die wel en niet werden ingeleid, als keizensnedes en in alle gevallen is een bevalling niet voor niets een hele bevalling. Wat mij helpt om niet nerveus te worden is simpelweg om me heen kijken... AL die mensen zijn op de een of andere manier ter wereld gekomen! En waarom kan jij dat niet? Waarom zou een keizersnede je prettiger lijken?
    Hoe stom het ook klinkt, maar probeer er een beetje nuchter naar te kijken: je bent een vrouw, je hebt een mooie baby is je buik en die kleine komt er op een dag uit!
    Wens je heel veel succes!!

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    En er is ook niks mis met pijnbestrijding ;).

12. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Meis ik hoop dat de vk je een beetje kan helpen hierin en inderdaad misschien een Yoga lesje voor je ademhaling nemen nog even zodat je met je ademhaling jezelf weer rustig kunt maken en weer energie krijgt om vol goede moet de bevalling aan te kunnen.

Heel veel succes meid

13. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik was bij de eerste ook heel erg bang en zelfs deze keer ook weer een beetje... Wat mij erg heeft geholpen (en helpt!) is de gedachte dat hoe dan ook de baby er uit zal komen, en tijd is maar relatief! Wat er ook gebeurt je zal je kleine baby in je armen kunnen sluiten, en hoe cliche het ook klinkt, als dat zover is ben je alle pijn weer vergeten! Kop op meis, er zijn je al zovelen voorgegaan! En denk aan de vroeuwen in de rimboe die doen het zonder verloskundige hurkend op de vloer, dus jij kan het sowieso! Echt!

Deel Deze Pagina