Misschien stomme vraag maar zit er heel erg mee...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Onze eerste bevalling is echt een drama geweest (weeën die niet zelf doorzetten, ingeleid, uitgeput, placenta die niet losliet, manuele placenta verwijdering, 3 liter bloedverlies, HB van 3,9 omdat het ziekenhuis geen bloed bij wilde geven). Nu ben ik al een aantal weken echt enorm bezig met deze 2e bevalling en het komt steeds dichterbij. Ik ben echt zoooo enorm bang voor deze bevalling (mede doordat de kans groot is dat dit nog een keer gebeurd) dat ik het liefste een keizersnede zou krijgen. Nu weet ik dat een keizersnede ook niet alles is maar na de 1e bevalling heb ik echt 6 weken niet voor mijn kindje kunnen zorgen, dat was ook niets. Zou ik voor een keizersnede kunnen vragen denken jullie?
     
  2. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik zou het in ieder geval proberen meid en denk wel dat je een grote kans maakt.

    Maak in ieder geval je angsten duidelijk bij je gyn of vk.

    Suc6 en geniet nog van je zwangerschap!
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik zou dit zeker bespreken met je vk of gyn!
    Alleen zij kunnen je helpen en adviseren denk ik..
    Succes! Ik kan me je angst heel goed voorstellen!
    Elmo
     
  4. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk dat je dit met je gyn moet overleggen.

    Moet ik je vertellen dat mijn 2e bevalling echt zo makkelijk was na de 1e die met vacuumpomp moest, veel pijn en hechtingen van voor naar achter ;) Geen ene bevalling is hetzelfde hoor!

    Sterkte
     
  5. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Dat zegt iedereen dat een 2e bevalling makkelijker gaat maar ben zo bang dat ik er niet meer in geloof. Mijn moeder haar bevalling (van mij) ging net zo moeizaam dus het is toch erfelijk. Alleen jullie kennen het ziekenhuis en de gynaecologen natuurlijk, die trekken niet zo aan een bevalling en willen het liefste iedereen op de natuurlijke weg laten bevallen. Maar kijk er zoooo tegenop dat ik bang ben dat ik op die manier de weeën tegen ga houden straks :cry:
    Hoe kan ik dat het beste gaan brengen......
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

  7. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Thnx Elmo ;)
     
  8. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Iemand nog tips of ervaringen?
     
  9. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geen ervaring. Mijn zoontje is met een keizersnede geboren. Ik zou het zeer zeker bij je vk/gyn aankaarten. Ik weet alleen heel eerlijk gezegd niet of een keizersnede de oplossing gaat zijn. Je kunt dan ook de eerste weken niet zo heel goed voor je kindje zorgen. Zou een therapie om over je angst heen te komen geen optie zijn voor je? Ik denk maar even met je mee hoor. Ik weet dat ze niet zomaar keizersnedes uitvoeren op verzoek van de zwangeren, maar misschien dat er voor jou uitzondering gemaakt kan worden.
     
  10. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb bij de eerste ook een heftige bevalling gehad. Toen wij graag een tweede kindje wilde, zijn we naar de gynaecoloog gegaan (in de eerste plaats om mijn spiraaltje eruit te laten halen) en toen hebben we ook meteen mijn angst voor een tweede bevalling ter spraken gebracht. Op de natuurlijke manier bevallen was voor mij echt een twijfel of we dan wel een tweede zouden willen. De gynaecoloog gaf aan dat we ook voor een keizersnee weer konden gaan (bij de eerste is het uiteindelijk ook een spoedkeizersnee geworden. Hij zei dat hij liever bij mij een keizersnee zou doen dan dat ik me zoveel zorgen om een bavalling zou maken...dat zou nooit goed voor mij en die kleine zijn. Dus ik weet ook al dat een eventulele tweede met een keizersnee gehaald zal worden......
    Ik zou het gewoon aankaarten hoor meid, wie weet denken ze bij jou er precies zo over als mijn gynaecoloog. Praat in elk geval over je angst...misschien kunnen ze je op een andere manier anders helpen of gerust stellen.
     
  11. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zus heeft bij haar eerste ook een zeer dramatische bevalling gehad die uitliep in een spoedkeizersnede (waarbij ze niet goed verdoofd was)

    Bij haar 2e liep ze bij dezelfde gyn als die haar toen heeft geholpen en ze heeft uitgebreid haar angst voor de 2e bevalling besproken. Omdat ze met 38 weken zo in de stress zat vanwege de bevalling is ze ingeleid. Die bevalling is met zeer goede begeleiding veel beter gelopen.

    Een andere gyn was het er absoluut niet mee eens en wilde haar niet inleiden, ze heft er toen op gestaan dat er overleg werd gepleegd en ze is dus toch ingeleid.

    Ik zou het dus gewoon vragen want als je nu zo in de stress zit is dat tenslotte ook niet goed voor de beeb. Gewoon op je strepen staan en uitleggen waarom je het wilt en je niet omver laten praten.

    Heel veel suc6 ermee
     
  12. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Selin,
    Heb dezelfde bevalling als jou gehad.
    Ook vastzittende placenta, met spoed naar het ziekenhuis en daar werd de placenta operatief verwijderd. Ruim 2 1/2 bloed verloren. Hb van 4.1 maar wel bloed bijgekregen (werd toen nog wel gedaan). Nu geeft men niet makkelijk bloed meer bij i.v.m. een sneller herstel van je lichaam.

    Helaas moet ik je melden dat m'n 2e bevalling precies hetzelfde is verlopen. Weer een vastzittende placenta, weer een operatie. Had een hb gehalte van 3.0 dus gevaarlijk laag. Heb wel weer bloed bijgekregen. Let wel, de kans is maar 15% dus een vrije kleine kans dat je het nog een keer meemaakt.

    Ik heb de tweede keer wel weer beter doorstaan (terwijl deze eigenlijk nog zwaarder was) omdat ik wist wat er ging gebeuren en dat scheelt.
    Hoop voor je dat je een gewone bevalling hebt en gauw kunt gaan genieten van je kleintje.

    Silly
     
  13. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de steun meiden!

    Ik denk dat ik maandag eens goed moet gaan praten met de vk. Voor mijn gevoel ben ik echt helemaal op van de zenuwen omdat ik continu bezig ben met mijn bevalling. En de gyn en vk zeggen maar dat een 2e bevalling altijd sneller en makkelijk gaat dan de 1e maar vind dat zo makkelijk gezegd. Een collega kwam vandaag naar me toe en zei dat de 2e bevalling van zijn vrouw (2 weken terug) dus veel erger was dan de 1e. Die vrouw had er echt een trauma aan overgehouden.

    Silly, ik hoop inderdaad dat het deze keer beter zou gaan maar hoor eigenlijk alleen maar slechte dingetjes (dat de placenta de 2e keer vaker weer blijft zitten).

    Ben echt zoooo bang....
     
  14. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de steun meiden!

    Ik denk dat ik maandag eens goed moet gaan praten met de vk. Voor mijn gevoel ben ik echt helemaal op van de zenuwen omdat ik continu bezig ben met mijn bevalling. En de gyn en vk zeggen maar dat een 2e bevalling altijd sneller en makkelijk gaat dan de 1e maar vind dat zo makkelijk gezegd. Een collega kwam vandaag naar me toe en zei dat de 2e bevalling van zijn vrouw (2 weken terug) dus veel erger was dan de 1e. Die vrouw had er echt een trauma aan overgehouden.

    Silly, ik hoop inderdaad dat het deze keer beter zou gaan maar hoor eigenlijk alleen maar slechte dingetjes (dat de placenta de 2e keer vaker weer blijft zitten).

    Ben echt zoooo bang....
     
  15. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Was ik ook hoor Selin.
    Maar eerlijk waar je bent veel sterker dan je denkt.
    Toen ik net bevallen was en de gyn. zei dat ik weer naar de ok moest om de placenta te laten verwijderen baalde ik wel even maar had er wel berusting bij. Ik wist wat er ging gebeuren. Het blijven in het ziekenhuis vond ik wat minder maar en heb er dus voor gezorgd dat ze me eerder naar huis lieten gaan ;) . Je laat je ook niks meer wijsmaken dus bent lang niet zo onzeker als de eerste keer. Thuis heb ik ook keurig 9 dagen rust gehouden en geen huishoudelijk werk gedaan. Door m'n bevalling heb ik naast m'n ziekenhuisopname 9 dagen kraamzorg gehad.
    Ik weet dat iok je onzekerheid toch niet kan wegnemen en hoop voor je dat het achteraf mee is gevallen en mijn verhaal ook voor jou is opgegaan.

    Silly
     

Deel Deze Pagina