Het mama matras, herkenning en tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos32, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lekker aan toegeven. Onze meiden gingen alledrie vanaf een week of 4, 5 beter in hun wieg slapen (naast ons bed). Vanaf dan maakten ze ook langere rukken (de jongste slaapt nu van 23 tot 7 uur).

Misschien proberen hem eerst diep in slaap te laten vallen, en dan gaandeweg hem in de co-sleeper leggen, evt. met iets dat jouw geur heeft (nachthemd, knuffeldoekje, etc.)?
    De kruik helpt onze jongste heel goed. Haar bed is dan al wat opgewarmd en dan is de overgang van warme mama naar koude wieg niet zo groot.

De twee oudsten (5 en 3) zijn na een bewogen eerste jaar allebei heel goede slapers geworden. Ik heb altijd aan hun behoeftes toegegeven als ze bij ons wilden zijn. Dat kan nooit kwaad, ze hebben die geborgenheid echt nodig.

jupke vindt dit leuk.
  2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb bijna 6 maanden zo rechtop geslapen met onze knul :p Maar hij had reflux hoor, dus ik neem aan dat een kindje zonder reflux niet zooooo lang zo wil slapen :roflmao:

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    #23 Lisa1987, 14 okt 2017
    Laatst bewerkt: 14 okt 2017
    Dit. Oudste zoontje deed dit en de jongste nu ook. Bij de oudste heeft het een maand of 3 geduurd daarna ging hij in zijn eigen bed en bleek hij op zijn buik te slapen.. toen was alles prima. Jongste is nu 7 weken dus die zal rond die tijd vast ook wel in zijn eigen bed gaan liggen en zo niet..dan nog niet.
    De oudste (nu 2 en een paar maanden) komt ook nog vaak bij ons liggen.
    Zo lang je er zelf geen problemen mee hebt dan lekker zo laten. Zelf slaap ik gewoon goed met die kleien kleine op mij. Dat maakt het wel makkelijker.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties ladies. Inmiddels vindt de kleine man het nog wel lekker om op me in slap te vallen, maar op een gegeven moment gaat hij wild bewegen en toen ik hem een keer in de co-sleeper legde tukte hij daar vredig verder. Blijkbaar wil hij het ook niet al te lang :) Dus als hij er behoefte aan heeft slaapt hij bij mama en anders prober ik hem in een voorverwarmd bedje te leggen.

5. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Hier lag de oudste ook constant op mij te slapen. Soms vond ik het lekker, maar werd er nog vaker helemaal gek van.

De jongste begon ook zo, maar ik dacht: als dit zo doorgaat heb ik geen aandachf meer voor de oudste, dus heb het niet geaccepteerd en heb haar in haar eigen bed gelegd. Paar dagen moeilijk doen, maar daarna was het goed. Ze sliep wel op haar buik in bed...en doet dat overigens nog steeds!

Deel Deze Pagina