Het 'mama's die voor hun 2e kindje gaan-topic'

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dee-tje, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

@ meijtje welkom en wat erg dat je weer een ma hebt. Hopelijk snel een zwangerschap die wel goed gaat.
    Hier nog geen ovulatietesten. Als het goed is net de vruchtbare periode gehad dus kan weer wachten.

2. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, mag ik meekletsen? Ik ben mama van een zoontje van 11 maanden en heb 3 maanden geleden een MA gehad bij 13 weken. Sinds 25/11 zijn we weer bezig en vind het heel spannend! Ik wil graag een tweede voordat mijn zoontje op school begint (hier beginnen ze met 3 jaar, mijn zoontje ivm nieuwjaarskindje al met 2,5 waarschijnlijk).

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @singa ja maandag ga ik opwekken en dan hoop ik gelijk in mn cyclus te vallen van 35 dagen. Eerst een maart kindje proberen, niet gelukt, toen een juli kindje, dat is ook niet gelukt. Nu ga ik er van uit dat het of rond de verjaardag van mn dochter wordt of rond de feestdagen als het goed mag gaan.
    Jij zit nu op het wachtbankje. En hoe zit die? ;)

4. singa

singa Niet meer actief

Bij jou dus ook niet vanzelf gekomen? In het begin vond ik dat erg vervelend. Omdat er bij mij een vakantie tussen zat heb ik er nog 3 weken mee gelopen. Achteraf misschien wel goed omdat ik zo echt afscheid heb kunnen nemen.
    Dat wachtbankje bevalt helaas steeds minder goed. Maar ja je kan er zo weinig aan doen.

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Welkom meijtje en Parisienne23

He bah, beiden een ma :(
    Hopelijk de volgende ronde voor jullie allebei een plakbeeb

@singa
    Jij ook al, ik zit ook op t wachtbankje, hoe lang veracht jij jouw cyclus te zijn??
    Jouw plannen voor kerst?

Kerst
    Ja de dagen van de kerst best volgepland. Familie verplichtingen ;) en ook een x lekker bij vrienden.
    Verder, dit weekend lekker paar dagen naar Antwerpen, heel veel zin in. Dan duurt het wachten ook minder lang, haha. Heel miss dat ik dan volgende week zondag een testje ga wagen, heb er toch 6 in huis. Bij toeval hoor, was niet zo gepland. Wil nog wel een CB bijhalen, vind die digitale bevestiging wel prettig.
    Vanavond of morgen de kerstboom tevoorschijn halen :)

6. singa

singa Niet meer actief

@Parisienne23 welkom. Hopelijk ook snel weer een positieve test!

7. singa

singa Niet meer actief

@brondy mijn cyclus was 31 dagen de laatste keer. Hoop dat ik nu niet meer kan vertellen hoe mijn cyclus is!
    Leuk een weekend Antwerpen. Mooie stad waar je leuk kan winkelen.
    Wij hebben gelukkig nog maar 1 dag "verplichtingen". Dat is bij mijn ouders maar we gaan altijd pas na 3 uur daar heen dus hebben we de ochtend lekker voor onszelf. Dit weekend zullen we wel meer horen of we de andere dag nog weggaan.
    Ik ben in ieder geval van plan dit weekend de kerstboom neer te zetten. Dat vind ik altijd zo gezellig. De boom staat nog in de tuin van vorig jaar dus hoeven we hem alleen maar binnen te halen en te versieren.

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Parisienne23 welkom, ook een ma. Hopelijk wordt 2014 een jaar voor ons met gezonde baby's! Mijn kleine is nu 14 maanden. Eerste 2 pogingen zijn mislukt, hopelijk blijft de 3e leven ....

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hey meiden

Hoe is het met jullie??
    Hoever zitten jullie in jullie cyclus??

Als ik uitga van 27 dagen dan zou ik zaterdag/zondag kunnen testen. Zondag ga ik dus maar een testje wagen. Mocht die negatief zijn dan wacht ik 'geduldig' tot woensdag, want dinsdag zit ik op 30 dagen, zo lang was mijn 1e cyclus.
    Heb al wel krampen enzo, dus ben er bang voor, maar ach dan weet ik ook weer waar ik aan toe ben ;)

10. singa

singa Niet meer actief

Waardeloos hè dat afwachten?
    Ik wil op z'n vroegst pas volgende week vrijdag testen. Maar het wachten duurt zo lang. Bovendien heb ik allemaal kwaaltjes die ik de eerste 2 keer ook had. Maar ja dat kan ook nog komen doordat je ongesteld moet worden. Ik probeer er maar zo min mogelijk mee bezig te zijn ook al is dat moeilijk.
    Zoeken jullie nog afleiding verder? Mijn dochter houdt me goed bezig dus ik heb overdag wel genoeg afleiding gelukkig.

11. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Yes ongesteld! Vanaf nu begint dus rode 1 voor nr 2. Spannend weer!
    Hoe is het verder hier?

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @singa hier ook 2 handen vol aan dochterlief, daarnaast werk, ben ik met wat dingen bezig om uit te pluizen want ik wil graag weer een studie gaan volgen.
    Nog even wachten en dan kun je testen leuk!

@e1987 lekker, hier op gang geholpen een week geleden. Naar bloeden is nov niet gestopt :( hoop toch voor einde van volgende week gestopt is. Ben het al zooo zat.

13. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

Mag ik mee kletsen ? Wij gaan vanaf volgend jaar echt voor n kleintje
    Ben nu wel al gestopt met de pil.

14. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Hoi dames , een aantal van jullie ken ik uit een ander topic en wil ook graag hier mee kletsen.

Na een cyclus van 40 dagen ben ik nu weer aan het wachten op een positieve test of mijn ongi, ik had een mirena en daardoor eigenlijk geen cyclus maar voor ons eerste kindje had ik een cyclus van 30 dagen maar dat is inmiddels al meer dan 5 jaar terug want onze dochter is eind november 5 geworden. Weet dus niet zo goed wat mijn lichaam wil/doet nu ben uitgegaan van een cyclus van 30 dagen en heb al getest maar Omo wit natuurlijk. Nu wachten tot 21 december dan zit ik weer op 40 dagen . Hopelijk dan dus wel een positieve test maar geloof er niet in . Op het wachtbankje dan maar ........zucht

15. singa

singa Niet meer actief

@ meijtje hopelijk ben je snel van het bloeden af. Stopte het bij jou altijd zo snel dan? Ik heb er echt wel 3 weken last van gehad.
    @luvvlie en busster welkom.

Hier nog even afwachten. Normaal gesproken zou ik ergens tussen woensdag en zondag ongesteld moeten worden.

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @busster welkom :)!! Ja onregelmatige cyclus ken ik wel, ergens tussen de 26 en 43 dagen hier, dus het is alsmaar afwachten.
    5 jaar leuke leeftijd. Mijn meisje is een stuk jonger ;). Het lijkt mij moeilijk om uit de luiers te zijn en er daarna weer in te moeten. Wel ontzettend leuk voor grote zus :D

@singa na de curretage was het maar anderhalve week, dus dat valt wel mee. Nu zit ik op 8 dagen en ik moet zeggen dat het deze keer wel erger is, dan de vorige miskraam...

17. Humava

Humava Niet meer actief

Hee dames ik ben terug van weggeweest. Had geen abbonement op dit onderwerp dus niet meer gereageerd. Maar nu een abbo!
    @busster we kennen elkaar al van een andere topic. Maar we zitten hier ook gezellig samen op het wachtbankje.
    @meijtje ook wij kletsen al in een ander topic. Maar nogmaals ik hoop voor je dat je snel van een plakbeebje zwanger mag zijn.
    @luvvlie gezellig dat je mee komt kletsen
    @singa spannend voor je! Nog ff wachten. Ik heb ook genoeg afleiding. Mijn dochtertje begint nu met lopen en ze is een beetje in een 'ik wil de hele dag aandacht van mama of papa' fase.
    @e1987 succes de eerste ronde!
    @hier ik ga woensdag een testje doen mocht ik dan nog niet ongesteld zijn. Ik dacht vanmorgen even dat ik ongesteld zou worden want last van buikpijn. Maar dat is nu weer helemaal over.

18. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo dames!

Ten eerste, welkom aan de nieuwe dames hierzo :D
    En ik ben ook even terug van weggeweest!
    Zie dat er inmiddels al weer aardig wat gekletst is hier en heb zojuist even alles ingehaald en jullie berichtjes even terug gelezen :p:)

Hier ben ik inmiddels begonnen aan ronde drie.
    Ben weer ongi geworden na een cyclus van deze keer 38 dagen, na dat mijn eerste cyclus 45 daagjes was.

Doordat ik wat onzekerheid had over wanneer mijn ei nou was, of dus nog moest komen, heb ik helaas vals positief getest met een kv 2v5 zwangerschapstest, welke reageerde op een heel hoge concentratie lh. Ik dacht dus onterecht dat ik zwanger was :( not! Zo balen, wist daar voor geen eens dat dat kon, een zwangerschapstest die op lh reageert. Maar goed, het was niet anders.. maar dus wel mijn ei gevonden deze ronde. Helaas niet raak want, 10 dagen na mn ei ongie geworden! Nu weer nieuwe ronde, nieuwe kansen :)
    Hoop hier snel wat positieve testjes te zien! :D:cool:

19. Humava

Humava Niet meer actief

Tjonge Dee-tje dat is balen zeg. Ik had dat ook nog nooit gehoord hoor! Maar ja op naar de volgende ronde dan.

20. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

leuk dat ik mee mag doen haha .

ik zie dat de meeste hun eerste kindjes ook allemaal 1 jaar zijn ongeveer leuk :D ik denk steeds dat wij er snel bij zijn maar dat valt dus wel mee

Deel Deze Pagina