Zeker balen inderdaad Vorige zwangerschap was het in ronde drie raak dus stiekem hoop ik natuurlijk super dat het dit maal ook drie keer scheepsrecht is Probeer maar niet te extreem te hopen anders wordt het natuurlijk alleen maar een ergere teleurstelling als het nu niet lukt deze x! @Luvvlie, ja ik dacht ook dat ik er erg snel bij was hahah maar ik ben dus blijkbaar echt niet de enige! Mijn dochtertje is van september '12, is nu dus bijna 15 maanden. Om mij heen beginnen de meeste mensen pas aan een tweede als de eerste een jaar of 3,4 is, wat natuurlijk ook prima is, ieder zijn meug. Al hoewel schoonfamilie wel al maanden achter mijn broek aan zit over wanneer we nu eens de tweede aankondigen Take it easy guys!! Net alsof ze het weten, dat we aan het proberen zijn Maar weten ze niet hoor.
Jeetje een hoop nieuwe reacties in een avond / morgen erbij zeg. Gezellig! @dee-tje inderdaad balen dat je een positieve test hebt terwijl je niet zwanger bent. Hier gelukkig geen vragen wanneer er nou eindelijk een 2e komt. De meeste weten ook wel dat het de vorige keer niet goed ging. Daarom zou ik het zelf ook niet zo snel vragen aan een ander. Hier nog geen nieuws verder. Geen gevoel alsof ik ongesteld moet worden maar ook niet het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn. We wachten nog maar even af dus.
Haha ja precies. Hier de meeste met een verschil van minimaal 2, 5 jaar Mijn dochter is van november , begin januari is ze 14 maanden
Bah vanmorgen ongesteld geworden. Mijn cyclus was niet zo lang als de vorige maar toch. Pfffff @meijtje het is ook niet helemaal mijn keus om zo lange tijd tussen onze kinderen te hebben . Mijn man vind het alleen best moeilijk en klein kindje verzorgen en omdat ik ook werk heeft hij ook zorg dagen. Hij zag het niet zitten om 2 kinderen in de luiers te hebben. Lijkt me nu juist wel lekker weer de luiers in dan kan ik ook aan ons 2de kindje ookveel aandacht geven terwijl onze oudste op school is . Maar eerst maar eens zwangerproberen te worden. @dee-tje jij hebt net als ik van die lange cyclussen hopelijk beginnen we nu aan onze laatste een zijn er dan zwanger.
he balen, die stomme ongi ook maarja 1 lichtpuntje je cyclus is nu minder lang .. al blijft het vervelend natuurlijk .
Hai meiden, Ook wij gaan voor een tweede kindje! Ik zit weer fijn op het wachtbankje. Eerste ronde duurde 36 dagen (maar eigenlijk zit ik nu in de echte eerste ronde, want vorige ronde was ik halverwege pil gestopt dus). Ik heb wel het idee dat mijn cyclus nu korter is, zoals hij normaal gesproken ook is. Ik wil net voor kerst testen, dan zit ik op 32 dagen ongeveer. Ik voel kleine steekjes onderin... Maar ik had dat vorige keer ook dus het zegt niets. Afwachten dus! Vorige keer was ik in ronde 6 zwanger.
@Busster, vervelend he! Altijd toch weer balen als de ongie doorzet ! Ik heb inderdaad ook langere cyclussen ja. Bij mijn vorige zwangerschap had ik 33 max 35 dagen per cyclus, nu zit ik idd op 45 max en mn laatste gelukkig een week korter met 38 dagen. En natuurlijk hoop ik er deze cyclus niet achter te komen hoe lang ie is Hopen op een posi test!
@Singa, ik vind het sowieso nooit echt een hele fijne vraag hoor, het brengt mensen in verlegenheid Zou het zelf ook niet snel vragen aan een ander. Wel óf ze eventueel een tweede zouden willen maar niet van nou joh, schiet het al eens op met die tweede?! Wanneer komt ie eraan? Je weet iemand zijn geschiedenis wat betreft zwanger worden natuurlijk niet, misschien lukt het wel niet of heb je idd een mk gehad, dat is dan niet echt fijn om zo een directe vraag in je gezicht te krijgen... Zelfs ík vind het al ongemakkelijk die vragen, heb zoiets van, je merkt het vanzelf wel Daarnaast voelt het als een soort druk op mijn schouders.
@BabyNijn, Leuk, welkom hier Die steekjes heb ik ook iedere ronde idd, dacht eerst dat het wel een teken kon zijn van een zwschap, maar ik blijk het dus ook te hebben als ik ongi moet worden. Dus ik durf er inmiddels niet meer vanuit te gaan
Helaas zijn er wel meer tekenen van een zwangerschap die ook gewoon bij je ongi kunnen horen. Zo heb ik hier al een paar dagen echt last van pijnlijke borsten. Maar ja dat had ik vorige maand ook. Al lijkt het deze maand toch anders te zijn. Wel moeilijk om niet te veel hoop te hebben. Ik moet me echt inhouden om niet te vroeg te testen. Eerst maar eens wachten tot zaterdag.
@dee-tje ikmvind een vraag over een volgend kindje inderdaad ook niet netjes, wij hebben er min of meer bewust een langere tijd tussen gelaten en sommige vrienden weten echt wel dat we een 2de willen maar dat we zelf bepalen wanneer, mensen vinden het ook raar als je ze zegt bewust langer te wachten of als ik de vraag krijg en ik antwoord mischien wil ik er maar 1 dan word ik ook altijd raar aangekeken , maar hallo dat zijn toch onze zaken niet die van andere.
nee idd vind het ook niet zn fijne vraag... of dat ze zeggen : '' nou voorlopig zeker nog niet he , zou zo dicht op elkaar zijn'' .. of : is het gepland ? vind ik ook zn rare vraag.. vaak zeggen dat nog eerder dan gefeliciteerd bizar !
Precies, maar dat was ook voordat ik zwanger raakte van de eerste. Toen had ik eens een baby vast van een kennis, en zei de moeder tegen mij, goh staat je goed En meteen familie die daar achteraan kwamen met; neee joh, nog ff niet hoor! Veel te vroeg om aan kinderen te beginnen (en dan was ik dus 24 hè , net alsof ik zo jong was pff) En op dat moment dat dat gezegd werd waren we dus al bezig, dus dan denk je wel ff van jemig hee, lekker dan... Hou lekker je mond! Waren dus ook erg benieuwd hoe die mensen die dat zeiden zouden reageren toen we eenmaal zwanger waren en het wilden vertellen Maar toen vonden ze het opeens geweldig hoor ha ha. En ja, toen ik eenmaal zwanger was en het openbaar maakte, was het ook steeeeds weer: Oh. Was het wel gepland? Zó onbeschoft vond ik dat haha. Ik kon sommigen wel wat....... Was natuurlijk ook nog eens hormonaal Zei dan ook altijd. Uhm, ja? Waarom zou het niet gepland zijn? Mensen zijn altijd zo lekker tactvol he
Wij krijgen hier ook continu de vraag of we voor een volgende gaan... Echt heel irritant! Zo is het ook bijna geen verrassing meer en dat vind ik juist zo stom. Maar goed, ik ga er ook niet echt op in. Ik zeg meestal iets van: jullie zien het vanzelf wel! Maar sowieso snap ik niet dat mensen dat soort uitspraken doen. Ook niet bij een eerste kindje. Misschien ben je al tijden bezig en raakt dat je emotioneel heel erg. Ik snap niet dat mensen daar niet bij nadenken...
Mijn moeder zat van de week ook te gissen. We hadden het over werk enzo (ik heb nog geen vast contract, maar werk al wel vier jaar bij dezelfde organisatie, dus gelukkig wel altijd werk gehad). En dan zegt ze: Ja, misschien ben je straks weer zwanger, en dan ben je er weer even uit... Haha, ik heb niks gezegd. Gewoon niet gereageerd. Ik vind het echt belachelijk dat gissen. Laat ons! Mensen zijn van nature zó ontzettend nieuwsgierig...