@busster bij een vriendin van me zit tussen haar en haar zusje 8 jaar en haar boretje nog eens 10 jaar later. Alle 3 zo bewust gekozen, omdat ze alle tijd in de jonge jaren voor ieder kind wilde hebben. Dus ik vind het eigenlijk wel normaal. Wij hebben juist redenen om wat sneller op elkaar kinderen te willen (wat tot op heden 2x mislukt is). Ook krijg ik naar mijn hoofd dat ik een tienermoeder ben haha. Leuk man met mn bijna 30 Dus dat ik geen recht heb op een kind en dat ik me moet schamen. Dan heb je net mij en zet ik je voor lul in een volle trein, want ik verhef mijn stem wel dat net iedereen het wel kan horen. Die zag ze niet aankomen. @humava jaaaa ik had je al gefeliciteerd, maar nogmaals van HARTE! Heerlijk meid! Hopelijk mogen wij ook snel op roze
Jeetje wat een rare opmerking dat je geen recht hebt op een kind omdat je nog jong zou zijn. Wat maakt het nou uit op welke leeftijd je een kind krijgt. En dan ook zeggen dat je er geen recht op hebt ik zou echt ontploffen denk ik. @humava gefeliciteerd. Hopelijk snel nog meer mensen met zulk goed nieuws. Hier helaas gewoon ongesteld geworden.
Kom net bij de huisarts vandaan, ik heb een amandel ontsteking , het doet echt super veel pijn dus nu antibiotica en paracetamol en op aanraden van de dokter waterijs eten. Iets anders krijg ik toch niet door geslikt. Nadeel aan de antibiotica is dat we deze ronde beter even kunnen overslaan met klussen omdat de medicijnen misschien slecht zouden kunnen zijn voor de baby. Dubbel balen dus. @meijtje wat een lompe botte opmerking zeg , niemand kan en mag oordelen over het recht om kinderen te krijgen en op welke leeftijd.
@Busster, wat vervelend zeg! Beterschap. En je doet er dan idd verstandig aan om eventjes te wachten deze ronde, kan inderdaad risico's met zich meebrengen, die antibiotica. Balen!
Dank je! Nee voel me nog niet helemaal zwanger, begint nu en beetje door te komen. Heb nergens last van gisteren een beetje buikpijn maar vandaag niks.
Hier heeft ml 2 weken vakantie heerlijk. Maandag gaan we naar het sprookjesbos en we gaan volgende week ook nog effies zwemmen. Ml is heel erg bezig met een tweede , ik zei vandaag pff ik heb last van slapeloosheid (slaap rond 2:30 pas) zegt ie : woow misschien ben je al zwanger en laatst had je ook opgeruimd dus wie weet !" Uuhhmm alsof ik nooit opruim hahaha maar dit was de grote schoonmaak en die moest gewoon weer eens gedaan worden haha Bij elk ding denkt hij het hihi. @humava Wat lekker dat je nergens last van hebt ..ik had bij mn dochter ook echt nergens last van Ja zere boobs maar ach daar kan ik wel mee leven. Ik zie dat jou dochter van eind nov. Is ...mijn dochter van begin nov. Hihi
@luvvlie thnx! Vl heeft hier ook 2 weken vrij lekker is dat hè. Is jou man zn bedrijf ook dicht tussen kerst en oud en nieuw? Leuk dat jullie naar het sprookjesbos gaan. Ik lees het net en zeg tegen vl. dat is leuk moeten wij ook doen! Grappig dat je man er zo mee bezig is. Vl hier helemaal niet. Nu vind hij het wel heel leuk.
Ik dacht dat VL er hier niet zo mee bezig was maar toen ik hem deze week vertelde dat dat ik door de medicijnen deze maand beter niet zwanger kon worden riep hij meteen " maar wat als je dat nu al bent" dat kan niet vertelde ik omdat ik net menstrueer. Zegt hij "grrrrr we hebben er zo ons best voor gedaan deze maand en nu moeten we nog langer wachten shit dat is balen zeg" whahaha die had ik niet zien aankomen @sprookjesbos is echt super leuk voor kleine kindjes onze dochter genoot er ook enorm van en de kinderen die ik er met de bus heen breng vinden het ook altijd super (ben Touringcarchauffeur) @VL 2 weken vrij ... Ja hier ook heerlijk met z'n 3tjes van de kerstvakantie genieten alleen moet ik wel werken (als ik weer beter ben)
Dankje Busster, wil iedereen ook nog een fijne tweede kerstdag wensen Hoe gaat het verder met jullie allemaal?? Hier aan het wachten op mn ei. Ben aan de slag met ovulatie testen, en die lijken steeds donkerder te worden dus hoop dat k niet meer zo lang hoef te wachten op m'n ei we'll see!
Hallo dames, Ik dacht zal het topic maar weer even een upje geven Hoe gaat het bij jullie allemaal? Fijne dagen gehad? En nog druk aan het klussen, of zijn er al meiden op roze gegaan ? Hier nog steeds aan het wachten op mn ei. Tsja, gevalletje lange cyclus dus... Ondertussen keert de rust weer een beetje terug na alle drukte van de feestdagen! Erg gezellig altijd hoor, maar ik heb een meisje met heeeeel veel pit en drukte in dr kleine lijfje haha Dus die was na al die dagen wel even helemaal uit haar doen. Helemaal hyper de pieper werd ze van al die visite en drukte.. Ze vind het allemaal veel te gezellig denk ik Hoe zijn jullie kindjes? Ben ik toch wel even benieuwd naar! Ons dochtertje is nu 15 maanden en is echt een pittig tantetje. Ze loopt, rent en vliegt het hele huis door en is echt een meisje, kan heel kattig zijn Ze weet zelf met haar nog jonge leeftijd al precies wat ze wel en niet wil en kan ook al heeel boos worden, echt een peuterpubertje soms al, met zichzelf boos op de grond werpen etc. Ook wil ze overdag steeds minder slapen, dus eind van de dag plof ik op de bank neer als ze op bed ligt pff haha Maar tegelijkertijd is ze ook super lief en grappig, lach echt veel om haar ondeugende karaktertje. Ze is echt een grapjas. Maar merk wel dat het corrigeren en echte opvoeden nu wel echt begonnen is! Soms denk ik ook echt wel eens, hoe zal dat straks gaan als er een tweede bij is verheug me er onwijs op maar denk ook wel eens van hoe druk zal dat dan wel niet worden hihi. Hoe zit dit bij jullie? Is jullie kindje makkelijk, of juist druk? Etc. Hoe zien jullie dit straks voor je met een tweede erbij? Gewoon even nieuwsgierig
Wij moeten deze maand eigenlijk pauze houden met klussen omdat ik een antibiotica kuurtje gehad heb maar goed tja oud en nieuw alcohol gezelligheid ......er te laat aan gedacht dus wie weet...........maar goed acht de kans dat we op roze gaan klein. @Dee-tje Ons meisje is al wat ouder. Inmiddels al 5 jaar maar ze wordt ook nog helemaal hieperdepiep van die drukke dagen. Gelukkig slaapt ze wel zo'n 12 uur achter elkaar dus als ze wat later naar bed gaat staat ze ook wat later op. Maar maximaal tot 9.30 hihi. Ons meisjes karakter is vrolijk en opgewekt en ze is heel behulpzaam. Volgens haar juffen op school soms te behulpzaam waardoor ze haar eigen werk vergeet. Verder is ze erg van de regeltjes thuis kan ze ze wel eens breken maar op school en op zwemles zeggen ze dat ze te braaf is hihi. Verder is het een echte meid houd van mooie kleren aantrekken, shoppen haar haar mooi doen etc.
Mijn dochter is tot nu heel makkelijk. Ik merk alleen wel dat ze sinds dat ze 1 is wel meer een eigen wil krijgt en ze kan ook heel boos worden als ze iets niet mag of ik iets afpak dan kan ze ook op de grond gaan liggen huilen/boos doen. En nu ze loopt vind ze het niet leuk als ze eerst van me mag lopen en ik haar daarna in de wagen zet. Dan is het even brullen. Maar ze is ook heel grappig. Ze slaapt trouwens nog heel goed. Van 20 tot 8 of 8.30 en ze doet of 2 slaapjes als ze vroeg wakker is en anders 1 lange van 2 uur tussen de middag. Heel soms wordt ze wel eens 's nachts wakker, maar dat is max 1 keer per maand. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het straks gaat met een 2e erbij. Ik zeg al tegen vl die wordt vast een heel lastig kind omdat T. zo makkelijk is. Maar we zien het wel wat er gaat gebeuren. Ik ben zelf ook niet zo moeilijk en heel nuchter dus maak me niet zo snel druk.
Mijn lieve mannetje is nu 14 mnd. Hij is heel lief en maakt continu grapjes, maar hij heeft al 2 weken moeite met slaapjes. Sinds hij nog maar 1x wil slapen komt hij moeilijk in slaap en/of is hij 's avonds na een uur ineens huilend wakker. Hij valt soms alleen nog maar in slaapt tussen ons in, soms hij gewoon klaar wakker. Er komen tanden door en misschien heeft hij ook wel wat verlatingsangst. Het komt wel weer goed Hij loopt nog niet, maar trekt zich overal aan op en loopt langs de salontafel, valt nog wel eens achterover als hij misgrijpt. Hij kan heel goed zelf spelen, maar laat wel goed weten wat hij wil en vraagt zo nu en dan wel even de aandacht. Die ik hem gaag geef We hebben nu net de eisprong achter de rug, nu dus op het wachtbankje!
He meiden ik ben er ook nog sorry ben een tijd niet geweest, maar nu na 5,5 week na cytotec is het bloeden nog niet gestopt. Ben ook nog niet helemaal schoon, maar omdat het allemaal onder een cm is, kijken ze nog 3 weken aan... Dus het kan nog even duren. Als het dan niet weg is, dan wordt het alsnog curretage. Hoe is het voor de rest hier? Kleine meid is alweer 15 maanden. Het gaat zo hard!
@slapen drama ... Ze is wat vrolijker aan het worden, maar ze slaapt bijna niet, steeds na een paar uurtjes snachts wakker en ergens om 5 uur breekt ze de tent af. Dan is ze vaak al 1 of 2x wakker geweest. @Met eten ook een Zeikerd, eet echt alles, maar overal een paar hapjes van. Te lang dezelfde smaak vindt ze niets. Ze eet ook steeds kleine beetjes, want ze eet tot het honger gevoel weg is... Geen hap meer. En hongeren op tijden heeft geen zin want dan Eet ze uit frustratie een hele dag niet en dat kan ze dagen volhouden tot ze uit klikt, dus ook geen optie. We hebben er 2 handen vol aan en houden zoveel mogelijk ritme maar ja ze gooit het zelf door de war.... Best vermoeiend, maar ja zo is ze al vanaf geboorte. @huilen en driftbuien, ach hele dag door, zo'n 4 uur per dag. Dat hoor ik niet eens meer, als ik me daar nog wat van aan moest trekken dan zat ik nu in een depressie. Ze komt van 16 uur huilen af, dus het is al zoveel minder. Zit een enorme karakter in. En ze kan eindelijk echt lachen en zich soms zelf vermaken. Ze is nu al een heel stuk opgeruimder dat is sinds de laatste maand echt een stap vooruit. Eindelijk echt lachen met haar en niet dat ze overal boos op is, al moet je der horen als ze toren stapelt en omvalt of als ze een blokje niet door een gat krijgt die wel moet passen haha. Komt een babyscheldwoordenboek voorbij.
Pfff zucht even klagen hoor. Weet niet waar dochterlief last van heeft maar ze is echt heel vervelend de laatste week. Keel erg kattig , brutaal , grote mond fysiek etc. Vanmiddag bij het ophalen van school wilde ze bij een vriendinnetje gaan spelen maar omdat zowel ik als de mama van het vriendinnetje zeiden dat het niet kon vandaag werd ze boos. Ik sprak haar daar op aan en ging op mijn hurken bij haar zitten. Trapt ze me recht in mijn kruis, zoiets heeft ze echt nog nooit gedaan en door de pijn en omdat ik schrok gaf ik haar een klap tegen haar wang. Dit is de eerste keer dat ik haar een klap gaf dus schrok ik ook van mezelf . Stonden we bijna alle 2 te janken. Thuis even uitgepraat . Gebeurt er vlak voor het eten wat weer wat. Mijn vriend gaat naar de wc en zegt haar ook even te gaan ze zegt eerst dat ze niet hoeft om vervolgens net voor de deur van de wc in haar broek te plassen. Zucht , dat was lang geleden maar zo onnodig. Ik ben niet echt boos geworden maar heb haar wel gezegd dat ik teleur gesteld was. Vervolgens heeft ze een paar brutale opmerkingen tijdens het eten dus moest ze in de hal zitten. Gelukkig daarna wel rustig naar bed gegaan maar net roept ze van boven aan de trap dat zeemzoet plassen. Inplaats van dat ze gewoon naar dec gaat plast ze zo op de grond pfffff 2 keer op een dag terwijl ze daar al lang van af was, zucht zucht. En daarbij werd het humeur van vriendlief steeds erger...... Hopelijk gaat het morgen weer normaal Moest het even kwijt , even frustratie afschrijven