Dat lijkt de mijne wel!! Als ik vraag of hij eens wat wil doen krijg ik ook altijd eerst een hele diepe zucht..
Man, praat me er niet van! En dan dat calvinistische van mijn schoonfamilie! Ik ben een hartelijke en enthousiaste bourgondiër. Laten we zeggen dat zij daar heel erg aan hebben moeten wennen .
Haha, lekker offtopic, maar dat vind ik dus helemaal niet. Dan loopt hij weer zo af te geven dar ik denk dat de relatiecrisis met zijn ouders nooit meer af te wenden is. En drie dagen later "zullen we dit weekend koffie gaan drinkejnbij mijn ouders?" Jama.... 3 dagen geleden nog.... ik zou dat soort dingen dus nooit zeggen tenzij de relatie echt dramatisch is, maar bij hem na 1 woordenwisseling. En dan is het ook zo weer over.Mijn ouders kunnen daar dus ook niet zo goed tegen, die denken meteen dat hij echt gigantisch boos is maar een uur later is er niks meer aan de hand.
Haha nou sorry hoor, maar dat is niet typisch Hollanders, dat is gewoon jouw man, ik doe dat soort dingen niet en mijn man ook niet.
Dat vraag ik me af @PAnniek haha. Want zoals ik het schrijf is dus mijn ervaring als Limburger, in de randstad ziet men het heel anders. Ik heb een aantal jaar in de randstad gewoont en ervaarde dat echt zo bij meer mensen dan alleen mijn man. Dat hele directe, reageren in uiterste maar het is ook meteen weer goed. Terwijl "wij limburgers" (he gatver haha) vaak slikken, niks zeggen (en dan uiteindelijk de bom barst, ja, dat ook ), dingen bedekken en heel subtiel uitspreken. Oke, te offtopic, maar toch interessant
hahah, het irriteert me mateloos maar ik maak maar positief gebruik van een irritatie. Het aller ergste van alles is dat ik vandaag nog tegen hem zei '' heb je dat wel eens door dat ik dat doe?'' en dat hij zei '' Nee hoor dat doe jij nooit'' Ik moest toen zo lachen.
Ik kan altijd precies zien waar mijn vriend geweest omdat dan altijd de kastdeuren of lades open staan. Hij haalt iets uit de keukenlade maar doet hem vervolgens niet meer dicht. Hetzelfde doet hij bij de deur van de buffetkast, de lades in de tafels en de deur van de kast op de badkamer. Het ergste is dat hij de deur van de wc ook niet meer dichtdoet als hij geweest is..................gatver.
Wat ik irritant vindt is dat ik 85% van de klussen administratie etc doe. Dus ik werk dan zo 5 wassen weg en de 6e was vraag ik of hij die even wil opvouwen en dan gaat hij luid protesterend met veel gezucht die was doen en dan nog zeggen dat hij zo gel wordt van altijd maar die was (en dat ook met vaatwasser bijv.) met andere woorden: ik doe onwijs veel vanzelfsprekend zonder klagen en meneer doet wel altijd wat ik vraag maar ik moet hem er wel opdracht toe geven dan doet hij het onder luid geklaag en verwacht dan dat ik hem achteraf zo ongeveer op m'n blote knieen bedank....:-s
Dat ie alleen dingen doet als ik het er voor hem opschrijf. Zelf bedenken dat de wc's nu toch echt weer schoon moeten of de was vanuit de wasmachine opgehangen moet worden, ho maar. Soms zet ik iets pontificaal in de weg, zodat hij er letterlijk en figuurlijk niet omheen kan. Maar nee hoor, meneer zet die vuilniszak gewoon opzij en loopt de deur uit. Grrrrrr.... Zucht....
Ooo dit is zo herkenbaar! Niet kunnen zoeken... en dan gezucht en gesteun en moeilijk doen tijdens t zoeken
In de ochtend kan je altijd zien welke "route" hij heeft gelopen . Hij lijkt dan net Hans van Grietje. Inplaats van broodkruimels een spoor van (wastafel die vies is, koffiezetapparaat nog aan, kleding het en der, klodders boter aan mes, Zucht . Maar verder is het een lieverd en kookt hij heerlijk en geef complimentjes enz. En na het koken gaat het gewoon weer verder.
Hij geeft teveel geld uit en laat werkelijk alles slingeren. Maar dat los ik op als ik het beu ben. Hij hoeft van mij echt niet veel te doen, maar even opruimen wat je gebruikt hebt, is echt niet veel gevraagd vind ik. In het begin liet ie zn was overal liggen. 3 x gevraagd of hij zn was gewoon in de man wilde gooien. Deed hij niet, dus ik waste niets meer van hem, want er lag niks in de wasmand. Nu gooit hij alles in de mand. Zn brood-smeer-benodigdheden ruimde hij ook nooit op. Tot het er nog steeds stond als hij terug kwam van zijn werk. Nu ruimt hij dat wel op. Heb hem 100x gevraagd zittend te gaan plassen. Wil hij niet, dus hij maakt bij ons de wc schoon.
De mijne (als ik ga doen waarvan ik vind hij het uren geleden al had moeten/kunnen doen): "hé, waarom doe je dat nou? Dat wilde ik nèt gaan doen"...