Oh nog even een irritatie. Ik probeer mijn kinderen enigszins op te voeden met de norm dat je je eigen rotzooi opruimt. Schoenen in de gang, bord/beker achterzetten, snoeppapiertjes in de prullenbak etc, jullie kennen het wel. Ja, nu krijg ik dus regelmatig de vraag terug: en waarom doet papa dat niet? Tja eh.. nooit van zijn moeder geleerd.. Maar ja, ik ben zijn moeder niet en gesprekken zijn er al meerdere keren over geweest (jaja, ik zal erop letten), hij vertikt het gewoon.
Dat half-ass schoonmaken... Bijvoorbeeld de vieze borden afspoelen maar dan niet in de vaatwasmachine zetten. Dat hij in slaap valt op de bank... met de tv aan. Waar ik dan niet Door kan slapen en als ik de tv vervolgens uit wil doen is hij opeens wakker en moet ik de tv niet uitdoen want hij wilt die docu nog kijken. Als we uit zijn geweest hij gelijk in slaap valt en ik niet kan slapen (Haha kan hij ook niks aan doen maat vind ik wel vervelend)
Vanmorgen: de wekker stond voor hem om 6 uur. Wekker gaat, dochter en ik wakker en dochter wil opstaan. Mijn vriend was alweer in slaap gevallen. Toen ik hem weer wakker maakte zei hij dat hij nog 5 minuten wilde liggen en dat ik hem om half 7 maar weer wakker moest maken. Nou toen was ik heel chagrijnig. Dochter en ik worden wakker voor hem en hij wil verder slapen. Uiteindelijk resulteert dit in dat hij ontzettend gestresst is voordat hij weg gaat en ik rustig aan tafel zit te wachten tot hij weg is
Herkenning!!!! Elke dag dat rotding aan rond zes en altijd blijven liggen. Nu kan er een bom naast me neervallen en ik slaap nog door, maar hij heeft zo'n rotwekker met natuurlijk licht... laat ik daar nu wel wakker van worden...
Haha, herkenbaar!! Ik lig vaak nog een tijd wakker en meneer valt binnen een minuut in slaap. Hij vindt het belachelijk dat ik me hieraan stoor (is ook zo natuurlijk ), want "een bed is toch ook om te slapen" aldus mijn vriend. Hij heeft een punt, maar ik snap niet dat hij (en volgens mij heel veel andere mannen!) zo snel kunnen slapen terwijl wij vrouwen nog liggen te woelen haha.
haha ik ben stapelgek op mijn vent maar waar ik me soms helemaal kapot aan irriteer: - In slaap vallen op de bank verschrikkelijk irritant haha dan wil ik wat zeggen en hoor ik gesnurk naast me.. - zn was niet in de badkamer leggen maar na een paar dagen vragen waar is dat shirt? nou op dezelfde plek als waar je hem het laatst neer gelegd heb.. JAa maar ik moet hem vandaag aan.. Tjaa.. haha - dingen na uren pas doen die ik had gevraagd - dingen kwijtraken en mij de schuld geven hahaha daar kan ik dn wel weer om lachen..
Oh heel herkenbaar!! Mijn man laat z'n wekker eindeloos gaan en draait zich vervolgens om en slaapt zo weer verder. Helaas is hij chauffeur en gaat z'n wekker dus vaak al rond 3.30uur. Gevolg: ik ben klaarwakker en hij chaggie omdat ik hem eruit stuur
Oh heerlijk na vandaag wil ik even klagen Waar te beginnen.. Klusjes /huishouden pas doen als ik het (10x) vraag en dan mopperen dat ik aan het zeuren ben Sowieso is z'n antwoord standaard "zometeen" zometeen kan alleen ook een week (of 2) duren Als je iemand (per ongeluk) pijn doet gewoon even netjes sorry zeg /eventueel troosten Was op de badkamergrond IPV in de wasmand Op de bank in slaap vallen tot een uur of 3 met lampen aan tv aan: ga gewoon naar bed Wekker snoozen en verder slapen alleen is de rest van het huis dan wel wakker terwijl dat nog niet hoefde Baard scheren altijd nadat ik de badkamer heb schoongemaakt (welke dag ik ook kies) en dan die haren overal laten liggen Vuilnis door proppen in de prullenbak IPV even de zak wisselen Uren op de wc met z'n mobieltje Schoenen midden voor de bank IPV even op de mat of in de gang of in de kast Kleren die hij nog aan wil op de poef IPV er in/lees uit het zicht Alles wat uit de schuur gebruikt wordt op de werkbank er weer in gooien Mij de schuld geven als iets kwijt is Wcrol leeg pakt papier van een nieuwe rol maar die niet even ophangen (+oude weggooien) nwe er bovenop zetten Ik vraag me echt af hoe ons huis eruit zou zien als hij het zonder mij moet doen? Volgens mij zou m'n kind in een puinbende moeten leven Die bedenkt echt niet uit zichzelf de bedden te wassen en op tijd op te hangen voor hetdrogen Of de wc weer eens te boenen
Dit doe ik ook maar meer dat k m'n handen was de borden meteen zijn afgespoeld en dankan het savonds in de vaatwasser
Mij de schuld geven van alles wat kwijt is, vandaag was hij de suikerpot kwijt (ik gebruik geen suiker dus ik heb dat ding niet aangeraakt) ja jíj hebt hem verplaatst.... 5 minuten later vind ik hem naast zijn kopje koffie van de vorige dag op de grond staan.... en dan maar niet toegeven dat je fout zat... soms!!!
De jongste wordt zelfs verwacht op de verjaardag van de oudste! Dat moeten we alleen nog even zien te voorkomen hihih
Ik ben geopereerd en mag niet veel doen, en hij zegt ook dat ik moet opletten hij zou de was opbouwen vanavond maar nee wie heeft de was opgevouwen ikzelf. De kinderen helpen met douchen en wanneer komt meneer naar boven als het klaar is. Bij meerdere dingen ik doe het straks wel, en straks wordt ik laat het tot morgenvroeg liggen.
Nog 1: als ik ongesteld ben, dat gezegt heb, dan toch nog (of juist?) de hele dag me proberen "in de stemming" te brengen wat mij dan vreselijk irriteert omdat er dan savonds toch niks gebeurd
Heerlijk topic!! Pas bij pagina 3 met lezen en herken zo veel haha Mijn man is niet zo van het opruimen na gebruik. Mes met boter, open pot pindakaas, schoenen midden in de woonkamer, lege flessen cola pfff die kom ik serieus overal tegen! na scheren de haartjes niet wegspoelen in wasbak, 45min op wc zitten stinken en vooral geen verfrisser gebruiken. Na vaatwasser doen of wasmachine lijkt t alsof ie een schouderklopje of applaus wil. Koken... O jee koken... Doet ie nooit. Hooguit 1x in het kwartaal. En áls ie het dan doet dan stelt ie het zo laat mogelijk uit dat ik dan maar ga beginnen ermee 'o maar ik wilde nèt beginnen' en dan daarna elke 5min mij erbij roepen of ie het wel goed doet. Een van de ergste dingen vind ik toch wel dat als hij met een snack begint (koek, snoep, chips) dan móet het meteen in 1x leeg. Als ik dus wat wil dan moet ik snel zijn, anders is het dus gewoon op. Zakken chips en m&m's vliegen er doorheen.